İstanbul’u bir moda merkezi olarak düşünmek güzel ve etkileyici olabilir. Eğer onu yalnızca
Türkiye’nin moda merkezi olarak değerlendirirsek çok daha kolay olurdu. Kentlerin, bulunduk-
ları coğrafi konumlarından dolayı bazı özellikleri ortaya çıkabilir. Üretim, üretim biçimi, eko-
nomi, ticaret, ulaşım kolaylığı vb. Bunlara bağlı olarak da kültürel ve sanatsal gelişmişlik gibi.
Kentin tekstil ve giyim endüstrisinin merkezinde veya yakınında bulunması da moda sektörü
ile ilişkisini doğrudan belirleyebilir. Ancak bir kentin moda merkezi olabilmesi için asıl etken,
modayı oluşturan yerli ve yabancı iyi yetişmiş sanatçı modacı ve tasarımcılar için çekici bir yer
olmasıdır. Yetenekli sanatçı ve tasarımcılar yaşadıkları ve çalıştıkları kentin toplumunun kültü-
rel ve sosyal açıdan toleranslı, kültür ve sanat etkinliklerinin ve teknolojik gelişmişliğin ve uy-
gulama olanaklarının yeterli olmasını talep ederler. Ancak bu koşulları sağlayıp sağlamadığına
göre, İstanbul’un uluslar arası bir “moda merkezi” olabilmesi değerlendirilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 8 |