Bu çalışmanın amacı, 1994-2020 yılları arasında eğitim-öğretim alanında yapılan etik konulu bilimsel çalışmaları farklı değişkenlere göre incelemek ve tasnif etmektir. Bu amaç çerçevesinde söz konusu tarihler arasında eğitim-öğretim alanında yapılan etik konulu bütün tez ve makalelere ulaşılmaya çalışılmış elde edilen çalışmalar incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma materyalini, 194 lisansüstü tez, 265 makale oluşturmuştur. Çalışmada elde edilen veriler betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiş, sayısal olarak ifade edilmiş ve yorumlanmıştır. Tezler öğrenim düzeylerine ve yıllara, üniversitelere ve üniversite türlerine, araştırma desenlerine, araştırma yapılan kademelere, sorgulanan unsurlara ve çalışma gruplarına göre; makaleler yıllara, araştırma desenlerine, araştırma yapılan kademelere, sorgulanan unsurlara ve çalışma gruplarına göre temalandırılmıştır. Çalışmanın sonunda eğitim-öğretim alanında yapılan etik konulu ilk tezin 1998, ilk makalenin 1994 yılında yazıldığı; toplam 194 tez, 265 makale çalışmasının bulunduğu; tez çalışmalarının en fazla 2019 yılında, en az 1998 ve 1999 yıllarında yapıldığı; makale çalışmalarının en fazla 2018 yılında, en az ise 1994, 2000 ve 2001 yıllarında yapıldığı; 1994, 1998, 2000 ve 2001 yıllarında bu konuda yapılan bilimsel çalışmaların (tez ve makale toplam) en az sayıda olduğu; çalışmalarda en fazla nicel araştırma yönteminin tercih edildiği; tez çalışmalarının en fazla “ilköğretim (ilkokul)” kademesinde, makale çalışmalarının en fazla “yükseköğretim” kademesinde yapıldığı; eğitim-öğretim alanında yapılan etik konulu bilimsel çalışmaların sayısının son zamanlarda arttığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 46 |
.