Uçucu Organik Bileşikler (VOCs) zehirleyici veya kanser yapıcı maddeler
olmaları yanı sıra güneş ışığının varlığında fotokimyasal duman oluşturarak
çevreye zarar verirler. Bu çalışmada ilk önce VOC’lerin çevreye ve insan sağlığına
zararları tartışılmıştır. Peşi sıra önemli uluslararası kuruluşların VOC'i
tanımı ve sınıflandırılması ayrıntılı bir şekilde verilmiş ve bu tanımlama ve
sınıflandırma bağlamında yasama
denetiminin tabi tuttukları en zararlı VOC’ler
irdelenmiştir. Ardından çalışmanın ana konusu olan termik güç santralleri ile
içten yanmalı motorlar tarafından çevreye salınan zararlı ve emisyonu yüksek
VOC bileşenleri incelenmiş ve salınan bu zararlı gazların emisyonuna etki eden
parametreler ayrı başlıklar altında ele alınmıştır. Yanma olayında VOC'lerin
salınımını etkileyen parametreler, yakıt ve yanma sistemine göre değişkenlik
göstermektedir. Bu parametrelerin VOC'lerin salınımına etkilerinin tespitiyle
bu zararlı bileşenlerin emisyonunun azaltılabilmesi için gerekli şartlar
belirlenmeye çalışılmıştır. Böylece termik güç
santralleri ile içten yanmalı motorlarda fosil yakıtların yanmasıyla
oluşabilecek VOC emisyonlarının azaltılması konusunda bir fikir oluşturulmaya
çalışılmıştır.
Volatile Organic Compounds (VOCs) are toxic or or carcinogenic, as well as creating photochemical fumes in the
presence of sunlight, damaging the environment. In this study, the damages of
VOCs to the environment and human health are discussed first. In addition, the
definition and classification of the VOC of important international bodies are
given in detail and the VOCs that are considered the most harmful and subject
to legislative purposes in the context of this definition and classification
are examined. Then, the harmful and abundant of VOC species emitted by the power plants
and internal combustion engines, which are the main subject of the study, were
examined and the parameters affecting the emission of these emitted gases are
discussed under separate titles. The parameters affecting the VOCs release in the
combustion event vary depending on the fuel and combustion system. By
determining the effects of these parameters on VOCs emission, necessary
conditions were determined to reduce the emission of these harmful components. Thus,
some insights were tried to be given about the reduction of VOC emissions that
may occur by burning fossil fuels in thermal power plants and internal
combustion engines.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |