Dissertation
BibTex RIS Cite

Kreş ve Gündüz Bakımevlerinin Yönetim Süreci Bağlamında İncelenmesi ( Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği)

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 135 - 155, 30.07.2021

Abstract

Bu araştırmada Kilis 7 Aralık Üniversitesinde yer alan Kreş ve Gündüz Bakımevinin yönetim süreçleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kreş ve Gündüz Bakımevinde görev yapan kurum müdürü, öğretmenler ve kurumda öğrencisi bulunan öğrenci velileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme tekniğinden yararlanılarak oluşturulmuştur. Katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği temel alınmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği temel alınmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre kreş ve gündüz bakımevinin yönetim süreçlerinde; öğretmenler kurulu toplantılarının önemli bir yer tuttuğu görülmektedir. Eğitim öğretim faaliyetleri ile öngörülen bütçenin ve kurumun genel işleyişiyle ilgili kararlarının bu toplantılar aracılığıyla karara bağlandığı saptanmıştır. İletişim sürecinde yatay iletişim yolunun tercih edilmesi, personel sayısının az olması nedeniyle kurum içerisinde samimi ve sıcak bir iletişim sürecinin yaşandığı görülmektedir. Kreş ve gündüz bakım evinde kurum içerisinde eşgüdümleme sürecinin sağlıklı işlediği fakat çevre ile eşgüdümleme sürecinde aksaklıklar olduğu saptanmıştır Değerlendirme sürecinin öğrenci gelişimi odaklı olduğu görülürken ayrıca denetim konusunda belirsizliklerin olduğu ve bu duruma bağlı aksaklıkların yaşandığı belirlenmiştir.

References

  • Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M. (2011). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. (4. Baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Argon, T. ve Kaya, A. (2016). Özel okullarda insan kaynağı yönetimi işlevlerinden yönlendirme işlevinin okul yöneticilerine göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 140-152.
  • Aydoğan, İ. (1998). Özel Okullarda Yönetim Süreçlerinin İşleyişi (Kayseri İli Örneği). Ankara. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. . Bursalıoğlu, Z. (2015). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış, (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büte, M. (2007). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi, Sorunlar ve Sorunlarla Başa Çıkma Yolları (Mersin ili merkezi örneği. Mersin: Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Büte, M. ve Balcı, F.A. (2010). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi ve sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 485-509.
  • Cantürk, G. (2016). Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ve Bilişim Teknolojilerinin Yönetim Süreçlerinde Kullanımı Arasındaki İlişki. Antalya: (Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Chmiliar, L. (2010). Multiple-casedesigns. In A. J. Mills, G. Eurepas& E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of casestudyresearch, (pp 582-583). USA: SAGE Publications.
  • Çiftçi, M. (2018). Okulöncesi Eğitim Alanındaki Araştırmaların Yönelimleri: Bir İçerik Analizi. Sivas: Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirtaş, Z. ve Küçük, Ö. (2014). Okul yöneticilerinin performanslarını değerlendirme ölçütleri ve performanslarını düşüren nedenler: Nitel bir araştırma. Eğitim Bilimleri Dergisi, 40, 47-67. doi: 10.15285/EBD.2014409742.
  • Dönmez, B. (1999), Değişme ve Yenileşme. E. Toprakçı (Ed.), Yönetici Adayları Eğitim Programı, İnönü Üniversitesi Yayını, Malatya, Türkiye,13-29.
  • Ebabil, D. (2015). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetim Süreçlerinin İşleyişinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Çanakkale: Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2008). Eğitim ve okul yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2014). Eğitim ve okul yönetimi, (3.Baskı). İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Ergen, Ü. (2014). Temel Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Yönetsel Süreç Becerilerine İlişkin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güler, N. (2008). Müzikle çocuk eğitimi. (1. Basım). İstanbul: Hepsi Çocuk Yayınları.
  • Gürsel, M. (2012). Okul yönetimi (kuram ve uygulamalı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Hoşgörür, V. ve Yoncalık, T.M. (2004). Bilgi toplumunda eğitim yönetimi: Eğitimde çağdaş yaklaşımlar, Bilgi şöleni 2, Samsun: Birmat Matbaacılık.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,
  • MEB. (2013). 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı. İstanbul: Ya Pa Yayınları.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y. ve Tok, T.N. (2018). Okul müdürlerinin okuldaki planlarına yönelik gerçekleştirdikleri üst bilişsel izleme ve değerlendirme davranışları, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 127-144.
  • Paşaoğlu, D. (2013). Yönetim ve organizasyon. C. Koparal ve İ. Özalp, (Ed.) Yönetim ve Yöneticilik (2-21). Anadolu Üniversitesi Yayını
  • Ural, O., Ramazan, O. (2007). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü. Servet Ö., Hasan B. ve Murat S. (Editörler). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konferansı Kitabı. 1. Baskı, Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Sezer, Ş. (2016). Okul müdürlerinin görev öncelikleri ve karar alma süreçlerini etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 121-137. doi: 10.17679/iuefd.17311445.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, M. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2): 419-426
  • Şişman, M. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 135 - 155, 30.07.2021

