Bu
araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine mesleklerle ilgili öykülerin
okutulmasının, öğrencilerin kariyer gelişimini üzerinde etkili olup
olmayacağını incelemektir. Araştırmanın örneklemi 40 (10-11 yaşlar arasındaki)
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Çocuklar İçin Kariyer Gelişim
Ölçeği ile toplanmıştır. Bu çalışma “kontrol gruplu önt-test ve son-test
modele” dayalı deneysel bir çalışmadır. Bu araştırmanın bağımsız değişkeni
ilkokul 4. sınıf öğrencilerine mesleklerle ilgili öykülerin okutulmasıdır.
Bağımlı değişken ise, bu öğrencilerin kariyer gelişimi düzeyleridir. Araştırma
verileri Wilcoxon Signed Rank ve Mann-Whitney U testleri ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda deney grubunun ön-test ile son-test kariyer gelişimi
ölçeğinin merak/araştırma boyutu puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde bir fark olduğu, kontrol grubunun ise ön-test ile son-test
merak/araştırma puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde
bir farkın olmadığı bulunmuştur. Ayrıca, deney grubu ile kontrol grubunun
merak/araştırma son-test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde bir farkın olduğu görülmüştür.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 41 |
.