Bu çalışmada, dokuzuncu sınıf öğrencilerine dinleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanıldığı bu çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılı, Balıkesir ili, Susurluk ilçesine bağlı Susurluk Anadolu İmam Hatip Lisesi dokuzuncu sınıfta okuyan 55 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanıp pilot uygulama sonucunda güvenirlik ve geçerliliği sağlanan başarı testleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (20) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, deney grubu öğrencilerinin ön-test ve son-test sonuçları karşılaştırıldığında son-test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Kontrol grubu öğrencilerinin ise ön-test ve son-test sonuçlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir (p>0,05). Cinsiyete göre dinleme stratejileri öğretimini ölçen başarı testlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir (p>0,05). Çalışma sonunda öğrencilerin ilk sınavlardan aldıkları notların ortalamaları ile ön ve son testleri arasında anlamlı bir ilişki görülmüştür. Not ortalaması yüksek olan öğrencilerin ön ve son testten aldıkları puanlar da yüksek çıkmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgulardan yola çıkarak dinleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerini geliştirdiği söylenebilir. Ayrıca öğrencilerin akademik başarıları arttıkça dinlediğini anlama düzeylerinin de arttığı söylenebilir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 34 |
.