Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sınıf Bağlılık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Analizi

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 42, 25.01.2023

Abstract

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin sınıf bağlılık düzeylerini saptamak ve bazı değişkenlere göre sınıf bağlılık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını test etmektir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri, öğrencilerin cinsiyetleri, bölümleri, sınıf düzeyleri, aile aylık gelir düzeyleri, aile ile birlikte yaşayıp yaşamama durumlarıdır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, öğrencilerin sınıf bağlılık düzeyleridir. Betimsel tarama yöntemiyle yapılan bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 402 öğrenci katılmıştır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin sınıf bağlılık düzeyini belirlemek için “Sınıf Bağlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sınıf bağlılığı puanları bölüm ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin sınıf bağlılığı puanları cinsiyet, aile aylık gelir düzeyi, aile ile birlikte yaşayıp yaşamama durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır.

References

  • Arastaman, G. (2006). Ankara İli Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Atila F. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye, sınıf bağlılığı ve okula yabancılaşma algıları arasındaki ilişkinin analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi.
  • Dönmez, B. ve Demirtaş Ç. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin sınıf bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ( Adıyaman ili örneği ).12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. 11-13 Mayıs, Kızılcahamam, Ankara.
  • Dwyer, K. K., Bingham, S. G., Carlson, R. E., Prisbell, M., Cruz, A. M., & Fus, D. A. (2004). Communication and connectedness in the classroom: Development of the Connected Classroom Climate Inventory. Communication Research Reports, 21(3), 264-272
  • Erarslan, B. (2018). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okul İklimi Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Finn, J.D. (1993). Student engagement and student at risk. Washington,DC: National Center For Education Statistics
  • Fisher J.R. ve Eckstrom D. (2005). Proposed presentation for the Canadian Association for Study of Educational Administration (CASEA) Conference May 28-31, 2005 at the University of Western Ontario
  • Frisby B.N. & Martin, M.M. (2010). Instructor–Student and Student–Student Rapport in the Classroom. Journal of commucication education. Volume59, ıssue2.
  • Gerdes, H. & Mallfinckrodt, B. (1994). Emotional, social and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281-287.
  • Gündoğan, A. ve Koçak, A. (2017). Öğretmen Adaylarının Okul İklimi Algıları ile Akademik Öz-Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 639-657
  • Güneş, A. M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıyla okul iklimi arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1595-1632.
  • Kalaycı, H. ve Özdemir, M. (2013). Lise Öğrencilerinin Okul Yaşamının Niteliğine İlişkin Algılarının Okul Bağlılıkları Üzerine Etkisi. GEFAD / GUJGEF 33(2): 293-315.
  • Mengi, S.(2011). Ortaöğretim 10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Özyeterlik Düzeylerinin Okula Bağlılıkları İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi
  • Özdemir, M. ve Kalaycı, H. (2013). Okul bağlılığı ve metaforik okul algısı üzerine bir inceleme: Çankırı ili örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2125-2137.
  • Özer, N. ve Demirtaş, Ç. (2017). Sınıf Bağlılık Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması. Yayımlanmamış Araştırma Raporu.
  • Sağlam, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin şiddet eğilimleri ile okula bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sidelinger, R. J., Bolen, D. M., Frisby, B. N., & McMullen, A. L. (2012). Instructor compliance to student requests: An examination of studentto-student connectedness as power in the classroom. Communication Education, 61(3), 290–308.
  • Sidelinger, R.J. (2008). Does Student Passivity Exist? The Impact of the Student and Instructor on Involvement In and Outside of the College Classroom. Submitted to the College of Human Resources and Education at West Virginia University Doctorate thesis.
  • Sovine, M.B. (2015). Students’ ıntent to persıst ın college: moderatıng the negatıve effects of ınstructors’ mısbehavıors wıth student-to-student connectedness and famıly support. the unıversıty of houston-clear lake. Doctorate tehesis.
  • Ulaş Karaahmetoğlu, G., Kaçan Softa, H., Kör, H. ve Karagözoğlu G. (2017). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin arkadaş bağlılığının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 25 (6), 2173-2184.

