BibTex RIS Cite

Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye'nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey's in status the organization

Year 2010, Volume: 7 Issue: 13, 275 - 297, 11.03.2014

Abstract

Özet

Denizcilik sektörü ve taşımacılığının önemi yıllar içersinde giderek artarak değer kazanmıştır. Dünyamız büyük su alanlarıyla çevrelenmiştir ve dünyamızın suyollarının çevresel sürdürülebilirliğini sağlamamız gereklidir. Bu görevi yerine getirme gayretleri sonrasında Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) kurulmuş ve kuralları belirlenmiştir. Bu çalışma Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün Faaliyet Alanlarını, Çalışma Organizasyonunu, Tavsiyelerini, Kodlarını ve Sözleşmelerini gözden geçirecektir. Buna ilaveten çalışma, Türkiye'nin IMO'daki katılımını ve taraf olduğu sözleşmeleri inceleyecektir.

Anahtar Kelimeler: Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), Uluslararası Denizcilik Örgütü Sözleşmeleri, Deniz Kirliliği

INTERNATIONAL MARITIME ORGANIZATION AND THE ENVIRONMENT:

TURKEY'S IN STATUS THE ORGANIZATION.

Abstract

The importance of maritime sector and transportation has realized an increased significance over the years. Our world is surrounded by vast bodies of water and it is necessary that we maintain the environmental sustainability of our world's waterways. In an effort to accomplish this task, the International Maritime Organization (IMO) was founded and regulations established. This study reviews the IMO's activity area, work organization, recommendations, codes and conventions. It further reviews Turkey's involvement in the IMO and the agreements they have executed.

Keywords: International Maritime Organization (IMO), International Maritime Organization Conventions, Marine Pollution

