Bu çalışmada alan yazın taraması yapılarak Türkiye'de Matematik öğretiminde drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama yönteminin yeri nedir?” sorusuna yanıt aranmıştır. İlgili literatür incelemesi doğrultusunda drama, dramatizasyon ve yaratıcı dramanın öğretim açısından önemi ve özellikle Türkiye'de matematik öğretiminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılması ile ilgili yapılmış araştırmalar değerlendirilmiştir. Matematik, soyut kavramların kazanılmasındaki zorluklardan dolayı öğrencilere zor gelmektedir. Matematiksel kavramların, öğretimi sırasında somutlaştırarak ve somut araçlar kullanarak bu zorluk giderilebilir ya da azaltılabilir. Drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama da, dinleyiciyi edilgin durumdan kurtararak, bedeni, duyguları ve duyu organlarını harekete geçirerek, konuyu canlandırarak bu somutlaştırma ve somut araçlar kullanma sürecinde uygun bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenlerle 1900'lü yıllardan beri eğitim ve öğretimde yaratıcı dramanın kullanımı her geçen gün daha da artmaktadır. Matematik öğretimi açısından da bu durumun sonuçları oldukça açıktır.
Anahtar Kelimeler: Drama, yaratıcı drama, dramatizasyon, matematik korkusu.
Abstract
In this study, answer to the question “What is the place of drama, dramatization and creative drama in mathematics Education in Turkey” is sought by reviewing literature. In the light of related literature the importance of drama, dramatization and creative drama in teaching and specifically the research on creative drama in mathematics education in Turkey is examined. Mathematics is difficult for students due to the difficulties in learning abstract concepts. This difficulty can be lessened or removed by concretizing the situation or by using concrete objects in teaching mathematical concepts. Drama, dramatization and creative drama stays as a suitable choice in the process of concretizing or using concrete objects by making the individual more active, by activating his/her body, emotions and sensory organs. Thus, since 1900s using creative drama in teaching and learning has been increased every passing day. The consequences of such a situation are clear for mathematics education.
Key Words: Drama, creative drama, dramatization, mathematics phobia
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 18 |
.