BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ

Year 2008, Volume: 5 Issue: 10, 161 - 184, 24.01.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görsel sanatlar dersini veren öğretmenlerle, dersin
verildiği eğitim ortamlarının, standartlara ne derece uyduğunu durum tespiti yaparak tartışmaktır. Araştırmada nitel yöntemlerden yararlanılmıştır. Bu kapsamda görüşme, gözlem ve doküman incelemesi
yapılmıştır. Çalışma, iki farklı bölgede ikisi kamu, ikisi de özel ilköğretim okulu olmak üzere toplam dört
ilköğretim okulu ile sınırlandırılmıştır.
Araştırma sonucunda, okulların fiziki standartlarına ilişkin olarak, genelde görsel sanat eğitimi
için ayrılmış dersliklerin olmadığı, normal dersliklerin bu ders için yetersiz kaldığı, özel havalandırma
tertibatlarının bulunmadığı, derslikte öğrenci başına düşen 1.50 m2’lik alanın oluşturulmadığı, dersliklerin
malzeme giriş çıkışlarının kolaylığı açısından uygun yerlerde planlanmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin
standartları sağlamadaki yeterlilik durumlarında ise, görsel sanat eğitimi dersine yönelik bulgu
ve görüşlerini ilgili eğitim politikacıları ve planlamacılarıyla paylaşmadıkları, öğrencilerinin sanatsal
gelişimleri konusunda velilerle sınırlı bir diyalog içinde oldukları, konu ile ilgili anlatımlar için gerekli
olan öğretim yöntemlerini kullanmada yetersiz kaldıkları gözlenmiştir.
Sonuç olarak, devlet ve özel eğitim kurumlarında fiziki standartlara uygunluk, öğretmen ve öğrenci
etkileşiminde, öğretmenlerin işlerini istekli bir şekilde yapmalarında, öğretmenlerin kendi yeterliliklerini
geliştirme çabalarında ve eğitim-öğretim sürecinde daha da başarılı sonuçlar doğurabilir.

References

  • Arı, R. ve Saban, A. (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset.
  • Mercin, L. (2006).Resim Dersini Müze Kaynaklı Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımı Etkinliklerine göre Uygulamanın Erişiye, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi (Diyarbakır İli Örneği). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Mill, B. (1992).Longman-Metro Dictionary Of Contemporary English. Longman Group UK Limited. England.
  • Özdemir, S.(2000).Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özsoy, V. (2003).Görsel Sanat Eğitiminin Tarihsel Ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Ümit Ofset Matbaacılık
  • Şimşek, M. (2000). Sorularla Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemleri. İstanbul: Alfa Yayınları.
Year 2008, Volume: 5 Issue: 10, 161 - 184, 24.01.2014

Abstract

References

  • Arı, R. ve Saban, A. (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset.
  • Mercin, L. (2006).Resim Dersini Müze Kaynaklı Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımı Etkinliklerine göre Uygulamanın Erişiye, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi (Diyarbakır İli Örneği). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Mill, B. (1992).Longman-Metro Dictionary Of Contemporary English. Longman Group UK Limited. England.
  • Özdemir, S.(2000).Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özsoy, V. (2003).Görsel Sanat Eğitiminin Tarihsel Ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Ümit Ofset Matbaacılık
  • Şimşek, M. (2000). Sorularla Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemleri. İstanbul: Alfa Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Uğur Atan This is me

Ahmet Dalkıran This is me

Publication Date January 24, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Atan, U., & Dalkıran, A. (2014). İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 161-184.
AMA Atan U, Dalkıran A. İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. January 2014;5(10):161-184.
Chicago Atan, Uğur, and Ahmet Dalkıran. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5, no. 10 (January 2014): 161-84.
EndNote Atan U, Dalkıran A (January 1, 2014) İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 10 161–184.
IEEE U. Atan and A. Dalkıran, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 10, pp. 161–184, 2014.
ISNAD Atan, Uğur - Dalkıran, Ahmet. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5/10 (January 2014), 161-184.
JAMA Atan U, Dalkıran A. İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;5:161–184.
MLA Atan, Uğur and Ahmet Dalkıran. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 10, 2014, pp. 161-84.
Vancouver Atan U, Dalkıran A. İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ VE FİZİKİ ALTYAPI STANDARTLARINA YÖNELİK BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;5(10):161-84.

.