Bu
araştırmanın amacı, projeye tabanlı öğretim yöntemi uygulanan Öğretim Tasarımı dersinde,
öğrencilerin eğitim yazılımı geliştirmeye yönelik öz-yeterlik algıları,
akademik benlik algıları, üst-biliş farkındalık düzeyleri ve derse yönelik
tutumlarındaki değişimi ile bu değişkenler arasındaki ilişkileri incelemektir.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek grup öntest – sontest yarı
deneysel model kullanılmıştır. Seçkisiz olmayan örnekleme türlerinden uygun
örnekleme ile katılımcılar belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Mustafa
Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi bölümünün 49 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Öğretim
Tasarımı dersinin uygulama saatlerinde 12 hafta boyunca proje tabanlı öğretim
uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak Aşkar ve Dönmez (2004) tarafından geliştirilen eğitim yazılımı
geliştirme öz-yeterlik algısı (EYGÖYA) ölçeği, Senemoğlu (1989) tarafından
Türkçeye uyarlanan akademik benlik kavramı (ABK) ölçeği, Başbay (2008)
tarafından geliştirilen öğretim tasarımı dersine yönelik tutum (ÖTDYT) ölçeği
ve üst-biliş farkındalık düzeyi (ÜBFD) ölçeği kullanılmıştır. Veri çözümlemesinde
bağımlı gruplar t-testi ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Çalışma
bulguları, öğrencilerin eğitim yazılımı geliştirme öz-yeterlik algılarının,
öğretim tasarımı dersine yönelik tutumlarının, akademik benlik kavramlarının ve
üst-biliş farkındalık düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde
geliştiğini göstermiştir. Öğrencilerin
öğretim tasarımı dersine yönelik tutumları ile akademik benlik kavramları ve
üst-biliş farkındalık düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı olumlu
ilişkilerin olduğu bulunmuştur.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 43 |
.