Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ

Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

Bu
araştırmada, Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı
ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi
eğitim model önerisi oluşturma amaçlanmıştır.



Tarama
modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Ege Bölgesindeki illerin sosyo-
ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre 4 ilde (İzmir, Aydın, Uşak, Afyon)
bulunan ilköğretim okulları ve bu okullarda görev yapan tabakalama örnekleme
yoluyla seçilen 500 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri
araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde
edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart
sapma değerlerinden yararlanılmıştır.



Araştırma sonucuna göre; sınıf
öğretmenleri, hizmet içi eğitim programlarının Milli Eğitim Bakanlığı ve eğitim
fakültelerinin işbirliği içinde organize edilmesi gerektiğini vurgularlar.
Ayrıca bu hizmet içi eğitim kurslarının üniversitelerdeki alan uzmanlarınca
verilmesini, kurs programlarında yer alacak derslerin ise öncelikli olarak seminer dönemlerinde olmasını  istemektedirler. Hizmet içi eğitim
kurslarında yöntem olarak modüler eğitimin uygun olduğunu
belirterek  kurs
programlarının sonunda performans değerlendirmeye bakılmasını ve  başarılı olanların maddi olarak
ödüllendirilmesini istemektedirler.

References

  • Akdüz, A. (2006). İlk ve Orta Dereceli Okullarda Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, C. (1991). Eğitimde Nitelik Geliştirme Metodolojisi Olarak Biraysel Öğretim. Eğitimde Nitelik Geliştirme. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri Kültür Koleji Yayınları, İstanbul.
  • Arabacı, İ. B. ve Turhan, M. (2010). Utilise of e- portfolio as a tool of performans assessment in educational organizations. International Educational Technology Conference & Exhibition. 26-28 April 2010, İstanbul: Boğaziçi University.
  • Baskan, H. (2001). İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiğine İlişkin Algı ve Beklentileri (Denizli İli Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Budak,Y.,Demirel, Ö. (2003). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, S:33, ss.62-81.
  • Çifci, Ceran, S. (2008). İlköğretim I. Kademe Sınıf ÖğretmenlerininYapılandırmacı Programa Göre Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çiftçi, E. (2008). Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet İçi Eğitimin İncelenmesi Ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirbaş, A. ve Eroğlu, E. (2001). Öğretmenlerin performans değerlendirme modeli ve sicil raporları. (EARGED Araştırma Raporu, Ankara, Danışman: Pehlivan, İ.)
  • D’Hainaut, L. ve Vasamillet, C. Modular Training: Introduction. Torino: İLO Turin Center.
  • Eurydıce European Unıt (2002), Key Topics in Education in Europe (c. 3),: The Teaching Profession in Europe: Profile, Trends and Concerns. Report I: Initial Training and Transition to Working Life. Brüksel: EEU.
Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

References

  • Akdüz, A. (2006). İlk ve Orta Dereceli Okullarda Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, C. (1991). Eğitimde Nitelik Geliştirme Metodolojisi Olarak Biraysel Öğretim. Eğitimde Nitelik Geliştirme. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri Kültür Koleji Yayınları, İstanbul.
  • Arabacı, İ. B. ve Turhan, M. (2010). Utilise of e- portfolio as a tool of performans assessment in educational organizations. International Educational Technology Conference & Exhibition. 26-28 April 2010, İstanbul: Boğaziçi University.
  • Baskan, H. (2001). İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiğine İlişkin Algı ve Beklentileri (Denizli İli Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Budak,Y.,Demirel, Ö. (2003). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, S:33, ss.62-81.
  • Çifci, Ceran, S. (2008). İlköğretim I. Kademe Sınıf ÖğretmenlerininYapılandırmacı Programa Göre Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çiftçi, E. (2008). Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet İçi Eğitimin İncelenmesi Ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirbaş, A. ve Eroğlu, E. (2001). Öğretmenlerin performans değerlendirme modeli ve sicil raporları. (EARGED Araştırma Raporu, Ankara, Danışman: Pehlivan, İ.)
  • D’Hainaut, L. ve Vasamillet, C. Modular Training: Introduction. Torino: İLO Turin Center.
  • Eurydıce European Unıt (2002), Key Topics in Education in Europe (c. 3),: The Teaching Profession in Europe: Profile, Trends and Concerns. Report I: Initial Training and Transition to Working Life. Brüksel: EEU.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Ümran Şahin

Adil Türkoğlu This is me

Publication Date March 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 14 Issue: 37

Cite

APA Şahin, Ü., & Türkoğlu, A. (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37).
AMA Şahin Ü, Türkoğlu A. SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. March 2017;14(37).
Chicago Şahin, Ümran, and Adil Türkoğlu. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, no. 37 (March 2017).
EndNote Şahin Ü, Türkoğlu A (March 1, 2017) SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 37
IEEE Ü. Şahin and A. Türkoğlu, “SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
ISNAD Şahin, Ümran - Türkoğlu, Adil. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/37 (March 2017).
JAMA Şahin Ü, Türkoğlu A. SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14.
MLA Şahin, Ümran and Adil Türkoğlu. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
Vancouver Şahin Ü, Türkoğlu A. SINIF ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM MODEL ÖNERİSİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(37).

.