Türkiye’de, dil bilgisi öğretimindeki en temel sorun, uygulamadır. Konuların anlatımı sırasında yöntem değişikliğine gidilmemesi ve dil bilgisinin kalıplaşmış bir şekilde aktarılması bireylerin dile karşı tutumlarını olumsuz hale getirmektedir. Eğitimcilerin bilgiyi doğrudan anlatmayıp öğrencinin keşfetmesini beklemesi için yöntem ve tekniğe hâkim olması gerekir. Dil bilgisi öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikler öğrenci-öğretmen ilişkisi, öğrencinin ilgisini çekmesi ve seviyesine uygun olması, dersin sıradanlıktan kurtulması için son derece önemlidir. Anlam, dil bilgisinin vazgeçilmez anahtarıdır. Öğrencide anlamlı öğrenmenin gerçekleşmesi için çeşitli etkinliklere ihtiyaç duyulur. Kavram haritaları, hazırlanması ve uygulanması açısından uygun bir etkinliktir. Özellikle verimli bir öğrenme ve bilgileri tekrar etme fırsatı sunmaktadır. Görselin yorumlanması ve bilgilerin hiyerarşik düzenini bir bütün olarak görmede, öğrencilere yardımcı olur. Bu çalışmada kavram haritalarının dil bilgisi öğretimi ile ilişkisine ve eğitim-öğretim ortamında bir etkinlik olarak nasıl uygulanacağına yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Dil Bilgisi Öğretimi, Kavram Haritaları, Anlamlı Öğrenme
The main problem to teach grammar in Turkey is practice. Not changing the method while teaching subjects and conveying grammar through inflexible ways cause individuals to have negative attitudes against the language. Educators should have comprehensive knowledge of modern methods and techniques to let their students explore knowledge by themselves without teaching it directly. Methods and techniques to be used for teaching grammar are quite important for student-teacher interaction, attracting students’ attention, being appropriate for students’ levels and making the lessons more interesting. Meaning is the indispensable key of grammar. Various activities are needed for students’ significant learning. Concept maps are suitable activities for grammar teaching since they are easy to prepare and to apply. Especially, they give student the opportunity to learn effectively and to revise the knowledge. They help students interpret the visual and consider hierarchical order of the information as a whole. In this study, the relationship of concept maps with grammar teaching and how they can be applied in education environments
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 31 |
.