Analysıs of Class Connectedness Levels of Faculty of Educatıon Students In Accordance Wıth Some Varıables

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 42, 25.01.2023

Abstract

The aim of this study is to determine the class connectedness levels of education faculty students and to test whether class connectedness levels differ according to some variables. The independent variables of the research are students' gender, departments, grade levels, family monthly income levels, and whether they live with the family. The dependent variable of the study is the class connectedness levels of the students. The universe of this research, which was conducted with the descriptive scanning method, consists of students studying at the Faculty of Education of İnönü University in the 2016-2017 academic year. 402 students studying at İnönü University Faculty of Education participated in the research. In the study, "Class Connectedness Scale" was used to determine the class connectedness level of university students. According to the research findings, class connectedness scores differ significantly according to department and grade level variables. Class connectedness scores of students do not differ significantly according to gender, family monthly income, and whether they live with the family.

References

  • Arastaman, G. (2006). Ankara İli Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Atila F. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sermaye, sınıf bağlılığı ve okula yabancılaşma algıları arasındaki ilişkinin analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi.
  • Dönmez, B. ve Demirtaş Ç. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin sınıf bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ( Adıyaman ili örneği ).12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. 11-13 Mayıs, Kızılcahamam, Ankara.
  • Dwyer, K. K., Bingham, S. G., Carlson, R. E., Prisbell, M., Cruz, A. M., & Fus, D. A. (2004). Communication and connectedness in the classroom: Development of the Connected Classroom Climate Inventory. Communication Research Reports, 21(3), 264-272
  • Erarslan, B. (2018). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okul İklimi Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Finn, J.D. (1993). Student engagement and student at risk. Washington,DC: National Center For Education Statistics
  • Fisher J.R. ve Eckstrom D. (2005). Proposed presentation for the Canadian Association for Study of Educational Administration (CASEA) Conference May 28-31, 2005 at the University of Western Ontario
  • Frisby B.N. & Martin, M.M. (2010). Instructor–Student and Student–Student Rapport in the Classroom. Journal of commucication education. Volume59, ıssue2.
  • Gerdes, H. & Mallfinckrodt, B. (1994). Emotional, social and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281-287.
  • Gündoğan, A. ve Koçak, A. (2017). Öğretmen Adaylarının Okul İklimi Algıları ile Akademik Öz-Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 639-657
  • Güneş, A. M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıyla okul iklimi arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1595-1632.
  • Kalaycı, H. ve Özdemir, M. (2013). Lise Öğrencilerinin Okul Yaşamının Niteliğine İlişkin Algılarının Okul Bağlılıkları Üzerine Etkisi. GEFAD / GUJGEF 33(2): 293-315.
  • Mengi, S.(2011). Ortaöğretim 10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Özyeterlik Düzeylerinin Okula Bağlılıkları İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi
  • Özdemir, M. ve Kalaycı, H. (2013). Okul bağlılığı ve metaforik okul algısı üzerine bir inceleme: Çankırı ili örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2125-2137.
  • Özer, N. ve Demirtaş, Ç. (2017). Sınıf Bağlılık Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması. Yayımlanmamış Araştırma Raporu.
  • Sağlam, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin şiddet eğilimleri ile okula bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sidelinger, R. J., Bolen, D. M., Frisby, B. N., & McMullen, A. L. (2012). Instructor compliance to student requests: An examination of studentto-student connectedness as power in the classroom. Communication Education, 61(3), 290–308.
  • Sidelinger, R.J. (2008). Does Student Passivity Exist? The Impact of the Student and Instructor on Involvement In and Outside of the College Classroom. Submitted to the College of Human Resources and Education at West Virginia University Doctorate thesis.
  • Sovine, M.B. (2015). Students’ ıntent to persıst ın college: moderatıng the negatıve effects of ınstructors’ mısbehavıors wıth student-to-student connectedness and famıly support. the unıversıty of houston-clear lake. Doctorate tehesis.
  • Ulaş Karaahmetoğlu, G., Kaçan Softa, H., Kör, H. ve Karagözoğlu G. (2017). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin arkadaş bağlılığının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 25 (6), 2173-2184.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Fulya Atila 0000-0002-8537-8808

Publication Date January 25, 2023
Submission Date August 19, 2022
Acceptance Date October 18, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Atila, F. (2023). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sınıf Bağlılık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Analizi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 30-42.






open-access-logo.png                                                                                                        88x31.png