Amaç: Bu çalışmada itfaiyecilik programı
öğrencilerine ilk yardımın en önemli konularından olan kardiyopulmoner resüsitasyon
konusunda bilinç ve farkındalıklarını ölçmeye yönelik hazırlanan anket soruları
sorulmuştur.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini Bozkurt
Meslek Yüksekokulu Sivil Savunma ve İtfaiyecilik bölümü öğrencileri
oluşturmaktadır. Örneklem, ilkyardım dersi alan Sivil Savunma ve İtfaiyecilik
öğrencilerinden oluşturulmuştur. Çalışmaya Sivil Savunma ve İtfaiyecilik
Programından 32 öğrenci katılmıştır. Anket soruları iki bölümde toplandı.
Birinci bölümde kişisel bilgiler (yaş, cinsiyet, sınıf); ikinci bölümde
katılımcıların KPR ile ilgili güncel bilgi düzeylerini ölçmeyi hedefleyen
toplam 10 soru ve farkındalıklarına yönelik 8 soru soruldu.
Bulgular: Bu çalışmaya toplam 32 öğrenci katılmış
olup; % 87,5 i erkek %12,5 i kız öğrencidir. Öğrencilerin yaş dağılımı tablo1
de verilmiştir. Kardiyopulmoner resüsitasyon konusunda farkındalıklarını
ölçmeye yönelik sorulan soruların yüzdelik ve sayı değerleri aşağıdaki
tablolarda verilmiştir. Öğrencilerin herhangi bir yerde kardiyak arrest(kalp
durması) vakası ile karşılaştınız mı sorusuna 4 kişi evet, 28 kişi hayır,
Aldığınız eğitim sizce yeterli midir?
Sorusuna 12 kişi evet, 13 kişi hayır, 7 kişi kararsızım, Sizce bir itfaiyeci
Kpr bilmeli midir sorusuna 31 kişi evet, 1 kişi hayır cevabı, kendinizi kpr
konusunda yeterli görüyor musunuz sorusuna 8 kişi evet, 12 kişi hayır, 12 kişi
kararsızım cevabı vermiştir.
Sonuç:
. Kardiyak arrestle vakaları ile sık karşılaşan
itfaiyecilerin; kardiyak arresti tanıma, kriz anını iyi yönetme ve
KPR’yi başarıyla uygulayabilmeleri için, düzenli eğitimlerle teorik ve pratik
uygulama bilgilerini güncel tutulmalıdır.Yükseköğretimde İtfaiyecilik
programlarında ilk yardım dersi ;öğrencilerin KPR konusunda pratik olarak daha
çok eğitim olanakları sağlanmalıdır.İlk yardım eğitim simülatörleri ile de
desteklenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | January 30, 2018 |
Acceptance Date | November 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 33 |