BibTex RIS Cite

Türkiye'deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey

Year 2012, Volume: 9 Issue: 18, 97 - 120, 25.11.2013

Abstract

Bu çalışmada alan yazın taraması yapılarak Türkiye'de Matematik öğretiminde drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama yönteminin yeri nedir?” sorusuna yanıt aranmıştır. İlgili literatür incelemesi doğrultusunda drama, dramatizasyon ve yaratıcı dramanın öğretim açısından önemi ve özellikle Türkiye'de matematik öğretiminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılması ile ilgili yapılmış araştırmalar değerlendirilmiştir. Matematik, soyut kavramların kazanılmasındaki zorluklardan dolayı öğrencilere zor gelmektedir. Matematiksel kavramların, öğretimi sırasında somutlaştırarak ve somut araçlar kullanarak bu zorluk giderilebilir ya da azaltılabilir. Drama, dramatizasyon ve yaratıcı drama da, dinleyiciyi edilgin durumdan kurtararak, bedeni, duyguları ve duyu organlarını harekete geçirerek, konuyu canlandırarak bu somutlaştırma ve somut araçlar kullanma sürecinde uygun bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenlerle 1900'lü yıllardan beri eğitim ve öğretimde yaratıcı dramanın kullanımı her geçen gün daha da artmaktadır. Matematik öğretimi açısından da bu durumun sonuçları oldukça açıktır.

Anahtar Kelimeler: Drama, yaratıcı drama, dramatizasyon, matematik korkusu.

Abstract

In this study, answer to the question “What is the place of drama, dramatization and creative drama in mathematics Education in Turkey” is sought by reviewing literature. In the light of related literature the importance of drama, dramatization and creative drama in teaching and specifically the research on creative drama in mathematics education in Turkey is examined. Mathematics is difficult for students due to the difficulties in learning abstract concepts. This difficulty can be lessened or removed by concretizing the situation or by using concrete objects in teaching mathematical concepts. Drama, dramatization and creative drama stays as a suitable choice in the process of concretizing or using concrete objects by making the individual more active, by activating his/her body, emotions and sensory organs. Thus, since 1900s using creative drama in teaching and learning has been increased every passing day. The consequences of such a situation are clear for mathematics education.

