The purpose of this study is to examine the metaphorical perceptions of third- and fourth-year undergraduate students at KSU Faculty of Education, Department of Turkish Education, regarding our language, the department they study in, the title they will receive when they graduate, and the professions they will pursue afterwards. Phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used in the research. The sample of the research consists of 47 students studying at the third and fourth grade level at KSU Faculty of Education in 2023-2024. Data were collected with a semi-structured interview form developed by the researchers. Descriptive analysis technique was used to analyze the data. As a result of the research, Turkish teacher candidates developed 46 metaphors regarding Turkish, 38 metaphors regarding Turkish teaching and 32 metaphors regarding Turkish teaching department. When we look at the metaphors developed for the concept of Turkish among these metaphors, the students mostly use metaphors such as diamond, life, art, rainbow, tree, flower, garden, forest, mother, and the most common metaphors related to Turkish teaching are tree, family, mother, dictionary, internet, etc. It has been concluded that metaphors such as commander have been developed and metaphors such as treasure, rose garden and traveler have been developed regarding the Turkish teaching department. Then, some suggestions were made based on the results.
Turkish Turkish teacher and Turkish teaching department metafor
Bu çalışmanın amacı, KSÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı üç ve dördüncü sınıfta öğrenim gören lisans düzeyindeki öğrencilerin Türkçe, öğrenim gördükleri ana bilim dalı, mezun olduklarında elde edecekleri ünvan ve sonrasında yürütecekleri mesleklerine dair metaforik algılarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (Fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 yılında KSÜ Eğitim Fakültesinde üç ve dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 47 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adayları Türkçeye ilişkin 46 metafor, Türkçe öğretmenliğine ilişkin 38 metafor ve Türkçe öğretmenliği bölümüne ilişkin 32 metafor geliştirmiştir. Bu metaforlardan Türkçe kavramına yönelik geliştirilen metaforlara bakıldığında öğrencilerin en çok elmas, hayat, sanat, gökkuşağı, ağaç, çiçek, bahçe, orman, anne gibi metaforların çoğunlukta kullanıldığı, Türkçe öğretmenliği ile alakalı metaforlarda en çok ağaç, aile, anne, sözlük, internet, komutan gibi metaforlar geliştirildiği ve Türkçe öğretmenliği bölümü ile ilgili olarak hazine, gül bahçesi ve seyyah gibi metaforlar geliştirildiği sonucuna ulaşılmıştır ve sonuçlardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
Türkçe Türkçe Öğretmeni Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Metafor
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulumuzun 03.05.2024 Tarih ve 2024-9 Sayılı oturumunda alınan 10 numaralı kararla Etik Kurul İzni alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 14 |
.