Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 16 Issue: 44, 377 - 405, 23.10.2019

Abstract

References

  • Alkhawaldeh, A. (2018). Syrian refugees' children instructional challenges and solutions in Jordan: teachers' and parents' perspectives. Border Crossing, 8(2), 311-331.
  • Altıntaş, M. E. (2018). DKAB öğretmenlerine göre Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştıkları sorunlar (nitel bir araştırma). Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, 18(2), 469-499.
  • Arar, K., Örücü, D. & Ak Küçükçayır, G. (2018). Culturally relevant school leadership for Syrian refugee students in challenging circumstances. Educational Management Administration & Leadership, online first, retrieved on 01-11-2018 from https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1741143218775430.
  • Arslangilay, A. S. (2018). Are Turkish teacher candidates ready for migrant students? Journal of Education and Learning, 7(2), 316-329. doi:10.5539/jel.v7n3p316.
  • Aydin, H. & Kaya, Y. (2017). The educational needs of and barriers faced by Syrian refugee students in Turkey: a qualitative case study. Intercultural Education, 28(5), 456-473, doi: 10.1080/14675986.2017.1336373.
  • Aydin, H. & Koc-Damgaci, F. (2017). From Empire to Republic: citizenship, pluralism, and diversity in Turkey. In
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 44-56.
  • Balkar, B., Şahin, S., & Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici eğitim merkezlerinde (GEM) görev yapan Suriyeli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1290-1310.
  • Bozkırlı, K. Ç., Er, O., & Alyılmaz, S. (2018). Teacher opinions based evaluation of problems in Turkish instruction to Syrians. European Journal of Foreign Language Teaching, 3(2), 130-147. doi: 10.5281/zenodo.1251566.
  • Börü, N. & Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies, 11(14), 123-158. doi: 10.7827/TurkishStudies.9818.
  • Ciğerci, F. M. & Güngör, F. (2016). The problems encountered by the foreign primary school students from the perspectives of classroom teachers (Bilecik Sampling). Journal of Education and Future, 2016(10), 0137-0164.
  • Cinkara, E. (2017). The role of L+ Turkish and English learning in resilience: A case of Syrian students at Gaziantep University. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(2), 190-203.
  • De Paola, M., Brunello, G. (2016). Education as a tool for the economic integration of migrants, IZA Discussion Papers, No. 9836, Institute for the Study of Labor (IZA), Bonn. Retrieved on 01-11-2018 from http://hdl.handle.net/10419/141595.
  • Doğan, S. & Özdemir, Ç. (2019). Sivas ilinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimine etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 124-141.
  • Dressler, A., & Gereluk, D. (2017). A review of the literature on the educational situation of Syrian refugee students with a focus on refugee education best practices. Calgary: University of Calgary. Retrieved on 01-11-2018 from http://hdl.handle.net/1880/52145.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye'deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Ankara: SETA. 14-06-2019 tarihinde file.setav.org/Files/.../20160309195808_ turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimi-pdf.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ereş, F. (2016). Problems of the immigrant students' teachers: are they ready to teach? International Education Studies, 9(7), 64-71. doi:10.5539/ies.v9n7p64.
  • Gagné, A. Al-Hashimi, N., Little, M., Lowen, M., & Sidhu, A. (2018a). Educator perspectives on the social and academic ıntegration of Syrian refugees in Canada. Journal of Family Diversity in Education, 3(1), 48-76.
  • Gagné, A., Chahrour, G., Bakbak, S., & Watter, D. (2018b). Re/discovering our teacher identities through digital storytelling with Syrian children and youth: a multi-ethnography of four diverse educators. Master of Teaching Research Journal, Inaugural Issue, 1-22.
  • Gün, M. (2015). Opinions of instructors about reading skills of Syrian students learning Turkish. Educational Research and Reviews, 10(10), 1424-1433. doi: 10.5897/ERR2015.2211.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173. doi: 10.18039/ajesi.454575.
  • Hastedt, D. (2016). Mathematics achievement of immigrant students. Cham: CH: Springer.
  • Işıkdoğan Uğurlu, N. & Kayhan, N. (2018). Teacher opinions on the problems faced in reading and writing by Syrian migrant children in their first class at primary school. Journal of Education and Learning, 7(2), 76-88. doi:10.5539/jel.v7n2p76.
  • İBÜ ÇÇB [İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi]. (2015). Suriyeli mülteci çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu: Politika ve uygulama önerileri. Politika notu. İstanbul: İBÜ. 14-06-2019 tarihinde cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/.../Suriyeli-Cocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 17(3), 1224-1237. doi 10.17051/ilkonline.2018.466333.