Key Words: Drama, creative drama, dramatization, mathematics phobia

References

  • Adıgüzel, H.Ö. (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Akkuş, O. ve Özdemir, P. (2006). “Yaratıcı Drama İle Matematik Ve Fen Alanındaki Bilim İnsanlarının Yaşam Öykülerine Ve Bilime Katkılarına Yeni Bir Bakış.” Yaratıcı Drama Dergisi, 1, 59-75.
  • Atar, B. (2007). “Doğadaki Matematik Ve Yaratıcı Drama: Fibonacci Sayıları Ve Altın Oran”. I. Ulusal İlköğretim Kongresi (15-17 Kasım 2007). Ankara: Hacettepe Üniversitesi: Eğitim Fakültesi.
  • Becerikli, S. Y. (2006). “Örgütlerde Sosyodrama Kullanımı Ve İş Doyumu Düzeyi Arasındaki İlişki: İlkokul Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 113-136.
  • Bolat, Y.E. ve Sığırtmaç, D.A. (2006). “Sayı Ve İşlem Kavramı Kazanımında Müzikli Oyunların Etkisi.” Ege Eğitim Dergisi 2006 (7) 2: 43–56.
  • Bozdoğan, Z. (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri Ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ceylan, M. (2004). “Kesirler.” Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul Çalıştayı.
  • Dirim, A. (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Yaratıcı Drama. İstanbul: Esin Yayıncılık.
  • Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri Ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Duatepe, A. (2004). Drama Ttemelli Öğretimin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Geometri Başarısına, Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerine, Matematiğe Ve Geometriye Karşı Tutumlarına Etkisi. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Duatepe A. ve Ubuz B., (2004). “Drama Based Instruction And Geometry.” 10th International Cong¬Ress On Mathematics Education (Http://www.icme-organisers.dk/tsg14/tsg14-12.pdf), (Erişim Tarihi: 10.10.2004).
  • Duatepe A. ve Ubuz, B. (2004) “Drama Temelli Geometri Ders Planının Geliştirilmesi Ve Uygulanması.” Eğitimde İyi Örnekler Konferansı (Ocak 2004), İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Duatepe, A. ve Akkus, O. (2006). “Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama.” Yaratıcı Drama Dergisi, 1 (2), 89-97.
  • Duatepe A. ve Ubuz B. (2009). “Effects Of Drama-Based Geometry Instruction On Student Achi-Evement, Attitudes And Thinking Levels.” The Journal Of Educational Research, Vol. 102 No. 4, 272-286.
  • Ekinözü, İ. (2003). İlköğretimde Permütasyon Ve Olasılık Konusunun Dramatizasyon İle Öğretiminin Başarıya Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ekinözü, İ. ve Şengül, S. (2007). “Permütasyon Ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 15, No: 1: 251-258.
  • Erbay, F. (2009). Anasınıfına Devam Eden Altı Yaş Çocuklarına Verilen Yaratıcı Drama Eğitiminin Çocukların Eğitsel Muhakeme Ve İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erdoğan, S. (2006). Altı Yaş Çocuklarına Drama Yöntemi İle Verilen Matematik Eğitiminin Matematik Yeteneğine Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erdoğan, S. ve Baran, G. (2009). “Astudy On The Effect Of Mathematics Teaching Provided Through Drama On The Mathematics Ability Of Six-Year Old Children.” Eurasia Journal Of Mathematics, Science & Technology Education, 2009, 5 (1), 79-85
  • Gönen, M. ve Dalkılıç, N. (2002). Çocuk Eğitiminde Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Hatipoğlu, Y. Y. (2006). İlköğretim Beşinci Sınıf Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kale, N. (2007). Drama Temelli Öğrenme İle İşbirlikli Öğrenmenin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Geometri Başarıları, Geometriye Yönelik Tutumları Ve Van Hiele Geometrik Düşünme Düeylerine Göre Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karadağ, E. ve Çalıskan, N. (2006). “İlköğretim Birinci Kademesi Öğrencilerinin Drama Yöntemine Karsı Tutumlarının Değerlendirilmesi.” Pamukkale Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 19, 45–53.
  • Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Dramayönteminin Öğrencilerin Başarı Ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kayhan, H. C. (2004). Yaratıcı Dramanın İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmeye, Bilgilerin Kalıcılığına Ve Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kayhan, H.C. ve Argün, Z. (2008). “Yaratıcı Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi”. 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (1-3 Eylül 2008). Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Kayhan, H.C. (2008). “Yaratıcı Dramanın Bir Yöntem Olarak Matematik Dersinde Kullanılmasının Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi. Effect Of Creatıve Drama As A Teaching Method On Attitudes Towards Mathematics.” 13. Uluslar Arası Eğitimde Yaratıcı Drama/Tiyatro Kongresi. İnternational Congress Of Drama/Theatre İn Education (21-23 Kasım 2008). Çağdaş Drama Derneği.Ankara: Ankara Üniversitesi, S 277-289.
