In discussions of everyday nationalism, bottom-up readings of nationalism that take into account human activities have brought a remarkable dynamism to the study of both nationalism and everyday life. However, since most of the studies on everyday nationalism focus on how ordinary people construct their national identities in everyday life, they do not sufficiently address the relations of production and distribution of critiques of nationalism produced in everyday life. This paper will discuss some artworks created by different artists from different countries around the world by intervening in national symbols and the critical perspectives they bring to national identity, national history, and national policies of states. I argue that artworks produced in this way disrupt the rhythm of everyday life and make controversial interventions into ethical, aesthetic, legal, and political spheres.
Gündelik milliyetçilik tartışmalarında, insan faaliyetlerini dikkate alan aşağıdan yukarıya milliyetçilik okumaları hem milliyetçilik hem de gündelik hayat çalışmalarına kayda değer bir dinamizm getirmiştir. Ancak gündelik milliyetçilik üzerine yapılan çalışmaların çoğu, sıradan insanların gündelik hayatta ulusal kimliklerini nasıl inşa ettiklerine odaklandığından, gündelik hayatta üretilen milliyetçilik eleştirilerinin üretim ve dağıtım ilişkilerini yeterince ele almamaktadır. Bu makale, dünyanın farklı ülkelerinden farklı sanatçıların ulusal sembollere müdahale ederek ürettikleri bazı sanat eserlerini ve bunların ulusal kimlik, ulusal tarih ve devletlerin ulusal politikalarına getirdikleri eleştirel bakış açılarını tartışacaktır. Bu şekilde üretilen sanat eserlerinin gündelik hayatın ritmini bozduğunu ve etik, estetik, hukuki ve siyasi alanlara tartışmalı müdahalelerde bulunduğunu savunuyorum.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles (Thematic) |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 3, 2022 |
Acceptance Date | November 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |