Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görsel sanatlar dersini veren öğretmenlerle, dersin
verildiği eğitim ortamlarının, standartlara ne derece uyduğunu durum tespiti yaparak tartışmaktır. Araştırmada nitel yöntemlerden yararlanılmıştır. Bu kapsamda görüşme, gözlem ve doküman incelemesi
yapılmıştır. Çalışma, iki farklı bölgede ikisi kamu, ikisi de özel ilköğretim okulu olmak üzere toplam dört
ilköğretim okulu ile sınırlandırılmıştır.
Araştırma sonucunda, okulların fiziki standartlarına ilişkin olarak, genelde görsel sanat eğitimi
için ayrılmış dersliklerin olmadığı, normal dersliklerin bu ders için yetersiz kaldığı, özel havalandırma
tertibatlarının bulunmadığı, derslikte öğrenci başına düşen 1.50 m2’lik alanın oluşturulmadığı, dersliklerin
malzeme giriş çıkışlarının kolaylığı açısından uygun yerlerde planlanmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin
standartları sağlamadaki yeterlilik durumlarında ise, görsel sanat eğitimi dersine yönelik bulgu
ve görüşlerini ilgili eğitim politikacıları ve planlamacılarıyla paylaşmadıkları, öğrencilerinin sanatsal
gelişimleri konusunda velilerle sınırlı bir diyalog içinde oldukları, konu ile ilgili anlatımlar için gerekli
olan öğretim yöntemlerini kullanmada yetersiz kaldıkları gözlenmiştir.
Sonuç olarak, devlet ve özel eğitim kurumlarında fiziki standartlara uygunluk, öğretmen ve öğrenci
etkileşiminde, öğretmenlerin işlerini istekli bir şekilde yapmalarında, öğretmenlerin kendi yeterliliklerini
geliştirme çabalarında ve eğitim-öğretim sürecinde daha da başarılı sonuçlar doğurabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 10 |
.