  • Kayhan, H.C. (2009). “Creative Drama İn Terms Of Retaining Information. World Conference On Educational Sciences (WCES)”, (4-7 February, 2009). Near University.North Cyprus.
  • Kayhan, H.C. & Argün, Z. (2009). “Yaratıcı Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi.” Sakarya University Journal Of Educational Faculty, Özel Sayı 17/3 (Mayıs 2009) (609-615).
  • Kayhan, H.C. (2009). “Creative Drama in Terms of Retaining Information.” Procedia Social and Behavioral Sciences 1 (2009) 737–740.
  • King, J. P. (1998). Matematik Sanatı. (Çev. N. Arık). Ankara: Tubitak Yayınları.
  • Korkmaz, T. ve Karadağ, E. (2007) “Geometri Derslerinde Drama Yönteminin Etkililiğinin Değerlendirilmesi.” Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Edu 7), Cilt 2, Sayı 2.
  • Özdemir, P. ve Akkuş, Ç. O. (2004). Using Creative Drama As A Teaching Method İn Science And Mathematics Classroom, 11 Annual Panhandle Conference İn Canyon-Texas.
  • Özdemir, P. ve Akkuş, Ç. O. (2005). “Fen Ve Matematik Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adayları Tarafından Yaratıcı Dramanın Kullanılmı.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education) 29, 157- 166 [2005]
  • Özdemir, P. ve Akkuş, O. (2006). Yaratıcı Dramanın Fen Ve Matematik Eğitiminde Sınıf Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanımı: Türkiye Ve Amerika Örnekleminden Uygulamalar. 7. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi(Eylül 2006), Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi.
  • Özsoy, N., Güneş, Ö. ve Yüksel, D. E. (2002). Drama İn Math. Education, Iec 2002, “Changing Times, Changing Needs” First International Education Conference(May 2002), Famagusta, North Cyprus.
  • Özsoy, N. (2003a). “İlköğretim Matematik Derslerinde Yaratıcı Drama Yönteminin Kullanılması.” Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5. 2:112-119.
  • Özsoy, N. (2003b). “Yaratıcı Dramanın Matematik Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Kullanılması.” Çağdaş Eğitim Dergisi, 300, 23-26.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Önder, A. (2002). Eğitici Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Örnek, S. (2007). Trigonometrik Kavramların Canlandırma Yöntemi İle Öğretilmesinin Matematik Başarısına Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • San, İ. (1990). “Eğitimde Yaratıcı Drama.” Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 23 (Sayı:2): 573–574.
  • San, İ. (1991a,). Yaratıcı Drama Eğitsel Boyutları 1. İzmir Eğitim Kongresi (Kasım 1991), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • San, İ. (1991b). Eğitim Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi Ve Estetik Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Eğitimde Nitelik Geliştirme 1. Sempozyumu (May 1991). İstanbul Kültür Koleji Bildiri Kitabı İstanbul: İstanbul Kültür Koleji, S. 261-266.
  • Sezer, T. (2008). Okulöncesi Eğitimi Alan Beş Yaş Grubu Çocuklara Sayı Ve İşlem Kavramlarını Kazandırmada Drama Yönteminin Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim Matematik Dersi Kesirli Sayılarda Toplama Çıkarma İşleminde Drama Yöntemi İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Sözer, N. (2006). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Dersinde Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarsına, Tutumlarına Ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Şengül, S. ve Ekinözü, İ. (2004, Temmuz). Permutasyon Ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. Xııı. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (Temmuz 2004). Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Türk Dil Kurumu. (1983) Türkçe Sözlük, Ankara: Tdk Yayınları. http://www.tdkterim.gov.tr/bts/ (Erişim Tarihi: 10.10.2010).
  • Üstündağ, T. (2001). Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tanrıseven, I. (2000). Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Dramatizasyonun Kullanılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tanrıseven, Ü. I., Şengül, S. ve Gürdal, A. (2010). “Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.” Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi Cilt. 25 (2) .21-33
  • Yenilmez, K. ve Uygan, C. (2010). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik İnançlarına Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi, Eylül 2010 Cilt:18 No:3 931-942.
Year 2012, Volume: 9 Issue: 18, 97 - 120, 25.11.2013

