Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının
ideallerindeki müzik öğretmenine ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar
aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma 135 müzik
öğretmen adayıyla yapılmıştır. Veriler, “İdealimdeki
müzik öğretmeni……. gibidir; çünkü, . . …” cümlesiyle toplanmıştır ve içerik
analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Katılımcılar toplamda 76 geçerli
metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar 9 farklı kategori altında toplanmıştır.
Müzik öğretmen adaylarının, ideallerindeki müzik öğretmenini çoktan aza doğru
sıralandığında; sevecen ve destekleyici öğretmen, bilgi aktaran öğretmen, ‘yetenekleri ortaya
çıkaran ve yönlendiren öğretmen, dikkat çeken öğretmen, eğlenceli öğretmen, terapist öğretmen, motivasyonu yüksek öğretmen, otoriter öğretmen ve adaletli öğretmen olarak algıladıkları görülmüştür.
Müzik öğretmen adaylarının ideal müzik öğretmenine ilişkin algılarında en fazla
sevecen ve destekleyici öğretmen rolü ön plana çıkmıştır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 41 |
.