Bu
araştırmada, Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı
ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi
eğitim model önerisi oluşturma amaçlanmıştır.
Tarama
modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Ege Bölgesindeki illerin sosyo-
ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre 4 ilde (İzmir, Aydın, Uşak, Afyon)
bulunan ilköğretim okulları ve bu okullarda görev yapan tabakalama örnekleme
yoluyla seçilen 500 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri
araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde
edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart
sapma değerlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucuna göre; sınıf
öğretmenleri, hizmet içi eğitim programlarının Milli Eğitim Bakanlığı ve eğitim
fakültelerinin işbirliği içinde organize edilmesi gerektiğini vurgularlar.
Ayrıca bu hizmet içi eğitim kurslarının üniversitelerdeki alan uzmanlarınca
verilmesini, kurs programlarında yer alacak derslerin ise öncelikli olarak seminer dönemlerinde olmasını istemektedirler. Hizmet içi eğitim
kurslarında yöntem olarak modüler eğitimin uygun olduğunu
belirterek kurs
programlarının sonunda performans değerlendirmeye bakılmasını ve başarılı olanların maddi olarak
ödüllendirilmesini istemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 37 |
.