İsmail Güleç ve Engin Ömeroğlu'nun kaleme aldıkları eserde, 8 ana bölüm bulunmaktadır. İlk dört bölümde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel etkileşim açısından temel olarak bilinmesi gereken kavramlar ve terimler açıklanmıştır. Bu bilgiler ışığında, ilerleyen bölümlerde yer alan ders kitap içeriklerinin kültürel etkileşim bağlamında incelenmesi ve derslerde kullanılabilecek örnek uygulamaların sunulması daha doğru bir temele oturmaktadır. Yazarın dördüncü bölümde ele aldığı Kasıtsız Hakaret terimi, Güleç ve Özden'in çalışmalarından derlenerek açıklanmıştır ve belki de eserin en özgün ve değerli bölümüdür. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Etkileşimi adlı eser alandaki tüm öğretmen ve öğretmen adayları için bir rehber niteliğindedir. Bu alanda kültür etkileşimi konusunda araştırma yapacak okuyuculara bilgi vermenin yanı sıra okurların farkındalık seviyelerini yükseltecek, uygulama örnekleriyle ise okurların çeşitli etkinliklere ulaşmasını sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |
MUJOT publishes scientific studies such as research articles, review articles; historiographic studies, archival and monographic source publications, scholarly translation and transcriptions, bibliography and chronologies, book and thesis reviews, interviews and obituary studies along with announcements about related subjects about Turkic World particularly in the fields of language, culture, literature, history, folklore, geography and art.