Abstract

References

  • Adıgüzel, H.Ö. (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Akkuş, O. ve Özdemir, P. (2006). “Yaratıcı Drama İle Matematik Ve Fen Alanındaki Bilim İnsanlarının Yaşam Öykülerine Ve Bilime Katkılarına Yeni Bir Bakış.” Yaratıcı Drama Dergisi, 1, 59-75.
  • Atar, B. (2007). “Doğadaki Matematik Ve Yaratıcı Drama: Fibonacci Sayıları Ve Altın Oran”. I. Ulusal İlköğretim Kongresi (15-17 Kasım 2007). Ankara: Hacettepe Üniversitesi: Eğitim Fakültesi.
  • Becerikli, S. Y. (2006). “Örgütlerde Sosyodrama Kullanımı Ve İş Doyumu Düzeyi Arasındaki İlişki: İlkokul Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 113-136.
  • Bolat, Y.E. ve Sığırtmaç, D.A. (2006). “Sayı Ve İşlem Kavramı Kazanımında Müzikli Oyunların Etkisi.” Ege Eğitim Dergisi 2006 (7) 2: 43–56.
  • Bozdoğan, Z. (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri Ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ceylan, M. (2004). “Kesirler.” Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. İstanbul Çalıştayı.
  • Dirim, A. (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Yaratıcı Drama. İstanbul: Esin Yayıncılık.
  • Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri Ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Duatepe, A. (2004). Drama Ttemelli Öğretimin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Geometri Başarısına, Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerine, Matematiğe Ve Geometriye Karşı Tutumlarına Etkisi. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Duatepe A. ve Ubuz B., (2004). “Drama Based Instruction And Geometry.” 10th International Cong¬Ress On Mathematics Education (Http://www.icme-organisers.dk/tsg14/tsg14-12.pdf), (Erişim Tarihi: 10.10.2004).
  • Duatepe A. ve Ubuz, B. (2004) “Drama Temelli Geometri Ders Planının Geliştirilmesi Ve Uygulanması.” Eğitimde İyi Örnekler Konferansı (Ocak 2004), İstanbul: Sabancı Üniversitesi.
  • Duatepe, A. ve Akkus, O. (2006). “Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama.” Yaratıcı Drama Dergisi, 1 (2), 89-97.
  • Duatepe A. ve Ubuz B. (2009). “Effects Of Drama-Based Geometry Instruction On Student Achi-Evement, Attitudes And Thinking Levels.” The Journal Of Educational Research, Vol. 102 No. 4, 272-286.
  • Ekinözü, İ. (2003). İlköğretimde Permütasyon Ve Olasılık Konusunun Dramatizasyon İle Öğretiminin Başarıya Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ekinözü, İ. ve Şengül, S. (2007). “Permütasyon Ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 15, No: 1: 251-258.
  • Erbay, F. (2009). Anasınıfına Devam Eden Altı Yaş Çocuklarına Verilen Yaratıcı Drama Eğitiminin Çocukların Eğitsel Muhakeme Ve İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erdoğan, S. (2006). Altı Yaş Çocuklarına Drama Yöntemi İle Verilen Matematik Eğitiminin Matematik Yeteneğine Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erdoğan, S. ve Baran, G. (2009). “Astudy On The Effect Of Mathematics Teaching Provided Through Drama On The Mathematics Ability Of Six-Year Old Children.” Eurasia Journal Of Mathematics, Science & Technology Education, 2009, 5 (1), 79-85
  • Gönen, M. ve Dalkılıç, N. (2002). Çocuk Eğitiminde Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Hatipoğlu, Y. Y. (2006). İlköğretim Beşinci Sınıf Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kale, N. (2007). Drama Temelli Öğrenme İle İşbirlikli Öğrenmenin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Geometri Başarıları, Geometriye Yönelik Tutumları Ve Van Hiele Geometrik Düşünme Düeylerine Göre Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karadağ, E. ve Çalıskan, N. (2006). “İlköğretim Birinci Kademesi Öğrencilerinin Drama Yöntemine Karsı Tutumlarının Değerlendirilmesi.” Pamukkale Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 19, 45–53.
  • Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Dramayönteminin Öğrencilerin Başarı Ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kayhan, H. C. (2004). Yaratıcı Dramanın İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmeye, Bilgilerin Kalıcılığına Ve Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kayhan, H.C. ve Argün, Z. (2008). “Yaratıcı Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi”. 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (1-3 Eylül 2008). Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Kayhan, H.C. (2008). “Yaratıcı Dramanın Bir Yöntem Olarak Matematik Dersinde Kullanılmasının Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi. Effect Of Creatıve Drama As A Teaching Method On Attitudes Towards Mathematics.” 13. Uluslar Arası Eğitimde Yaratıcı Drama/Tiyatro Kongresi. İnternational Congress Of Drama/Theatre İn Education (21-23 Kasım 2008). Çağdaş Drama Derneği.Ankara: Ankara Üniversitesi, S 277-289.
  • Kayhan, H.C. (2009). “Creative Drama İn Terms Of Retaining Information. World Conference On Educational Sciences (WCES)”, (4-7 February, 2009). Near University.North Cyprus.
  • Kayhan, H.C. & Argün, Z. (2009). “Yaratıcı Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi.” Sakarya University Journal Of Educational Faculty, Özel Sayı 17/3 (Mayıs 2009) (609-615).