  • Karsli-Calamak, E. (2018). Syrian mothers producing counterstories in co-constructed school spaces: rethinking the role of schools in engaging refugee families. European Education, 50, 42-57. doi: 10.1080/10564934.2017.1394164.
  • Kılcan, B., Çepni, O. ve Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057. doi: 10.14687/jhs.v14i2.4324.
  • Kiremit, R. F. & Akpınar, Ü., & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149. doi:10.24106/kefdergi.428598.
  • Kizilabdullah, Y. & Yuruk, T. (2018). The contribution of the religious culture and ethics course on the integration of children of Syrians in Adana, Turkey. Religious Education, 113(3), 289-301. doi: 10.1080/00344087.2018.1456067
  • Koçoğlu, A., & Yanpar Yelken, T. (2018). Suriyeli öğrencilere Türkçe dil becerileri kazandırma sürecinde ilkokul Türkçe dersi öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 6(2), 131-160. DOI:10.14689/issn.2148 - 2624.1.6c2s7m
  • Köse, N., Bülbül, Ö., & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Kuzu Jafari, K., Tonga, N., & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134-146. doi: 10.31805/acjes.479232.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-1(27), 21-46.
  • Madziva, R. & Thondhlana, J. (2017). Provision of quality education in the context of Syrian refugee children in the UK: opportunities and challenges. Compare, 47(6), 942-961. doi:10.1080/03057925.2017.1375848.
  • Mercan Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Mersin MEM. (2017). Haberler: Suriyeli ailelere yönelik bilgilendirme toplantısı yapıldı. https://mersin.meb.gov.tr/www/suriyeli-ailelere-yonelik-bilgilendirme-toplantisi-yapildi/icerik/1583 adresinden 08-10-2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli mülteci çocuklara Türkçenin Yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar. OPUS - Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1426-1449. doi: 10.26466/opus.443945.
  • OECD. (2015). Helping immigrant students to succeed at school - and beyond. Paris: OECD.
  • Özer, Y. Y., Komsuoğlu, A. ve Ateşok, Z. Ö. (2016). Türkiye'deki Suriyeli çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(37), 76-110.
  • Özer, Y., Komsuoğlu, A, & Ateşok, Z. O. (2017). One common future, two education systems: the case of Syrian children of Istanbul. European Education, 49, 114-132. doi: 10.1080/10564934.2017.1328268.
  • Peña, C., Jones, L. Orange, A., Simieou, F., & Márquez, J. (2018). Academic success and resiliency factors: A case study of unaccompanied immigrant children. American Journal of Qualitative Research, 2(1), 162-181.
  • Rubinstein-Avila, E. (2017). Immigration and education: what should K-12 teachers, school administrators, and staff know? The Clearing House, 90(1), 12-17. doi: 10.1080/00098655.2016.1234817.
  • Sağlam, H. İ. & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323. doi: 10.19126/suje.335877.
  • Saklan, E. & Erginer, A. (2017). Classroom management experiences with Syrian refugee students. Education Journal, 6(6), 207-214. doi: 10.11648/j.edu.20170606.17.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Şahin, S. & Sümer, S. (2018). The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system. Universal Journal of Educational Research 6(5): 909-918. doi: 10.13189/ujer.2018.060512.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye'nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 267-305.
  • Tanrıkulu, F. (2017). Türkiye'de yaşayan Suriyeli çocukların eğitim sorunu ve çözüm önerileri. Liberal Düşünce Dergisi, 22(86), 127-144.
  • Tilley-Lubbs, G. (2011). Preparing teachers for teaching ımmigrant students through service-learning in immigrant communities. World Journal of Education, 1(2), 104-114. doi:10.5430/wje.v1n2p104.
  • Toker Gokce, A., & Acar, E. (2018). School principals' and teachers' problems related to the education of refugee students in Turkey. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484. doi: 10.12973/eu-jer.7.3.473.
  • Toksöz, M. (2010). Nomads, migrants and cotton in the eastern Mediterranean: the making of the Adana-Mersin region 1850-1908. Leiden, NL: Brill.
  • Tösten, R., Toprak, M. & Kayan, M. S. (2017). An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools. Universal Journal of Educational Research 5(7): 1149-1160. doi: 10.13189/ujer.2017.050709.
  • Tunç, B. Can, Z. Ç. (2017). War-Induced Immigration and Education: Syrian Refugees' Education in Turkey. In Erçetin, Ş. Ş., Educational development and infrastructure for immigrants and refugees, (pp. 138-170). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-5225-3325-2.ch008.
  • Ulum, Ö. G. & Kara, Ö. T. (2016). The effects of war on Syrian refugees' academic achievement. The Journal of Academic Social Science Studies, 48, 413-423. doi: 10.9761/JASSS3584.
  • Yılmaz, İ. (2018). 2018 yılı bütçe sunuşu. Ankara: MEB. 09-11-2018 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30 adresinden elde edilmiştir.

Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler

Year 2019, Volume: 16 Issue: 44, 377 - 405, 23.10.2019

Abstract

Bu
araştırmanın amacı bulunan sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli
öğrencilerin eğitimi ile ilgili olarak karşılaştıkları sorunları ve çözüm
önerilerini tespit etmeye yöneliktir Araştırma, Suriyeli öğrencilerin yoğun
olarak bulunduğu Mersin ilinin Toroslar ilçesinde bulunan 6 ilkokulda, 160
gönüllü sınıf öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlere
araştırmacılar tarafından geliştirilen verilen veri toplama aracı (anket) kişisel
bilgi formu ve 22’si problemlerin tespitine 5’i çözüm önerilerine yönelik 27
anket maddesi içermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular öğretmenlerin; Suriyeli
öğrencilere yönelik olarak Türkçe dil ve matematik becerilerinin yeterli
olmadığı, yaşı büyük öğrencilerin uyum sorunu olduğu, kendi aralarında şiddet
uyguladıkları, Türk öğrencilerle karşılıklı şiddet uyguladıkları, oyunlarının
şiddet içerikli olduğu, arkadaş seçimlerini kendi aralarında yaptıkları, okul
kaynaklarının ve veli katılımının yeterli olmadığı ve rehberlik servisinin
yeterli olduğu yönündeki görüşlere katıldığını göstermektedir. Öğretmenler;
Suriyeli öğrencilerin ayrı sınıfta okumaları, velilerin ana-baba eğitimine
alınması, öğrencilerin kaynaştırmadan sonra diğer sınıflarla birleştirilmesi ve
yaşı büyük olanların ayrı sınıflarda eğitim almaları konusundaki önerilere de çoğunlukla
katılıyorum düzeyinde görüş bildirmişlerdir. Ankete verilen yanıtlar üzerinde, SPSS
programında testler kullanılarak yaş, cinsiyet, medeni durum, lisans eğitimi,
öğretmenlikte geçen kıdem yılı, okutulan sınıf düzeyi ve hizmet içi eğitim
değişkenlerine göre fark analizi yapılmıştır. Cinsiyete göre 2, lisans eğitim
durumuna göre 3, yaşa göre 3, kıdeme göre 1, sınıf düzeyine göre 5, hizmet içi
eğitime göre 5 maddede öğretmen görüşleri arasında farklılık bulunmuştur. Fark
bulunan maddelere göre; kadın öğretmenlerin şiddete karşı daha duyarlı
oldukları, Kıdemli öğretmenler ile 4. Sınıfı okutan öğretmenlerin uyum
sorunlarına ilişkin daha iyimser oldukları, Suriyeli çocukların eğitimine
yönelik hizmet içi eğitim alanların şiddet ve adaptasyon sorunlarına daha
ilgili oldukları ifade edilebilir. Bu bulgular geleceğe umutla bakmak için
sebep olduğu şeklinde yorumlanmıştır. Öte yandan, sorunların çözümü için
merkezi otoritenin inisiyatifinin beklendiği düşüncesiyle, yerel aktörlerin
daha fazla aktif olmasının yollarının aranması gerektiği önerilmektedir.

References

  • Alkhawaldeh, A. (2018). Syrian refugees' children instructional challenges and solutions in Jordan: teachers' and parents' perspectives. Border Crossing, 8(2), 311-331.
  • Altıntaş, M. E. (2018). DKAB öğretmenlerine göre Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştıkları sorunlar (nitel bir araştırma). Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, 18(2), 469-499.
  • Arar, K., Örücü, D. & Ak Küçükçayır, G. (2018). Culturally relevant school leadership for Syrian refugee students in challenging circumstances. Educational Management Administration & Leadership, online first, retrieved on 01-11-2018 from https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1741143218775430.
  • Arslangilay, A. S. (2018). Are Turkish teacher candidates ready for migrant students? Journal of Education and Learning, 7(2), 316-329. doi:10.5539/jel.v7n3p316.
  • Aydin, H. & Kaya, Y. (2017). The educational needs of and barriers faced by Syrian refugee students in Turkey: a qualitative case study. Intercultural Education, 28(5), 456-473, doi: 10.1080/14675986.2017.1336373.
  • Aydin, H. & Koc-Damgaci, F. (2017). From Empire to Republic: citizenship, pluralism, and diversity in Turkey. In
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 44-56.
  • Balkar, B., Şahin, S., & Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici eğitim merkezlerinde (GEM) görev yapan Suriyeli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1290-1310.
  • Bozkırlı, K. Ç., Er, O., & Alyılmaz, S. (2018). Teacher opinions based evaluation of problems in Turkish instruction to Syrians. European Journal of Foreign Language Teaching, 3(2), 130-147. doi: 10.5281/zenodo.1251566.
  • Börü, N. & Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies, 11(14), 123-158. doi: 10.7827/TurkishStudies.9818.
  • Ciğerci, F. M. & Güngör, F. (2016). The problems encountered by the foreign primary school students from the perspectives of classroom teachers (Bilecik Sampling). Journal of Education and Future, 2016(10), 0137-0164.
  • Cinkara, E. (2017). The role of L+ Turkish and English learning in resilience: A case of Syrian students at Gaziantep University. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(2), 190-203.
  • De Paola, M., Brunello, G. (2016). Education as a tool for the economic integration of migrants, IZA Discussion Papers, No. 9836, Institute for the Study of Labor (IZA), Bonn. Retrieved on 01-11-2018 from http://hdl.handle.net/10419/141595.
  • Doğan, S. & Özdemir, Ç. (2019). Sivas ilinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimine etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 124-141.
  • Dressler, A., & Gereluk, D. (2017). A review of the literature on the educational situation of Syrian refugee students with a focus on refugee education best practices. Calgary: University of Calgary. Retrieved on 01-11-2018 from http://hdl.handle.net/1880/52145.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye'deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Ankara: SETA. 14-06-2019 tarihinde file.setav.org/Files/.../20160309195808_ turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimi-pdf.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Ereş, F. (2016). Problems of the immigrant students' teachers: are they ready to teach? International Education Studies, 9(7), 64-71. doi:10.5539/ies.v9n7p64.
  • Gagné, A. Al-Hashimi, N., Little, M., Lowen, M., & Sidhu, A. (2018a). Educator perspectives on the social and academic ıntegration of Syrian refugees in Canada. Journal of Family Diversity in Education, 3(1), 48-76.
  • Gagné, A., Chahrour, G., Bakbak, S., & Watter, D. (2018b). Re/discovering our teacher identities through digital storytelling with Syrian children and youth: a multi-ethnography of four diverse educators. Master of Teaching Research Journal, Inaugural Issue, 1-22.