Abstract

References

  • Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M. (2011). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. (4. Baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Argon, T. ve Kaya, A. (2016). Özel okullarda insan kaynağı yönetimi işlevlerinden yönlendirme işlevinin okul yöneticilerine göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 140-152.
  • Aydoğan, İ. (1998). Özel Okullarda Yönetim Süreçlerinin İşleyişi (Kayseri İli Örneği). Ankara. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. . Bursalıoğlu, Z. (2015). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış, (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büte, M. (2007). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi, Sorunlar ve Sorunlarla Başa Çıkma Yolları (Mersin ili merkezi örneği. Mersin: Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Büte, M. ve Balcı, F.A. (2010). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi ve sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 485-509.
  • Cantürk, G. (2016). Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ve Bilişim Teknolojilerinin Yönetim Süreçlerinde Kullanımı Arasındaki İlişki. Antalya: (Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Chmiliar, L. (2010). Multiple-casedesigns. In A. J. Mills, G. Eurepas& E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of casestudyresearch, (pp 582-583). USA: SAGE Publications.
  • Çiftçi, M. (2018). Okulöncesi Eğitim Alanındaki Araştırmaların Yönelimleri: Bir İçerik Analizi. Sivas: Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirtaş, Z. ve Küçük, Ö. (2014). Okul yöneticilerinin performanslarını değerlendirme ölçütleri ve performanslarını düşüren nedenler: Nitel bir araştırma. Eğitim Bilimleri Dergisi, 40, 47-67. doi: 10.15285/EBD.2014409742.
  • Dönmez, B. (1999), Değişme ve Yenileşme. E. Toprakçı (Ed.), Yönetici Adayları Eğitim Programı, İnönü Üniversitesi Yayını, Malatya, Türkiye,13-29.
  • Ebabil, D. (2015). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetim Süreçlerinin İşleyişinin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Çanakkale: Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdoğan, İ. (2008). Eğitim ve okul yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2014). Eğitim ve okul yönetimi, (3.Baskı). İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Ergen, Ü. (2014). Temel Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Yönetsel Süreç Becerilerine İlişkin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güler, N. (2008). Müzikle çocuk eğitimi. (1. Basım). İstanbul: Hepsi Çocuk Yayınları.
  • Gürsel, M. (2012). Okul yönetimi (kuram ve uygulamalı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Hoşgörür, V. ve Yoncalık, T.M. (2004). Bilgi toplumunda eğitim yönetimi: Eğitimde çağdaş yaklaşımlar, Bilgi şöleni 2, Samsun: Birmat Matbaacılık.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,
  • MEB. (2013). 36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı. İstanbul: Ya Pa Yayınları.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y. ve Tok, T.N. (2018). Okul müdürlerinin okuldaki planlarına yönelik gerçekleştirdikleri üst bilişsel izleme ve değerlendirme davranışları, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 127-144.
  • Paşaoğlu, D. (2013). Yönetim ve organizasyon. C. Koparal ve İ. Özalp, (Ed.) Yönetim ve Yöneticilik (2-21). Anadolu Üniversitesi Yayını
  • Ural, O., Ramazan, O. (2007). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Dünü ve Bugünü. Servet Ö., Hasan B. ve Murat S. (Editörler). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konferansı Kitabı. 1. Baskı, Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Sezer, Ş. (2016). Okul müdürlerinin görev öncelikleri ve karar alma süreçlerini etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 121-137. doi: 10.17679/iuefd.17311445.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, M. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2): 419-426
  • Şişman, M. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Karaoğlan

Fatih Bektaş

Publication Date July 30, 2021
Submission Date June 22, 2021
Acceptance Date July 16, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karaoğlan, M., & Bektaş, F. (2021). Kreş ve Gündüz Bakımevlerinin Yönetim Süreci Bağlamında İncelenmesi ( Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği). Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 135-155.






open-access-logo.png                                                                                                        88x31.png