References

  • Kaynakça
  • Ayrılmış Balastlı Petrol Tankerlerinin Balast Alanlarının Tonaj Ölçümünün Uygulanmasına İlişkin A.747(18) Sayılı IMO Kararının Uygulanması Hakkında Yönetme(1994). 2978/94 sayılı 21 Kasım 1994 tarihli Konsey Yönetmeliği (EC).
  • Cantürk, B. (1996). Çevre Kanunu ve İlgili Mevzuat. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Çevik, Ü.(2004). Uluslararası Denizcilik Sözleşmesi. Kocaeli: Birsen Yayınevi.
  • Convention on the International Maritime Satellite Organization (1976). Adoption: 3 September 1976, Entry into force: 16 July 1979
  • Demir, N. (1995). Seçilmiş Bazı Sektörlerde Kaynakların Verimli Kullanılmayışının Yarattığı Çevre Sorunları. Ankara: MPM Yayınları.
  • Deniz Çevresinin Petrol ve Diğer Zararlı Maddelerle Kirlenmesinde Acil Durumlarda Müdahale ve Zararların Tazmini Esaslarına Dair Kanun (MARPOL) (2005). Kanun Numarası:5312, Kabul Tarihi. 3/3/2005, Yayımlandığı R.Gazete: Tarih: 11/3/2005 Sayı: 25752, Yayımlandığı Düstur: Tertip:5 Cilt:44 Sayfa.
  • Deniz Kazalarının İncelenmesine İlişkin Yönetmelik (2005), Resmi Gazete Tarihi: 31.12.2005 Resmi Gazete Sayısı: 26040.
  • Deniz Ticaret Odası (2005). “Sektör Turu”, Deniz Ticareti Dergisi, Yıl: 22
  • Denizde Can ve Mal Koruma Hakkında Kanun (1946). Kanun Numarası: 4922, Kabul Tarihi: 10/6/1946, Yayımlandığı R. Gazete: Tarih: 14/6/1946 Sayı: 6333, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 3 Cilt: 27 Sayfa: 1258.
  • Denizde Çatışmayı Önleme Hakkında Uluslar Arası Sözleşme (1977). Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi: 12.12.1977, No:7/14561
  • Denizlerin Gemiler Tarafından Kirletilmesinin Önlenmesine Ait Uluslararası Sözleşme (MARPOL - 1973). RG tarih: 24 Haziran 1990, RG Sayı: 20558.
  • Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği (2004). Resmi Gazete Tarihi: 26.12.2004 Resmi Gazete Sayısı: 25682
  • IMO News Magazine (2009), issue 4 ,p.33
  • İncaz,G.; Rodopman, K. ve Bilican, G. (2000). “Marmara Denizi'nde Deniz Taşımacılığın Kaynaklanan Deniz Kirliliğinin Boyutları”, Marmara Denizi 2000 Sempozyumu, Bilal Öztürk (Der.), İstanbul: Türk Deniz Araştırma Vakfı, Yayın No:5
  • International Aeronautical and Maritime Search And Rescue Manual (IAMSAR) (1999). International Convention On Salvage (1989).
  • http://www.jus.uio.no/lm/imo.salvage.convention.1989/doc.html
  • International Convention on Tonnage Measurement of Ships (TONNAGE) (1969).1970 Edition, IMO-713E, ISBN 92-801-1090-X.
  • International Maritime Organization (1993). Assembly Resolution A.741(18)
  • International Maritime Organization (1995). International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, London: IMO Publication.
  • International Maritime Organization (2010a), “Marine Environment”, http://www.imo.org/, Erişim Tarihi ( 10.01.2010)
  • Kara, H. (2005), Uluslararası Sözleşmeler ve Türk Hukuku'na Göre Gemilerin Sebep Olduğu Deniz Kirliliği Zararlarından Hukuki Sorumluluk, İstanbul: Vedat Kitapçılık
  • Karan, H. ve Karan, G. (2003). Deniz Ticareti Mevzuatı, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları
  • Lloyd (2010), “Solas”, http://www.lr.org/search?search=solas, (Erişim Tarihi: 09.01.2010)
  • MPA (2010).The 1992 Protocol Of The International Convention On Cıvıl Liability For Oil Pollution Damage 1969, http://www.mpa.gov.sg/sites/port_and_shipping/circulars _and_notices/shipping_circulars_detail.page?filename=mc98-06.xml (Erişim Tarihi: 10.02.2010)
  • Nemli, E. (2000). Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları. İstanbul: ISO Yayınları.
  • Resmi Gazete (1990). Ankara, Yayın Tarihi: 24 Haziran 1990, No: 20558
  • SAR Convention (2000). IMO-955E, ISBN 92-801-5083-9.
  • SOLAS (2001).Consolidated Edition. IMO-110E, ISBN 92-801-5100-2.
  • SOLAS ve MARPOL Sözleşmelerine Göre Bildirimlere İlişkin Yönetmelik (2006). Resmi Gazete Tarihi: 11.08.2006 Resmi Gazete Sayısı: 26256.
  • STCW 95 (1996). IMO-938E, ISBN 92-8016091-5.
  • The Free Library (2010), “International Maritime Organization”, http://www.thefreelibrary.com/International+Maritime+Organization.(ehp+net)-a0158524131 (Erişim Tarihi 06.01.2010)
  • The International Oil Pollution Compensation Funds (2010). "About IOPC Funds". http://www.iopcfund.org/intro.htm. (Erişim Tarihi: 10.02.2010).
  • Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (2005). “Gemi Emniyetinde Yeni Standartlar”, Gemi İnşa Sanayi Dergisi, Yıl:3, Sayı:11, s.23
  • Tütüncü, A. (1996). Gemi Kaynaklı Kirlenmenin Önlenmesi, Azaltılması ve Kontrol Altına Alınmasında Devletin Yetkisi. İstanbul: İ.Ü. Hukuk Fakültesi Eğitim, Öğretim ve Yardımlaşma Vakfı, s.158
  • Ünlü, H. (1999). Sanayiciler için Çevre El Kitabı. İstanbul: ISO Yayınları, No:1999/1.
  • USCG (2010), “USCG IMO”, http://www.uscg.mil/imo/, (Erişim Tarihi: 10.01.2010)
  • Yükleme Hatları Uluslararası Sözleşmesi (1966)
Year 2010, Volume: 7 Issue: 13, 275 - 297, 11.03.2014

