Patient’s care adversely can be affected because of the problems caused by unorganized equally workloads for employess, and uncertaines of job defination for employess in hospital managements. Therefore, clarification of the job descriptions and workload analysis are the very important and necessary studies. This study was conducted because workload of floor secretaries served in the inpatient floors of the application to the custom of the hospital is too much, the job descriptions of them is not entirely clear and defects in patient care are occured. Job descriptions and business processes are defined for floor secretaries of inpatient floors in General Surgery-1, General Surgery-2, CVS (Cardiovascular Surgery), Pediatrics, Internal Medicine, Obstetrics and Gynecology and Child Service. Helping of the techniques of observation for each job identified floor secretaries, the average time and process number were determined, and rates of occupancy and tiredness for floor secretaries were calculated. As a result, the works taked up too much time time, are identified and suggestions are presented by mading the process improvement
Hastane işletmelerinde çalışanların görev tanımlamalarındaki belirsizliklerden ve çalışanların iş yüklerinin eşit şekilde düzenlenememesinden kaynaklanan sorunlar nedeni ile hasta bakımı olumsuz etkilenebilmektedir. Bu nedenle görev tanımlarının netleşmesi ve iş yükü analizi çok önemli ve gerekli bir çalışmadır. Uygulamanın yapıldığı özel hastanedeki yatan hasta katlarında görev alan kat sekreterlerinin iş yoğunluklarının fazla olması, görev tanımlarının kapsamının tam olarak belli olmaması ve yatan hasta bakımında oluşan aksaklıklardan dolayı bu çalışma yapılmıştır. Genel Cerrahi-1, Genel Cerrahi-2, KVC (Kalp ve Damar Cerrahisi), Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Dâhiliye, Kadın Hastalıkları - Doğum ve Bebek Servisi yatan hasta katlarındaki kat sekreterlerinin görev tanımları ve iş süreçleri tanımlanmıştır. Kat sekreterlerine tanımlanan her iş için gözlem tekniğinden yararlanılarak, ortalama süre ve işlem sayıları belirlenmiş, kat sekreterlerinin doluluk ve yorgunluk oranları hesaplanmıştır. Sonuç olarak, kat sekreterlerinin en çok vaktini alan işler tespit edilmiş ve süreç iyileştirme çalışmaları yapılarak öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 2 |