Özet
Rekabet ortamı içerisinde faaliyet gösteren kurumların çevredeki fırsatları değerlendirerek, rekabet güçlerini geliştirmeleri ve bu yönde çevre üzerinde bir etki yaratmalarında; gerçekleştirecekleri tüm örgütsel ve yönetsel faaliyetlerin yanısıra, iç ve dış imaj oluşturma ve geliştirme çalışmaları ile bunlara yönelik imaj yönetimi önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle ülkemizde de üniversiteler arasındaki rekabetin hızla artması ve üniversitelerin bu rekabet ortamındaki konumunu belirlemede, kurum imajına ilişkin algılama ve beklentilerin tespit edilmesi önem kazanmaktadır. Bu düşünceden hareketle yapılan çalışmada; üniversite öğrencileri arasında kurum imajını etkileyen faktörlerin algılanması ve bu algılamaların beklentilerle karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan 0,8989 cronbach alpha değerinde 5'Iİ likert tipi bir ölçek yardımı iie toplanmış ve değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; fakülte öğrencilerinin fakülte ve bölüme ilişkin imaj algıları ve beklentileri arasında anlamlı bir farklılık dikkat çekmektedir. Kurum imaj algılarına ilişkin; yönetim davranışı, öğretim üyeleri ile ilişkiler, eğitim hedefleri, üniversitenin tanınırlığı ve fiziki-sosyal olanakları gibi çeşitli değişkenlerin ilişki analizleri de araştırma bulguları arasında yer almaktadır.
Abstract
Organizations in competitive environments need to evaluate opportunities and to enhance their competitiveness by creating an influence on their environment which can be accomplished by achieving organizational image development activities and their management. Particularly in Turkey, as competition among universities have emerged recently, to determine the organizational image of each university from the aspect of the students' perceptions and to compare students' perceptions with their expectations have become a very important issue. In this study, a university's students' perceptions in terms of the factors that create an organization's image were evaluated and perceptions were compared with their expectations. The data was collected by a 5 point likert scale which was developed by the researchers with 0,8989 cronbach alpha value. According to the findings, there is a significant difference between faculty students' perceptions of organizational image and their expectations about how the image should be like. In relation to organizational image, the perceptions of educational goals, relationship between students and academic staff, recognition of the university aswell as its physical condition and social-cultural facilites are among the findings of the research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 4, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 3 Issue: 6 |
.