Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of In-Service Training on Information and Communication Technologies According to Stakeholder Opinions

Year 2021, Issue: 23, 143 - 159, 01.06.2021

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Carlson, S. ve Gadio, C. T. (2002). Teacher Professional Development in The Use Of Technology. Technologies for education: Potentials, parameters and prospects, Washington, DC and Paris: AED/UNESCO.
  • Çakır, Ö. (2016). Bilgi ve İletişim Teknolojileri İçerikli Hizmet içi Eğitimlerin Verimliliğine Etki Eden Faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2007). Eğitimde Bilgisayar Kullanımı. Altun, E. ve Demirel, Ö. (Ed.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (ss.111-144), 2. Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Doering, A., Veletsianos, G., Scharber, C., & Miller, C. (2009). Using the technological, pedagogical, and content knowledge framework to design online learning environments and professional development. Journal of Educational Computing Research, 41, 319-346.
  • Gökbulut, B. (2006). Web Tabanlı Hizmet içi Eğitim Planlaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Gökmen, Ö. F., Akgün, Ö. E. ve Kartal, F. (2014). FATİH Projesinde Kullanılan Etkileşimli Tahtalara ve Hizmet içi Eğitimlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 204, 42-62.
  • Kaleci, F. (2018). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Matematik Eğitimi Sürecine Entegrasyonuna Yönelik Hizmet içi Eğitim Programı Uygulaması ve Etkililiği (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Kim, H., Yang, H., & Hwank D. (2010). Teacher capacity building for ICT in education in Korea. ICT in teacher education: Policy, open educational resources and partnership. Paper presented at Proceedings of International Conference, St. Petersburg, Russian Federation.
  • MEB, (Millî Eğitim Bakanlığı). (2007). Millî Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Temel Eğitim Projesi II. Fazı BT Entegrasyonu Temel Araştırması Raporu. https://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB, (Millî Eğitim Bakanlığı). (2017). Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü FATİH Projesi Eğitimlerinin Değerlendirilmesi Raporu 2017. https://yegitek.meb.gov.tr/ meb_iys_dosyalar/2018_11/06103627_Fatih-Projesi-Egitimlerinin-Degerlendirilmesi_AyYeEzgi_YmYr_Hoca.pdf. adresinden edinilmiştir.
  • Özan, M. B. ve Dikici, A. (2001). Hizmet içi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 225-240.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On The Horizon, no. 9 (6), pp. 1-6.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., & Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması. M. Akgül ve diğerleri (Ed.), Akademik Bilişim’12 - XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (ss. 351-357). Uşak: Uşak University.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet içi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Tapu ve Kadastro Vakfı.
  • Topuz, A. C. ve Göktaş, Y. (2015). Türk Eğitim Sisteminde Teknolojinin Etkin Kullanımı İçin Yapılan Projeler: 1984-2013 Dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2, 99-110.
  • Yadigaroğlu, M. (2014). Kimya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Hakkında Bilgi ve Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Hizmet içi Eğitim Programı Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması (Yayınlanmamış Doktora Tezi.). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Kimya Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yıldırım, Ö. (2013). Bilişim Teknolojileri Konusunda Yapılmış Hizmet içi Eğitimlerin Niteliğini Etkileyen Faktörler: Bir İçerik Analiz Çalışması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Öğretim ve Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı Bilgisayar Öğretim ve Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yıldırım, Ö., Kurşun, E. ve Göktaş, Y. (2014). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Konusunda Yapılan Hizmet İçi Eğitimlerin Niteliğini Etkileyen Faktörler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 178, 163-182.

Evaluation of In-Service Training on Information and Communication Technologies According to Stakeholder Opinions

Year 2021, Issue: 23, 143 - 159, 01.06.2021

Abstract

his study aims to evaluate the in-service training on information and communication technologies according to the opinions of teachers, administrators, information technologies (IT) guidance teachers and instructors. The participants consist of 18 teachers, 5 administrators, 6 IT guidance teachers and 3 instructors working in secondary education institutions affiliated to the Ministry of National Education in Kırklareli province and determined by purposeful sampling. This study is a case study prepared using a single-case embedded design. The data were collected through semi-structured interviews and analyzed using the descriptive analysis method. The main results of research related to the in-service training are that the contents should be planned considering teachers’ needs, in-service training should hold during intermediate holidays or seminar periods in places with sufficient technology equipment and technical infrastructure, the participants should be similar with the level of technology, the practice-weighted teaching methods should be used and the instructors should be experts.