  • Gün, M. (2015). Opinions of instructors about reading skills of Syrian students learning Turkish. Educational Research and Reviews, 10(10), 1424-1433. doi: 10.5897/ERR2015.2211.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173. doi: 10.18039/ajesi.454575.
  • Hastedt, D. (2016). Mathematics achievement of immigrant students. Cham: CH: Springer.
  • Işıkdoğan Uğurlu, N. & Kayhan, N. (2018). Teacher opinions on the problems faced in reading and writing by Syrian migrant children in their first class at primary school. Journal of Education and Learning, 7(2), 76-88. doi:10.5539/jel.v7n2p76.
  • İBÜ ÇÇB [İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi]. (2015). Suriyeli mülteci çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu: Politika ve uygulama önerileri. Politika notu. İstanbul: İBÜ. 14-06-2019 tarihinde cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/.../Suriyeli-Cocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 17(3), 1224-1237. doi 10.17051/ilkonline.2018.466333.
  • Karsli-Calamak, E. (2018). Syrian mothers producing counterstories in co-constructed school spaces: rethinking the role of schools in engaging refugee families. European Education, 50, 42-57. doi: 10.1080/10564934.2017.1394164.
  • Kılcan, B., Çepni, O. ve Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057. doi: 10.14687/jhs.v14i2.4324.
  • Kiremit, R. F. & Akpınar, Ü., & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149. doi:10.24106/kefdergi.428598.
  • Kizilabdullah, Y. & Yuruk, T. (2018). The contribution of the religious culture and ethics course on the integration of children of Syrians in Adana, Turkey. Religious Education, 113(3), 289-301. doi: 10.1080/00344087.2018.1456067
  • Koçoğlu, A., & Yanpar Yelken, T. (2018). Suriyeli öğrencilere Türkçe dil becerileri kazandırma sürecinde ilkokul Türkçe dersi öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 6(2), 131-160. DOI:10.14689/issn.2148 - 2624.1.6c2s7m
  • Köse, N., Bülbül, Ö., & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Kuzu Jafari, K., Tonga, N., & Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134-146. doi: 10.31805/acjes.479232.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-1(27), 21-46.
  • Madziva, R. & Thondhlana, J. (2017). Provision of quality education in the context of Syrian refugee children in the UK: opportunities and challenges. Compare, 47(6), 942-961. doi:10.1080/03057925.2017.1375848.
  • Mercan Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Mersin MEM. (2017). Haberler: Suriyeli ailelere yönelik bilgilendirme toplantısı yapıldı. https://mersin.meb.gov.tr/www/suriyeli-ailelere-yonelik-bilgilendirme-toplantisi-yapildi/icerik/1583 adresinden 08-10-2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli mülteci çocuklara Türkçenin Yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar. OPUS - Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1426-1449. doi: 10.26466/opus.443945.
  • OECD. (2015). Helping immigrant students to succeed at school - and beyond. Paris: OECD.
  • Özer, Y. Y., Komsuoğlu, A. ve Ateşok, Z. Ö. (2016). Türkiye'deki Suriyeli çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(37), 76-110.
  • Özer, Y., Komsuoğlu, A, & Ateşok, Z. O. (2017). One common future, two education systems: the case of Syrian children of Istanbul. European Education, 49, 114-132. doi: 10.1080/10564934.2017.1328268.
  • Peña, C., Jones, L. Orange, A., Simieou, F., & Márquez, J. (2018). Academic success and resiliency factors: A case study of unaccompanied immigrant children. American Journal of Qualitative Research, 2(1), 162-181.
