Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İstanbul’u Dünya Moda Merkezlerinden Biri Olarak Düşünmek

Yıl 2013, Sayı: 8, 113 - 115, 01.09.2013

Öz

İstanbul’u bir moda merkezi olarak düşünmek güzel ve etkileyici olabilir. Eğer onu yalnızca

Türkiye’nin moda merkezi olarak değerlendirirsek çok daha kolay olurdu. Kentlerin, bulunduk-

ları coğrafi konumlarından dolayı bazı özellikleri ortaya çıkabilir. Üretim, üretim biçimi, eko-

nomi, ticaret, ulaşım kolaylığı vb. Bunlara bağlı olarak da kültürel ve sanatsal gelişmişlik gibi.

Kentin tekstil ve giyim endüstrisinin merkezinde veya yakınında bulunması da moda sektörü

ile ilişkisini doğrudan belirleyebilir. Ancak bir kentin moda merkezi olabilmesi için asıl etken,

modayı oluşturan yerli ve yabancı iyi yetişmiş sanatçı modacı ve tasarımcılar için çekici bir yer

olmasıdır. Yetenekli sanatçı ve tasarımcılar yaşadıkları ve çalıştıkları kentin toplumunun kültü-

rel ve sosyal açıdan toleranslı, kültür ve sanat etkinliklerinin ve teknolojik gelişmişliğin ve uy-

gulama olanaklarının yeterli olmasını talep ederler. Ancak bu koşulları sağlayıp sağlamadığına

göre, İstanbul’un uluslar arası bir “moda merkezi” olabilmesi değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeki Alphan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Alphan, Z. (2013). İstanbul’u Dünya Moda Merkezlerinden Biri Olarak Düşünmek. MSGSÜ Sosyal Bilimler(8), 113-115.