Abstract

References

  • Kaynakça
  • Ayrılmış Balastlı Petrol Tankerlerinin Balast Alanlarının Tonaj Ölçümünün Uygulanmasına İlişkin A.747(18) Sayılı IMO Kararının Uygulanması Hakkında Yönetme(1994). 2978/94 sayılı 21 Kasım 1994 tarihli Konsey Yönetmeliği (EC).
  • Cantürk, B. (1996). Çevre Kanunu ve İlgili Mevzuat. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Çevik, Ü.(2004). Uluslararası Denizcilik Sözleşmesi. Kocaeli: Birsen Yayınevi.
  • Convention on the International Maritime Satellite Organization (1976). Adoption: 3 September 1976, Entry into force: 16 July 1979
  • Demir, N. (1995). Seçilmiş Bazı Sektörlerde Kaynakların Verimli Kullanılmayışının Yarattığı Çevre Sorunları. Ankara: MPM Yayınları.
  • Deniz Çevresinin Petrol ve Diğer Zararlı Maddelerle Kirlenmesinde Acil Durumlarda Müdahale ve Zararların Tazmini Esaslarına Dair Kanun (MARPOL) (2005). Kanun Numarası:5312, Kabul Tarihi. 3/3/2005, Yayımlandığı R.Gazete: Tarih: 11/3/2005 Sayı: 25752, Yayımlandığı Düstur: Tertip:5 Cilt:44 Sayfa.
  • Deniz Kazalarının İncelenmesine İlişkin Yönetmelik (2005), Resmi Gazete Tarihi: 31.12.2005 Resmi Gazete Sayısı: 26040.
  • Deniz Ticaret Odası (2005). “Sektör Turu”, Deniz Ticareti Dergisi, Yıl: 22
  • Denizde Can ve Mal Koruma Hakkında Kanun (1946). Kanun Numarası: 4922, Kabul Tarihi: 10/6/1946, Yayımlandığı R. Gazete: Tarih: 14/6/1946 Sayı: 6333, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 3 Cilt: 27 Sayfa: 1258.
  • Denizde Çatışmayı Önleme Hakkında Uluslar Arası Sözleşme (1977). Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi: 12.12.1977, No:7/14561
  • Denizlerin Gemiler Tarafından Kirletilmesinin Önlenmesine Ait Uluslararası Sözleşme (MARPOL - 1973). RG tarih: 24 Haziran 1990, RG Sayı: 20558.
  • Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği (2004). Resmi Gazete Tarihi: 26.12.2004 Resmi Gazete Sayısı: 25682
  • IMO News Magazine (2009), issue 4 ,p.33
  • İncaz,G.; Rodopman, K. ve Bilican, G. (2000). “Marmara Denizi'nde Deniz Taşımacılığın Kaynaklanan Deniz Kirliliğinin Boyutları”, Marmara Denizi 2000 Sempozyumu, Bilal Öztürk (Der.), İstanbul: Türk Deniz Araştırma Vakfı, Yayın No:5
  • International Aeronautical and Maritime Search And Rescue Manual (IAMSAR) (1999). International Convention On Salvage (1989).
  • http://www.jus.uio.no/lm/imo.salvage.convention.1989/doc.html
  • International Convention on Tonnage Measurement of Ships (TONNAGE) (1969).1970 Edition, IMO-713E, ISBN 92-801-1090-X.
  • International Maritime Organization (1993). Assembly Resolution A.741(18)
  • International Maritime Organization (1995). International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, London: IMO Publication.
  • International Maritime Organization (2010a), “Marine Environment”, http://www.imo.org/, Erişim Tarihi ( 10.01.2010)
  • Kara, H. (2005), Uluslararası Sözleşmeler ve Türk Hukuku'na Göre Gemilerin Sebep Olduğu Deniz Kirliliği Zararlarından Hukuki Sorumluluk, İstanbul: Vedat Kitapçılık
  • Karan, H. ve Karan, G. (2003). Deniz Ticareti Mevzuatı, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları
  • Lloyd (2010), “Solas”, http://www.lr.org/search?search=solas, (Erişim Tarihi: 09.01.2010)
  • MPA (2010).The 1992 Protocol Of The International Convention On Cıvıl Liability For Oil Pollution Damage 1969, http://www.mpa.gov.sg/sites/port_and_shipping/circulars _and_notices/shipping_circulars_detail.page?filename=mc98-06.xml (Erişim Tarihi: 10.02.2010)
  • Nemli, E. (2000). Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları. İstanbul: ISO Yayınları.
  • Resmi Gazete (1990). Ankara, Yayın Tarihi: 24 Haziran 1990, No: 20558
  • SAR Convention (2000). IMO-955E, ISBN 92-801-5083-9.
  • SOLAS (2001).Consolidated Edition. IMO-110E, ISBN 92-801-5100-2.
  • SOLAS ve MARPOL Sözleşmelerine Göre Bildirimlere İlişkin Yönetmelik (2006). Resmi Gazete Tarihi: 11.08.2006 Resmi Gazete Sayısı: 26256.
  • STCW 95 (1996). IMO-938E, ISBN 92-8016091-5.
  • The Free Library (2010), “International Maritime Organization”, http://www.thefreelibrary.com/International+Maritime+Organization.(ehp+net)-a0158524131 (Erişim Tarihi 06.01.2010)
  • The International Oil Pollution Compensation Funds (2010). "About IOPC Funds". http://www.iopcfund.org/intro.htm. (Erişim Tarihi: 10.02.2010).
  • Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (2005). “Gemi Emniyetinde Yeni Standartlar”, Gemi İnşa Sanayi Dergisi, Yıl:3, Sayı:11, s.23
  • Tütüncü, A. (1996). Gemi Kaynaklı Kirlenmenin Önlenmesi, Azaltılması ve Kontrol Altına Alınmasında Devletin Yetkisi. İstanbul: İ.Ü. Hukuk Fakültesi Eğitim, Öğretim ve Yardımlaşma Vakfı, s.158
  • Ünlü, H. (1999). Sanayiciler için Çevre El Kitabı. İstanbul: ISO Yayınları, No:1999/1.
  • USCG (2010), “USCG IMO”, http://www.uscg.mil/imo/, (Erişim Tarihi: 10.01.2010)
  • Yükleme Hatları Uluslararası Sözleşmesi (1966)
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Murat Ayan This is me

