İnternet erişimine ve uygulamalara sahip mobil cihazlar bilgiye erişimdeki kolaylığı üniversite öğrencileri ve öğretim elemanları için önemli ölçüde arttırmıştır. Bu araştırmanın öncelikli amacı her yerde her zaman eğitim için mobil iletişim teknolojilerinin (internet erişimi sağlayan akıllı telefon, tablet, laptop vb.) kullanımına dair öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının görüşlerini ortaya koymaktır. Bu noktadan hareketle mobil iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecindeki kullanımı hakkında öğretmen adayları ve öğretim elemanları ne düşünmektedir ve mobil iletişim teknolojileri öğrenme-öğretme sürecinde nasıl daha etkili kullanılabilir sorularına cevap aranmıştır.
Betimsel nitelikteki bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014–2015 öğretim yılında Akdeniz bölgesindeki bir üniversitenin eğitim fakültesinde bulunan 37 öğretim elemanı ve 616 öğrenci (yalnızca 3. Sınıf ve 4. Sınıf) oluşturmaktadır. Veri toplama araçları araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olup öğretim elemanı ve öğrencilerin kişisel özelliklerini ortaya koymayı amaçlayan “Kişisel Bilgi Formu” ile her yerde her zaman eğitim için mobil iletişim teknolojilerinin kullanımına dair görüşleri almayı hedefleyen“Kapalı Uçlu Sorular Formu” ve “Açık Uçlu Sorular Formu”dur. Nitel verilerin analizinde frekans dağılımı ve açık uçlu sorular için içerik analiz yöntemi uygulanmıştır.
Araştırmanın genel sonuçları öğrencilerin ve öğretim elemanlarının öğrenme – öğretme süreçlerinde mobil iletişim teknolojilerinden yararlandıklarını göstermektedir. Oldukça yaygın olan mobil iletişim teknolojilerinin kullanılmasının ihtiyaç anında kullanılarak öğrenme sağlayabileceği gibi farkında olmadan öğrenme sağlayabilmesinin mümkün olduğu düşünülmektedir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 34 |
.