Book Review
BibTex RIS Cite

Old Sounds, Timeless Debates: Historical Roots of the Quest for Legitimacy in Music

Year 2024, , 457 - 463, 08.01.2025
https://doi.org/10.17572/mj2024.2.457-463

Abstract

A book review on musicologist Bilen Işıktaş's new study, Sounds of the Early Republic.

References

  • Ayas, G. (2014). Mûsiki inkılâbı’nın sosyolojisi: klasik Türk müziği geleneğinde süreklilik ve değişim. İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet, halk ve müzik: Türkiye’de müzik reformu (1922-1952). Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Becker, H. S. (2015). Haricîler: bir sapkınlık sosyolojisi çalışması (Ş. Geniş ve L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik.
  • Bourdieu, P. (2023). Kültür üretimi – sembolik ürünler / sembolik sermaye (S. Yardımcı ve E. Gen, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2021). Düşünümsel sosyolojiye davet (N. Ökten, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Işıktaş, B. (2024). 1930’lar Türkiyesi’nde müziğin ekonomi-politiği: erken Cumhuriyet’in sesleri, A. Sırrı’nın kaleminden “Kimlerdir, ne kazanırlar?” İstanbul: İletişim.
  • İnalcık, H. (2005). Şâir ve patron: patrimonyal devlet ve sanat üzerinde sosyolojik bir inceleme. Ankara: Doğu Batı.
  • Kahramankaptan, Ş. (Yay.), (2013). Hindemith raporları 1935/1936/1937 (E. D. Yavuz, Çev.). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Shiner, L. (2013). Sanatın icadı – bir kültür tarihi (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Tavlı, B. Ş. (2022). “Ben aslında caz severim”: Türkiye’de pop müzik alanının yeniden oluşumu (1980-2000) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toprak, Z. (2017). Türkiye’de yeni hayat: inkılap ve travma 1908-1928. İstanbul: Doğan Kitap.

Eski Sesler, Eskimeyen Tartışmalar: Müzikte Meşruiyet Arayışının Tarihsel Kökleri

Year 2024, , 457 - 463, 08.01.2025
https://doi.org/10.17572/mj2024.2.457-463

Abstract

Müzikolog Bilen Işıktaş’ın yeni çalışması Erken Cumhuriyet’in Sesleri üzerine bir kitap incelemesi.

References

  • Ayas, G. (2014). Mûsiki inkılâbı’nın sosyolojisi: klasik Türk müziği geleneğinde süreklilik ve değişim. İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet, halk ve müzik: Türkiye’de müzik reformu (1922-1952). Ankara: Tan Kitabevi Yayınları.
  • Becker, H. S. (2015). Haricîler: bir sapkınlık sosyolojisi çalışması (Ş. Geniş ve L. Ünsaldı, Çev.). Ankara: Heretik.
  • Bourdieu, P. (2023). Kültür üretimi – sembolik ürünler / sembolik sermaye (S. Yardımcı ve E. Gen, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2021). Düşünümsel sosyolojiye davet (N. Ökten, Çev.). İstanbul: İletişim.
  • Işıktaş, B. (2024). 1930’lar Türkiyesi’nde müziğin ekonomi-politiği: erken Cumhuriyet’in sesleri, A. Sırrı’nın kaleminden “Kimlerdir, ne kazanırlar?” İstanbul: İletişim.
  • İnalcık, H. (2005). Şâir ve patron: patrimonyal devlet ve sanat üzerinde sosyolojik bir inceleme. Ankara: Doğu Batı.
  • Kahramankaptan, Ş. (Yay.), (2013). Hindemith raporları 1935/1936/1937 (E. D. Yavuz, Çev.). Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı.
  • Shiner, L. (2013). Sanatın icadı – bir kültür tarihi (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Tavlı, B. Ş. (2022). “Ben aslında caz severim”: Türkiye’de pop müzik alanının yeniden oluşumu (1980-2000) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toprak, Z. (2017). Türkiye’de yeni hayat: inkılap ve travma 1908-1928. İstanbul: Doğan Kitap.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism Studies, Arts and Cultural Policy
Journal Section Book Reviews
Authors

Birol Şevki Tavlı 0000-0002-8094-8779

Publication Date January 8, 2025
Submission Date September 27, 2024
Acceptance Date November 27, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Tavlı, B. Ş. (2025). Eski Sesler, Eskimeyen Tartışmalar: Müzikte Meşruiyet Arayışının Tarihsel Kökleri. Moment Dergi, 11(2), 457-463. https://doi.org/10.17572/mj2024.2.457-463