  • Kayhan, H.C. (2009). “Creative Drama in Terms of Retaining Information.” Procedia Social and Behavioral Sciences 1 (2009) 737–740.
  • King, J. P. (1998). Matematik Sanatı. (Çev. N. Arık). Ankara: Tubitak Yayınları.
  • Korkmaz, T. ve Karadağ, E. (2007) “Geometri Derslerinde Drama Yönteminin Etkililiğinin Değerlendirilmesi.” Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Edu 7), Cilt 2, Sayı 2.
  • Özdemir, P. ve Akkuş, Ç. O. (2004). Using Creative Drama As A Teaching Method İn Science And Mathematics Classroom, 11 Annual Panhandle Conference İn Canyon-Texas.
  • Özdemir, P. ve Akkuş, Ç. O. (2005). “Fen Ve Matematik Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adayları Tarafından Yaratıcı Dramanın Kullanılmı.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education) 29, 157- 166 [2005]
  • Özdemir, P. ve Akkuş, O. (2006). Yaratıcı Dramanın Fen Ve Matematik Eğitiminde Sınıf Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanımı: Türkiye Ve Amerika Örnekleminden Uygulamalar. 7. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi(Eylül 2006), Ankara: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi.
  • Özsoy, N., Güneş, Ö. ve Yüksel, D. E. (2002). Drama İn Math. Education, Iec 2002, “Changing Times, Changing Needs” First International Education Conference(May 2002), Famagusta, North Cyprus.
  • Özsoy, N. (2003a). “İlköğretim Matematik Derslerinde Yaratıcı Drama Yönteminin Kullanılması.” Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5. 2:112-119.
  • Özsoy, N. (2003b). “Yaratıcı Dramanın Matematik Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Kullanılması.” Çağdaş Eğitim Dergisi, 300, 23-26.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Önder, A. (2002). Eğitici Drama. İstanbul: Epilson Yayıncılık.
  • Örnek, S. (2007). Trigonometrik Kavramların Canlandırma Yöntemi İle Öğretilmesinin Matematik Başarısına Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • San, İ. (1990). “Eğitimde Yaratıcı Drama.” Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 23 (Sayı:2): 573–574.
  • San, İ. (1991a,). Yaratıcı Drama Eğitsel Boyutları 1. İzmir Eğitim Kongresi (Kasım 1991), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • San, İ. (1991b). Eğitim Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi Ve Estetik Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Eğitimde Nitelik Geliştirme 1. Sempozyumu (May 1991). İstanbul Kültür Koleji Bildiri Kitabı İstanbul: İstanbul Kültür Koleji, S. 261-266.
  • Sezer, T. (2008). Okulöncesi Eğitimi Alan Beş Yaş Grubu Çocuklara Sayı Ve İşlem Kavramlarını Kazandırmada Drama Yönteminin Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim Matematik Dersi Kesirli Sayılarda Toplama Çıkarma İşleminde Drama Yöntemi İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Sözer, N. (2006). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Dersinde Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarsına, Tutumlarına Ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Şengül, S. ve Ekinözü, İ. (2004, Temmuz). Permutasyon Ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi. Xııı. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (Temmuz 2004). Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Türk Dil Kurumu. (1983) Türkçe Sözlük, Ankara: Tdk Yayınları. http://www.tdkterim.gov.tr/bts/ (Erişim Tarihi: 10.10.2010).
  • Üstündağ, T. (2001). Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tanrıseven, I. (2000). Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Dramatizasyonun Kullanılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tanrıseven, Ü. I., Şengül, S. ve Gürdal, A. (2010). “Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Canlandırma Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Ve Hatırlama Düzeyine Etkisi.” Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi Cilt. 25 (2) .21-33
  • Yenilmez, K. ve Uygan, C. (2010). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik İnançlarına Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi, Eylül 2010 Cilt:18 No:3 931-942.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hüseyin Kayhan

Publication Date November 25, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 9 Issue: 18

Cite

APA Kayhan, H. (2013). Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 97-120.
AMA Kayhan H. Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. December 2013;9(18):97-120.
Chicago Kayhan, Hüseyin. “Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, no. 18 (December 2013): 97-120.
EndNote Kayhan H (December 1, 2013) Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 18 97–120.
IEEE H. Kayhan, “Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 9, no. 18, pp. 97–120, 2013.
ISNAD Kayhan, Hüseyin. “Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/18 (December 2013), 97-120.
JAMA Kayhan H. Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;9:97–120.
MLA Kayhan, Hüseyin. “Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 9, no. 18, 2013, pp. 97-120.
Vancouver Kayhan H. Türkiye’deki Drama Ağırlıklı Matematik Öğretimi Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme/ An Evaluatıon of Drama Orıented Mathematıcs Teachıng Studıes In Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2013;9(18):97-120.

.