Tan Baykal This is me

Publication Date March 11, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Ayan, M., & Baykal, T. (2014). Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 275-297.
AMA Ayan M, Baykal T. Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. March 2014;7(13):275-297.
Chicago Ayan, Murat, and Tan Baykal. “Uluslararası Denizcilik örgütü Ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International Maritime Organization and the Environment: Turkey’s in Status the Organization”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7, no. 13 (March 2014): 275-97.
EndNote Ayan M, Baykal T (March 1, 2014) Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 13 275–297.
IEEE M. Ayan and T. Baykal, “Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 13, pp. 275–297, 2014.
ISNAD Ayan, Murat - Baykal, Tan. “Uluslararası Denizcilik örgütü Ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International Maritime Organization and the Environment: Turkey’s in Status the Organization”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/13 (March 2014), 275-297.
JAMA Ayan M, Baykal T. Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;7:275–297.
MLA Ayan, Murat and Tan Baykal. “Uluslararası Denizcilik örgütü Ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International Maritime Organization and the Environment: Turkey’s in Status the Organization”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 13, 2014, pp. 275-97.
Vancouver Ayan M, Baykal T. Uluslararası denizcilik örgütü ve çevre: Türkiye’nin örgüt içindeki durumu/International maritime organization and the environment: Turkey’s in status the organization. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;7(13):275-97.

.