Bu çalışmada, Türkiye’de 70’li yıllarda uzaktan öğretim yapan Yaygın Yükseköğretim Kurumu (YAYKUR)’un kuruluş amacı, teşkilat yapısı, ne şekilde öğretim yaptığı, hangi alanlarda öğrenci yetiştirdiği gibi, kuruluşundan kapanışına kadar yaşadığı gelişmeler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamdan hareketle çalışmanın amacı, Türkiye tarihinde gerçekleştirilen bir uzaktan öğretim uygulaması olan YAYKUR’un ele alınması ve uygulama hakkındaki bilgilerin uzaktan öğretimin tarihi ile ilgili literatüre kazandırılmasıdır. YAYKUR, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak, üniversiteye giremeyen binlerce kişiye yükseköğretimde okuma fırsatı vermek, modern eğitim teknolojilerini Türk eğitim sistemine kazandırmak, ülkenin ara insan gücü eksikliğini gidermek, milli bilince sahip bireyler yetiştirmek gibi amaçlar ile 1975 yılında kurulmuştur. YAYKUR, uzaktan ve yüz yüze öğretim yapmak üzere açık yükseköğretim ve örgün yükseköğretim şeklinde iki ana organizasyon olarak teşkilatlandırılmıştır. Açık öğretimde; dışardan bitirme, açık yükseköğretim, yaygın eğitim kursları ve mektupla öğretim uygulamalarının, örgün öğretimde; yabancı diller yüksekokulları ve meslek yüksekokullarının eğitim-öğretim faaliyetleri sürdürülmüştür. 1981’de yürürlüğe giren Yükseköğretim Kanunu ve onun uzantısı olarak 1982’de çıkarılmış olan 41 sayılı kanun hükmündeki kararname ile birlikte uzaktan eğitim üniversitelerin yetkisine verilmiş, YAYKUR’un yükseköğretim programları üniversitelere dahil edilmiştir.
Uzaktan öğretim yaygın eğitim yükseköğretim yaygın yükseköğretim kurumu (YAYKUR) Türk eğitim tarihi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 25, 2022 |
Publication Date | June 1, 2021 |
Submission Date | March 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |