Sanatçılar üç boyutlu model oluşturma evrelerini tanımlarken çeşitli merhalelerden geçirmektedir. Bu aşamalar her biri arasında kendine özgü teknik ve açınımla oluşturulmaktadır. Tekstür haritaları ile çeşitli resimsel iki boyutlu yüzeylere işlenen bu girişim tasarımı gerçekçiliğe taşımaktaki prosedürleri tanımlamaktadır. Baolong Zhang bu karakter modellemesini gerçekleştirirken tekstür haritaları kullanmıştır. Bunlardan en çok kullanılanları ve temel olanları dağınık haritalama (diffuse map), aynasal haritalama (specular map), normal haritalama (normal map) ve yer değiştirme haritaları (displacement map) gibi terimlerle oluşturulan tekstür haritalarıdır. Tabi bunlardan önce yapılması gerekenler vardı. Modeli oluşturmak, uv haritalarını hazırlamak modeli kare poligonlara göre (animasyonda kullanmak için) tasarlamak gibi. Bunlardan dağınık haritalama (diffuse map) tek başına yeterli olabildiği gibi daha gerçekçi bir ışık mekanizması oluşturmak için diğer haritalama yöntemleri (aynasal haritalama (specular map), normal haritalama (normal map), yer değiştirme haritalandırması (displacement map) gibi) de hesaba katılırsa daha reel bir imge oluşumu sağlanır. Sonuç olarak üç boyutlu bilgisayar gibi sanal ortamlarda karakter oluşumu ve bunun animasyonu gerçekleştirilebilmektedir. Daha gerçekçi daha realist bir imge oluşturmanın peşindedir sanatçılar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 46 |
.