Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç

Year 2018, , 31 - 42, 09.07.2018
https://doi.org/10.33406/molesto.423423

Abstract

XVIII.
yüzyılda Alman edebiyatında belirleyici özelliklerini kazanan Bildungsroman,
bireyin çeşitli aşamalardan geçerek edindiği gelişimi, olgunlaşmayı konu edinen
bir roman türüdür. Tür, zaman içerisinde bir takım değişikliklere uğrayarak
devam etmiş ve XX. yüzyılda kadın hareketlerinin ön plana çıkmasıyla birlikte
kadın kahramanları incelemesi açısından önem kazanmıştır. Bu çalışmada
amaçlanan ise bu roman türünün İspanya İç Savaş sonrası dönemde yazılan
Nada (1944) adlı eser aracılığıyla devam
edip etmediği sorusuna yanıt bulmak ve nedenlerini saptamaktır.

References

  • Aytaç, Gürsel. Edebiyat Yazıları I. Ankara: Ürün, 2014.
  • Bakhtin, Mikhail. Speech Genre and Other Late Essays. Austin: University of Texas Press, 1986.
  • Baruch, Elaine Hoffman. “The Femenine Bildungsroman: Education Through Marriage.” The Massachusetts Review. C. XXII, No: 2, 1981. 335-357.
  • Ciplijauskaité, Biruté. La novela femenina contemporánea (1970-1985): hacia una tipología de la narración en primera persona. Barcelona: Anthropos, 1994.
  • De Sande, María del M.J. “Apuntes sobre la novela española femenina de posguerra.” Area and Culture Studies. C. LXX, 2005. 83-103.
  • Domingo, Carmen. Coser y Cantar. Barcelona: Lumen, 2007.
  • Fuderer, Laura S. The Female Bildungsroman in English: An Annotated Bibliography of Criticism, New York: Modern Language Association of America, 1990.
  • Hasenstab, Susanne. El motivo de la soledad en la novela Nada (1944) de Carmen Laforet: Reflexión. Múnich: GRIN Verlag, 2009.
  • Hirsch, Marianne. “The novel of formation as genre: Between Great Expectations and Lost Illusions.” Genre 12, No: 3, 1979. 293-311.
  • Labovitz, Esther Kleinbord. The Myth of the Heroine: The Female Bildungsroman in the Twentieth Century. New York: Peter Lang, 1986.
  • Laforet, Carmen. Hiç. Çev. Yıldız Ersoy Canpolat. Ankara: Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Marchese, A. ve Forradellas, J. Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria. Barcelona: Ariel, 1991.
  • Martín Gaite, Carmen. Usos amorosos de la postguerra española. Barcelona: Anagrama, 1994.
  • Moretti, Franco. The way of the world: The Bildungsroman in European Culture. Çev. Albert Sbragia. London: Verso, 2000.
  • Sumalla Benito, Aranzazu. La novela de formación en la narrativa española contemporánea escrita por mujeres. Tesis Doctoral. Barcelona: Universitat de Barcelona, 2001-2003.
  • Wagner, Linda W. “Plath’s The Bell Jar as Female Bildungsroman.” C. XII (1986): 55-68. Women’s Studies: An Interdisciplinary Journal. Web. 3 Mayıs 2018.
Year 2018, , 31 - 42, 09.07.2018
https://doi.org/10.33406/molesto.423423

Abstract

References

  • Aytaç, Gürsel. Edebiyat Yazıları I. Ankara: Ürün, 2014.
  • Bakhtin, Mikhail. Speech Genre and Other Late Essays. Austin: University of Texas Press, 1986.
  • Baruch, Elaine Hoffman. “The Femenine Bildungsroman: Education Through Marriage.” The Massachusetts Review. C. XXII, No: 2, 1981. 335-357.
  • Ciplijauskaité, Biruté. La novela femenina contemporánea (1970-1985): hacia una tipología de la narración en primera persona. Barcelona: Anthropos, 1994.
  • De Sande, María del M.J. “Apuntes sobre la novela española femenina de posguerra.” Area and Culture Studies. C. LXX, 2005. 83-103.
  • Domingo, Carmen. Coser y Cantar. Barcelona: Lumen, 2007.
  • Fuderer, Laura S. The Female Bildungsroman in English: An Annotated Bibliography of Criticism, New York: Modern Language Association of America, 1990.
  • Hasenstab, Susanne. El motivo de la soledad en la novela Nada (1944) de Carmen Laforet: Reflexión. Múnich: GRIN Verlag, 2009.
  • Hirsch, Marianne. “The novel of formation as genre: Between Great Expectations and Lost Illusions.” Genre 12, No: 3, 1979. 293-311.
  • Labovitz, Esther Kleinbord. The Myth of the Heroine: The Female Bildungsroman in the Twentieth Century. New York: Peter Lang, 1986.
  • Laforet, Carmen. Hiç. Çev. Yıldız Ersoy Canpolat. Ankara: Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Marchese, A. ve Forradellas, J. Diccionario de retórica, crítica y terminología literaria. Barcelona: Ariel, 1991.
  • Martín Gaite, Carmen. Usos amorosos de la postguerra española. Barcelona: Anagrama, 1994.
  • Moretti, Franco. The way of the world: The Bildungsroman in European Culture. Çev. Albert Sbragia. London: Verso, 2000.
  • Sumalla Benito, Aranzazu. La novela de formación en la narrativa española contemporánea escrita por mujeres. Tesis Doctoral. Barcelona: Universitat de Barcelona, 2001-2003.
  • Wagner, Linda W. “Plath’s The Bell Jar as Female Bildungsroman.” C. XII (1986): 55-68. Women’s Studies: An Interdisciplinary Journal. Web. 3 Mayıs 2018.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Zeliha Duran

Publication Date July 9, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Duran, Z. (2018). Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 1(2), 31-42. https://doi.org/10.33406/molesto.423423
AMA Duran Z. Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç. Molesto. July 2018;1(2):31-42. doi:10.33406/molesto.423423
Chicago Duran, Zeliha. “Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1, no. 2 (July 2018): 31-42. https://doi.org/10.33406/molesto.423423.
EndNote Duran Z (July 1, 2018) Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1 2 31–42.
IEEE Z. Duran, “Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç”, Molesto, vol. 1, no. 2, pp. 31–42, 2018, doi: 10.33406/molesto.423423.
ISNAD Duran, Zeliha. “Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1/2 (July 2018), 31-42. https://doi.org/10.33406/molesto.423423.
JAMA Duran Z. Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç. Molesto. 2018;1:31–42.
MLA Duran, Zeliha. “Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 2, 2018, pp. 31-42, doi:10.33406/molesto.423423.
Vancouver Duran Z. Bir Oluşum Romanı Olarak Hiç. Molesto. 2018;1(2):31-42.