Dil bilgisi kuralları öğretilmeli midir? Öğretilmeliyse nasıl öğretilmelidir? Bu soruların cevabı eski Yunan’dan beri aranmıştır. Bu yazıda bu soruların cevabı aranmayacaktır. Bu yazıda dil bilgisi kuralları kavratılarak öğretilmelidir görüşünden hareket ederek, dil bilgisi öğretiminde kavram kargaşasını gidermekle ilgili örnek bir çalışma yapılacaktır. Çalışmanın uygulanacağı birim Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümüdür. Bu çalışma Türkçe eğitimi bölümü ikinci sınıfta otuz öğrenci ile uygulanacaktır Dil bilgisi konusu olarak isim-fiil ekleri seçilmiştir. Öğrencinin fiilimsi ekleri ile diğer yapım ekleri arasındaki farkı kavraması amaçlanmaktadır. Konu işlenirken yönlendirici sorulardan, grafik ve şekillerden yararlanılacaktır
Should we teach grammar rules? If we should, how should we teach them? The answer to this question has been sought since the ancient Greece. This paper will not seek the answer to this question. With reference to the view that grammar rules should be taught through comprehension, this paper is aimed to present a case study on resolving the conceptual contradiction in grammar teaching. The unit where the study will be implemented is the Faculty of Education, Department of Turkish Language. As the grammar topic, "isim-fiil ekleri (verbal noun suffixes)" have been adopted. It is aimed to have students comprehend the difference between verbal suffixes and other derivational affixes. Guiding questions, graphics and illustrations will be used while treating the subject.
Key Words: Grammar, comprehension, model application, fiilimsi ekleri (verbal suffixes)
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 31 |
.