Research Article
BibTex RIS Cite

İstanbul’u Dünya Moda Merkezlerinden Biri Olarak Düşünmek

Year 2013, Issue: 8, 113 - 115, 01.09.2013

Abstract

İstanbul’u bir moda merkezi olarak düşünmek güzel ve etkileyici olabilir. Eğer onu yalnızca

Türkiye’nin moda merkezi olarak değerlendirirsek çok daha kolay olurdu. Kentlerin, bulunduk-

ları coğrafi konumlarından dolayı bazı özellikleri ortaya çıkabilir. Üretim, üretim biçimi, eko-

nomi, ticaret, ulaşım kolaylığı vb. Bunlara bağlı olarak da kültürel ve sanatsal gelişmişlik gibi.

Kentin tekstil ve giyim endüstrisinin merkezinde veya yakınında bulunması da moda sektörü

ile ilişkisini doğrudan belirleyebilir. Ancak bir kentin moda merkezi olabilmesi için asıl etken,

modayı oluşturan yerli ve yabancı iyi yetişmiş sanatçı modacı ve tasarımcılar için çekici bir yer

olmasıdır. Yetenekli sanatçı ve tasarımcılar yaşadıkları ve çalıştıkları kentin toplumunun kültü-

rel ve sosyal açıdan toleranslı, kültür ve sanat etkinliklerinin ve teknolojik gelişmişliğin ve uy-

gulama olanaklarının yeterli olmasını talep ederler. Ancak bu koşulları sağlayıp sağlamadığına

göre, İstanbul’un uluslar arası bir “moda merkezi” olabilmesi değerlendirilebilir.

References

  • -
Year 2013, Issue: 8, 113 - 115, 01.09.2013

Abstract

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Zeki Alphan This is me

Publication Date September 1, 2013
Submission Date September 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 8

Cite

APA Alphan, Z. (2013). İstanbul’u Dünya Moda Merkezlerinden Biri Olarak Düşünmek. MSGSÜ Sosyal Bilimler(8), 113-115.