  • Rubinstein-Avila, E. (2017). Immigration and education: what should K-12 teachers, school administrators, and staff know? The Clearing House, 90(1), 12-17. doi: 10.1080/00098655.2016.1234817.
  • Sağlam, H. İ. & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323. doi: 10.19126/suje.335877.
  • Saklan, E. & Erginer, A. (2017). Classroom management experiences with Syrian refugee students. Education Journal, 6(6), 207-214. doi: 10.11648/j.edu.20170606.17.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Şahin, S. & Sümer, S. (2018). The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system. Universal Journal of Educational Research 6(5): 909-918. doi: 10.13189/ujer.2018.060512.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye'nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 267-305.
  • Tanrıkulu, F. (2017). Türkiye'de yaşayan Suriyeli çocukların eğitim sorunu ve çözüm önerileri. Liberal Düşünce Dergisi, 22(86), 127-144.
  • Tilley-Lubbs, G. (2011). Preparing teachers for teaching ımmigrant students through service-learning in immigrant communities. World Journal of Education, 1(2), 104-114. doi:10.5430/wje.v1n2p104.
  • Toker Gokce, A., & Acar, E. (2018). School principals' and teachers' problems related to the education of refugee students in Turkey. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484. doi: 10.12973/eu-jer.7.3.473.
  • Toksöz, M. (2010). Nomads, migrants and cotton in the eastern Mediterranean: the making of the Adana-Mersin region 1850-1908. Leiden, NL: Brill.
  • Tösten, R., Toprak, M. & Kayan, M. S. (2017). An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools. Universal Journal of Educational Research 5(7): 1149-1160. doi: 10.13189/ujer.2017.050709.
  • Tunç, B. Can, Z. Ç. (2017). War-Induced Immigration and Education: Syrian Refugees' Education in Turkey. In Erçetin, Ş. Ş., Educational development and infrastructure for immigrants and refugees, (pp. 138-170). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-5225-3325-2.ch008.
  • Ulum, Ö. G. & Kara, Ö. T. (2016). The effects of war on Syrian refugees' academic achievement. The Journal of Academic Social Science Studies, 48, 413-423. doi: 10.9761/JASSS3584.
  • Yılmaz, İ. (2018). 2018 yılı bütçe sunuşu. Ankara: MEB. 09-11-2018 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30 adresinden elde edilmiştir.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hüseyin Ergen 0000-0002-2611-1863

Ergül Şahin

Publication Date October 23, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 16 Issue: 44

Cite

APA Ergen, H., & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
AMA Ergen H, Şahin E. Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. October 2019;16(44):377-405.
Chicago Ergen, Hüseyin, and Ergül Şahin. “Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi Ile Ilgili yaşadıkları Problemler”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16, no. 44 (October 2019): 377-405.
EndNote Ergen H, Şahin E (October 1, 2019) Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 44 377–405.
IEEE H. Ergen and E. Şahin, “Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 16, no. 44, pp. 377–405, 2019.
ISNAD Ergen, Hüseyin - Şahin, Ergül. “Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi Ile Ilgili yaşadıkları Problemler”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16/44 (October 2019), 377-405.
JAMA Ergen H, Şahin E. Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019;16:377–405.
MLA Ergen, Hüseyin and Ergül Şahin. “Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi Ile Ilgili yaşadıkları Problemler”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 16, no. 44, 2019, pp. 377-05.
Vancouver Ergen H, Şahin E. Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019;16(44):377-405.

.