Bu araştırmanın amacı; 6528 sayılı Millî Eğitim Temel
Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun gereğince temel eğitim kurumlarında göreve yeni başlayan ve görev
süresi uzatılan yöneticilerin liderlik becerilerini gösterme düzeylerinin
öğretmen algılarına dayalı olarak farklı değişkenler açısından incelenmesidir.
Araştırmaya, Gaziantep ili Şahinbey ilçesindeki 32 ilkokul ve 8 ortaokuldan 807
öğretmen katılmıştır. Veriler, Turan tarafından 2010 yılında geliştirilen,
Etkili Liderlik Nitelikleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan çalışma
tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Verilerin analizi aşamasında,
normallik testleri yapılmıştır. Yapılan parametrik ve parametrik olmayan
analizler sonucunda, ölçek geneline bakıldığında öğretmenler, okul müdürlerinin
liderlik rollerini “sık sık” sergilediklerini düşünmektedirler. Cinsiyet, yaş,
mezuniyet, kıdem, aynı okulda çalışma süresi değişkenlerine ilişkin sonuçlara
bakıldığında ölçek geneli ve alt boyutlarında anlamlı fark görülürken branş
değişkeninde anlamlı farklılık görülmemiştir. Yöneticiyle çalışma süresi
değişkeni bakımından göreve yeni başlayan okul müdürlerine ilişkin öğretmen
algılarının görev süresi uzatılan okul müdürlerine ilişkin öğretmen algılarına
göre daha olumsuz olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 37 |
.