Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve öznel dindarlık algılarını sosyo-kültürel ve demografik faktörler (fakülte, sınıf, cinsiyet, yaş vb.) açısından incelemektir. Araştırmanın evreni, Uludağ Üniversitesi ve Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemini ise söz konusu üniversitelerin değişik fakülte ve bölümlerinde öğrenim gören 632 kız ve erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek için örneklem tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “kişisel bilgi formu” ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, üniversiteli öğrencilerin cinsiyetlerine, ailelerinin gelir durumlarına ve babalarının eğitim durumlarına göre benlik saygısı ortalamalarındaki farklılıkların anlamlılık düzeyine ulaştığı gözlenmiştir. Yine araştırma bulgularında, öğrencilerin fakültelerine, cinsiyetlerine, ailelerinin gelir durumuna,annelerinin eğitim durumuna, din eğitimi alıp almama durumlarına,din eğitimi aldıkları yere ve ailelerinin dindarlık derecelerine göre öznel dindarlık algısı puan ortalamalarındaki farklılıkların anlamlılık düzeyine ulaştığı görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Benlik saygısı, Öznel dindarlık algısı, Sosyo-kültürel ve demografik faktörler.
Abstract
The aim of this research is to review university students' self-esteem and the perception of subjective religiosity according to socio-cultural and demographic factors.The target population of the study is 632 male and female students in different faculties and departments of Uludağ University and Çanakkale Onsekiz Mart University. In order to achieve meaningful results, a sample screening method and questionnaire technique are utilised; and as data collection tools, “the personal information form” and Rosenberg Self-Esteem Scale are used.
Özet It has been observed that the differences in the average level of self-esteem are affected significantly by students' genders, the amount of their parents' income and the educational background of their fathers. The analysis also shows that average religiosity varies significantly with respect to the students' faculties and genders as well as both the students' religious education and background and that of their parents.
Key Words: Self-esteem, Subjective perception of religiosity, Socio-cultural and demographic factors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 17 |
.