Review
BibTex RIS Cite

Baolon Zhang'ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri

Year 2020, Volume: 17 Issue: 46, 265 - 278, 30.10.2020

Abstract

Sanatçılar üç boyutlu model oluşturma evrelerini tanımlarken çeşitli merhalelerden geçirmektedir. Bu aşamalar her biri arasında kendine özgü teknik ve açınımla oluşturulmaktadır. Tekstür haritaları ile çeşitli resimsel iki boyutlu yüzeylere işlenen bu girişim tasarımı gerçekçiliğe taşımaktaki prosedürleri tanımlamaktadır. Baolong Zhang bu karakter modellemesini gerçekleştirirken tekstür haritaları kullanmıştır. Bunlardan en çok kullanılanları ve temel olanları dağınık haritalama (diffuse map), aynasal haritalama (specular map), normal haritalama (normal map) ve yer değiştirme haritaları (displacement map) gibi terimlerle oluşturulan tekstür haritalarıdır. Tabi bunlardan önce yapılması gerekenler vardı. Modeli oluşturmak, uv haritalarını hazırlamak modeli kare poligonlara göre (animasyonda kullanmak için) tasarlamak gibi. Bunlardan dağınık haritalama (diffuse map) tek başına yeterli olabildiği gibi daha gerçekçi bir ışık mekanizması oluşturmak için diğer haritalama yöntemleri (aynasal haritalama (specular map), normal haritalama (normal map), yer değiştirme haritalandırması (displacement map) gibi) de hesaba katılırsa daha reel bir imge oluşumu sağlanır. Sonuç olarak üç boyutlu bilgisayar gibi sanal ortamlarda karakter oluşumu ve bunun animasyonu gerçekleştirilebilmektedir. Daha gerçekçi daha realist bir imge oluşturmanın peşindedir sanatçılar.

References

  • Catmull, E. (1974). A Subdivision Algorithm for Computer Display of Curved Surfaces. (PDF) (PhD thesis). University of Utah.
  • Wang, Huamin. (2016). Texture Mapping. Department of Computer Science and Engineering. Ohio State University.
  • Blinn, James. (1978). Simulation of Wrinkled Surfaces, Siggraph. USA
  • Cohen et al.. (1998) Appearance-Preserving Simplification. Siggraph. USA
  • Lampert, Laurance. (1986). Nietzsche's Teaching: An Interpretation of “Thus Spoke Zarathustr. Yale University. USA
  • Safranski, Rudiger. (2003). Nietzsche: A Philosophical Biography. W. W. Northon & Company Inc. London.
  • Morrison Grant, Mahnke Doug. Final Crisis: Superman Beyond 1 (October 2008), DC Comics.
  • Peppler, Kylie. (2013). New Opportunities for Interest-Driven Arts Learning in a Digital Age. Wallace Foundation. USA.
  • Joyce, James (1922). Ulysses. Shakespeare & Co. ISBN 0-679-72276-9.
  • Safire, William (2003-06-22). The Way We Live Now. NYTimes.com.
  • https://bigfuture.collegeboard.org/majors/arts-visual-performing-digital-arts
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Texture_mapping
  • https://en.wikipedia.org/wiki/The_Reign_of_the_Superman
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Superman
Year 2020, Volume: 17 Issue: 46, 265 - 278, 30.10.2020

Abstract

References

  • Catmull, E. (1974). A Subdivision Algorithm for Computer Display of Curved Surfaces. (PDF) (PhD thesis). University of Utah.
  • Wang, Huamin. (2016). Texture Mapping. Department of Computer Science and Engineering. Ohio State University.
  • Blinn, James. (1978). Simulation of Wrinkled Surfaces, Siggraph. USA
  • Cohen et al.. (1998) Appearance-Preserving Simplification. Siggraph. USA
  • Lampert, Laurance. (1986). Nietzsche's Teaching: An Interpretation of “Thus Spoke Zarathustr. Yale University. USA
  • Safranski, Rudiger. (2003). Nietzsche: A Philosophical Biography. W. W. Northon & Company Inc. London.
  • Morrison Grant, Mahnke Doug. Final Crisis: Superman Beyond 1 (October 2008), DC Comics.
  • Peppler, Kylie. (2013). New Opportunities for Interest-Driven Arts Learning in a Digital Age. Wallace Foundation. USA.
  • Joyce, James (1922). Ulysses. Shakespeare & Co. ISBN 0-679-72276-9.
  • Safire, William (2003-06-22). The Way We Live Now. NYTimes.com.
  • https://bigfuture.collegeboard.org/majors/arts-visual-performing-digital-arts
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Texture_mapping
  • https://en.wikipedia.org/wiki/The_Reign_of_the_Superman
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Superman
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hasan Dilim 0000-0003-4540-3690

Publication Date October 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 46

Cite

APA Dilim, H. (2020). Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(46), 265-278.
AMA Dilim H. Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. October 2020;17(46):265-278.
Chicago Dilim, Hasan. “Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, no. 46 (October 2020): 265-78.
EndNote Dilim H (October 1, 2020) Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 46 265–278.
IEEE H. Dilim, “Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 17, no. 46, pp. 265–278, 2020.
ISNAD Dilim, Hasan. “Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17/46 (October 2020), 265-278.
JAMA Dilim H. Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;17:265–278.
MLA Dilim, Hasan. “Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 17, no. 46, 2020, pp. 265-78.
Vancouver Dilim H. Baolon Zhang’ın Dijital Resimde Superman Eserinin Üç Boyutlu Model Oluşturma Evreleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020;17(46):265-78.

.