Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE SU ALTI TEKNOLOJİSİ PROGRAMININ PROFİL ANALİZİ

Year 2024, Volume: 8 Issue: 13, 50 - 62, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1506697

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de ön lisans düzeyinde öğrenci kabul eden Su Altı Teknolojisi Programı’nın profil analizini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi uygulanmış, Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında yer alan ön lisans Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojisi Bölümü, Su Altı Teknolojisi programında eğitim öğretim veren üniversitelerin web sayfaları ve resmi kurum sayfaları taranarak veriler elde edilmiştir. Türkiye’de Su Altı Teknolojisi programı bulunan 12 üniversitede toplam 46 öğretim elemanı yer alırken 19 Öğretim elemanı 1.Sınıf Dalgıç yeterliliğine sahiptir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bölge Liman Başkanlığından alınan bilgiye göre akredite edilmiş 8 program, akredite edilmemiş 3 program ve akredite süreci devam eden 1 program olduğu ifade edilmiştir. Yapılan çalışmada programın mevcut durumu ortaya çıkarılmış, programın geleceğine yönelik planlama ve yatırım yapılması sırasında elde edilen verilerin yol gösterici olacağı düşünülmektedir.

References

  • ADAS,(2022).“ADAS'a Genel Bakış”, Erişim Adresi: https://adas.org.au/adas-overview/ (Erişim zamanı; 03.10.2022).
  • Akçin, M.E. (2015). Profesyonel dalış eğitimi alan bireylerin kişilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Uzmanlık Alan Tezi, Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Anabilim Dalı, İstanbul Üniversitesi.
  • Avcı, M. T. ve Demir V. (2015). Bilimsel Dalışın Gelişimi. 18. Sualtı Bilim ve Teknoloji Toplantısı 2015, November 14-15. 113-129.
  • Büte, M. (2011). Meslek yüksekokulu yöneticilerinin kişisel ve örgütsel vizyonları. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(4), 175-193.
  • Çekiç, M., Uygur, N., Ayan, O. A., ve Ergüden, D. (2018). Sualtı teknolojisi öğrencilerinin mezun profili. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 309-317. Doi:10.29130/dubited.310671
Year 2024, Volume: 8 Issue: 13, 50 - 62, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1506697

Abstract

References

  • ADAS,(2022).“ADAS'a Genel Bakış”, Erişim Adresi: https://adas.org.au/adas-overview/ (Erişim zamanı; 03.10.2022).
  • Akçin, M.E. (2015). Profesyonel dalış eğitimi alan bireylerin kişilik özelliklerinin değerlendirilmesi. Uzmanlık Alan Tezi, Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Anabilim Dalı, İstanbul Üniversitesi.
  • Avcı, M. T. ve Demir V. (2015). Bilimsel Dalışın Gelişimi. 18. Sualtı Bilim ve Teknoloji Toplantısı 2015, November 14-15. 113-129.
  • Büte, M. (2011). Meslek yüksekokulu yöneticilerinin kişisel ve örgütsel vizyonları. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(4), 175-193.
  • Çekiç, M., Uygur, N., Ayan, O. A., ve Ergüden, D. (2018). Sualtı teknolojisi öğrencilerinin mezun profili. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 309-317. Doi:10.29130/dubited.310671
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Library and Information Studies (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Çekiç

Publication Date June 30, 2024
Submission Date June 28, 2024
Acceptance Date June 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 13

Cite

APA Çekiç, M. (2024). TÜRKİYE’DE SU ALTI TEKNOLOJİSİ PROGRAMININ PROFİL ANALİZİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 50-62. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1506697

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870