Dynamic mathematics software allows students making experiments to discover mathematical concepts on their own. In this way, the mathematical understanding can be supported more lasting and effective way. In this study, it is aimed to determine the mathematical understanding of 8 graders on equations and inequalities in the dynamic mathematics software supported learning environment in terms of the Structures of the Observed Learning Outcomes (SOLO). A quasi-experimental design was implemented. The experiment was designed as pretest-posttest without control group and supported by qualitative data. A group of 18 8th grade students studied equations and inequalities during 4 weeks. In the learning environment, the dynamic mathematics software GeoGebra was used in the view of constructivist philosophy, especially students were guided to make trial and error by taking advantage of different representations. Student’s mathematical understanding level was measured by the conceptual understanding level pre and posttests (pre-test and post-test) which include open ended questions. The pre-test and post-test were assessed and scored in terms of the SOLO taxonomy. Besides, students’ pretest and post-test answers were analyzed qualitatively by content analysis method. At the end of the study, although the scores of students’ pre-test and post-test were not significantly different, they showed better performance in post-test. Furthermore, it is observed that students were tending to use multiple representations in post-test in the qualitative analysis.
Multible Representation Dynamic Mathematics / Geometry Softwares Equations and Inequalities GeoGebra SOLO Taxonomy.
Dinamik matematik yazılımları öğrencilerin deneme yanılmalar yapabileceği ortamlar sunarak matematiksel kavramları kendi kendilerine keşfetmelerine imkân tanımaktadır. Bu sayede matematiksel anlamanın daha kalıcı ve etkili şekilde desteklenebileceği söylenebilir. Bu çalışmada, matematiksel anlamayı ölçme yöntemlerinden biri olan Gözlenen Öğrenme Çıktısı Yapıları (Structures of Observed Learning Outcomes-SOLO) sınıflandırmasına göre dinamik matematik yazılımı destekli ortamda matematik öğrenen öğrencilerin matematiksel anlamalarının nasıl etkilendiğini belirlemek amaçlanmıştır. Yarı deneysel bir desen olan tek grup öntest-sontest kontrol grupsuz desene göre tasarlanan ve nitel veriler ile de desteklenen bu çalışmada 18 adet 8. sınıf öğrencisinden oluşan bir grup 4 hafta boyunca denklem ve eşitsizlikler konusunu çalışmışlardır. Öğrenme ortamında, dinamik matematik yazılımlarından GeoGebra yapılandırmacı bir felsefe ışığından kullanılmış, özellikle öğrencilerin farklı temsillerden yararlanarak deneme yanılmalar yapmalarına rehberlik edilmiştir. Açık uçlu sorulardan oluşan ön Kavramsal Anlama Tespit Sınavı (ön-test) ve son Kavramsal Anlama Tespit Sınavı (son-test) yardımı ile öğrencilerin matematiksel anlama seviyeleri SOLO sınıflandırmasına göre belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin ön-test ve son-test cevapları içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek cevaplardaki öğrencilerin üzerinde durdukları temel noktalar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin ön-test ve son-test solo anlama seviyeleri arasındaki farkın parametrik olmayan testlerden wilcoxon işaretli sıralar testi ile incelenmesi neticesinde anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen öğrencilerin SOLO anlama seviyelerinin bir parça artış gösterdiği ve son-test cevaplarında farklı temsilleri bir arada kullanma eğilimi sergiledikleri gözlemlenmiştir. Bu sonuç, farklı temsiller ışığında öğrenme tecrübesini hiç yaşamamış öğrencilerin matematiksel anlama seviyelerinin doğrudan etkilenmeyebileceği, ancak farklı temsilleri kullanabilme alışkanlığı kazanmaya başladıkları şeklinde yorumlanmıştır.
Dinamik Öğrenme Çoklu Temsil Dinamik Matematik/Geometri Yazılımları Denklem ve Eşitsizlikler GeoGebra SOLO Taksonomisi.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 11 Issue: 26 |
.