Girişimci; hayal dünyası ile zekâsını, cesaretini, azmini, kararlılığını
ve sabrını birleştirerek karşılaşabileceği riskleri göze alarak, ekonomik fayda
elde etmenin yanında ülke ekonomisine katkıda bulunmak için yaratıcılığını
ortaya çıkararak bir fikir, bir iş meydana getiren kişidir. Kültür ise;
toplumların yaşayış şekli, hayata bakış açısı, birikimleri, gelenek ve
görenekleri, kısacası; içinde yaşadığı toplumun özüdür. Atasözleri;
tecrübelerin aktarıldığı, kültürün sözlü ürünü olan nasihatler bütünüdür. Bu
çalışmada; kültürün girişimcilik olgusuna etkilerini bulmak ve kültürün bir
ürünü olan atasözlerinin girişimcilik olgusuna yaklaşımını ortaya çıkarmak
amaçlanmıştır. Öncelikle girişimcilik, kültür ve atasözleri konularında
literatür çalışması yapılmıştır. Daha sonra nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi tekniği kullanılarak, Türk atasözlerinin girişimcilik olgusuna
yaklaşımı saptanmaya çalışılmıştır. Bunun için Türk atasözleri; girişimci
olmayı engelleyen sebepler, girişimci olmaya yönelten sebepler ve girişimcide
olması gereken özelliklere vurgu yapanlar şeklinde sınıflandırmaya tabi
tutulmuştur. Sonuç olarak; Türk atasözlerinde girişimci olmaya yönelten
sebeplere ve girişimcide olması gereken özelliklere daha fazla vurgu yapıldığı
tespit edilmiştir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 41 |
.