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Carlson, S. ve Gadio, C. T. (2002). Teacher Professional Development in The Use Of Technology. Technologies for education: Potentials, parameters and prospects, Washington, DC and Paris: AED/UNESCO.
  • Çakır, Ö. (2016). Bilgi ve İletişim Teknolojileri İçerikli Hizmet içi Eğitimlerin Verimliliğine Etki Eden Faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2007). Eğitimde Bilgisayar Kullanımı. Altun, E. ve Demirel, Ö. (Ed.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı içinde (ss.111-144), 2. Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Doering, A., Veletsianos, G., Scharber, C., & Miller, C. (2009). Using the technological, pedagogical, and content knowledge framework to design online learning environments and professional development. Journal of Educational Computing Research, 41, 319-346.
  • Gökbulut, B. (2006). Web Tabanlı Hizmet içi Eğitim Planlaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Gökmen, Ö. F., Akgün, Ö. E. ve Kartal, F. (2014). FATİH Projesinde Kullanılan Etkileşimli Tahtalara ve Hizmet içi Eğitimlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 204, 42-62.
  • Kaleci, F. (2018). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Matematik Eğitimi Sürecine Entegrasyonuna Yönelik Hizmet içi Eğitim Programı Uygulaması ve Etkililiği (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Kim, H., Yang, H., & Hwank D. (2010). Teacher capacity building for ICT in education in Korea. ICT in teacher education: Policy, open educational resources and partnership. Paper presented at Proceedings of International Conference, St. Petersburg, Russian Federation.
  • MEB, (Millî Eğitim Bakanlığı). (2007). Millî Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Temel Eğitim Projesi II. Fazı BT Entegrasyonu Temel Araştırması Raporu. https://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section/1180/BT%20Entegrasyonu.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB, (Millî Eğitim Bakanlığı). (2017). Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü FATİH Projesi Eğitimlerinin Değerlendirilmesi Raporu 2017. https://yegitek.meb.gov.tr/ meb_iys_dosyalar/2018_11/06103627_Fatih-Projesi-Egitimlerinin-Degerlendirilmesi_AyYeEzgi_YmYr_Hoca.pdf. adresinden edinilmiştir.
  • Özan, M. B. ve Dikici, A. (2001). Hizmet içi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 225-240.
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On The Horizon, no. 9 (6), pp. 1-6.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., & Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması. M. Akgül ve diğerleri (Ed.), Akademik Bilişim’12 - XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (ss. 351-357). Uşak: Uşak University.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet içi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Tapu ve Kadastro Vakfı.
  • Topuz, A. C. ve Göktaş, Y. (2015). Türk Eğitim Sisteminde Teknolojinin Etkin Kullanımı İçin Yapılan Projeler: 1984-2013 Dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2, 99-110.
  • Yadigaroğlu, M. (2014). Kimya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Hakkında Bilgi ve Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Hizmet içi Eğitim Programı Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması (Yayınlanmamış Doktora Tezi.). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Kimya Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yıldırım, Ö. (2013). Bilişim Teknolojileri Konusunda Yapılmış Hizmet içi Eğitimlerin Niteliğini Etkileyen Faktörler: Bir İçerik Analiz Çalışması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Öğretim ve Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı Bilgisayar Öğretim ve Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yıldırım, Ö., Kurşun, E. ve Göktaş, Y. (2014). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Konusunda Yapılan Hizmet İçi Eğitimlerin Niteliğini Etkileyen Faktörler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 178, 163-182.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Cem Çuhadar This is me

Zübeyde Durmuşoğlu This is me 0000-0002-2820-4115

Early Pub Date April 25, 2022
Publication Date June 1, 2021
Submission Date March 17, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 23

Cite

APA Çuhadar, C., & Durmuşoğlu, Z. (2021). Evaluation of In-Service Training on Information and Communication Technologies According to Stakeholder Opinions. MSGSÜ Sosyal Bilimler, 1(23), 143-159.