Demands for energy saving and emission reduction, and due to the restrictions imposed by the authorities, as well as most of new designs in the maritime field is oriented towards renewable energy sources. Solar energy and energy storage systems may a solution to the pollution problems, reducing CO2, SOX and NOX emissions and improving the ship's energy efficiency. Battery technologies emerge as a promising method to increase it. In this study, the recent electric ship markets have been examined with these respects.
Furthermore, this study has aimed presentation of considered new design Electric Battery Sea Cab which is under aware of the requirements in practical applications. We believe that the sea cab as a public transportation or barge ship with the use of renewable energy sources will save emission of the harmful gases from the sea vehicles and the amount of energy consumed. In this project, the considered cab is 14,95 meters long and 4 meters wide. Considering the average resistance value for 16 knots speed, it has examined that the motor to be used should provide approximately 200 HP power. Studies obtained the possibility to produce a public transportation vehicle that is both environmentally friendly and less costly by using renewable energy systems for sea cab. Our evaluations provide that it is inevitable that the use of photovoltaic (PV) panels with 30 times less carbon footprint compared to fuel will become wide spread and be preferred to energies that can be consumed over time. Consequently, the results of this study also service that alternative in ship technology information on the use of energy systems is provided. In addition, the new considered cab which represents showing that battery electrical ship can be achieved shall be interesting to the future focuses of the representatives of the maritime sector.
Battery Electric Boat Small Sea Vehicle Eco-friendly Ship Green Sea Transportation Solar Energy
We would like to express our gratitude to Mediterranean Geosciences Union Annual Meeting (MedGU-21) admistration for oral short presentation opportunity , and to Ms. Gokcecicek Basargan (Travisions, 2016) who provided her support to Ates for the cab being considered.
Enerji tasarrufu ve emisyon azatlım talepleri ve yetkililerin getirdiği kısıtlamalar nedeniyle denizcilik alanındaki yeni tasarımların çoğu yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmektedir. Güneş enerjisi ve enerji depolama sistemleri, CO2, SOX ve NOX emisyonlarını azaltarak ve geminin enerji verimliliğini artırarak kirlilik sorunlarına çözüm olabilir. Batarya teknolojileri, bunu artırmak için umut verici bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Bu çalışmada son dönemdeki elektrikli gemi piyasaları bu açılardan incelenmiştir.
Ayrıca bu çalışma, pratik uygulamalardaki gereksinimlerin bilincinde olan yeni Elektrikli Bataryalı Deniz Kabini tasarım düşüncesini sunmak amaçlamıştır. Toplu taşıma aracı ya da yakıt ikmal teknesi olarak deniz kabininin, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı ile deniz araçlarından çıkan zararlı gazların salınmasını ve tüketilen enerji miktarını azaltacağına inanıyoruz. Bu projede tasarımı düşünülen kabin 14,95 metre uzunluğunda ve 4 metre genişliğinde. 16 knot hız için ortalama direnç değeri göz önüne alındığında, kullanılacak motorun yaklaşık 200 HP güç sağlaması gerektiği şekilde düşünülmüştür. Yapılan çalışmalarda deniz kabini için yenilenebilir enerji sistemleri kullanılarak hem çevre dostu hem de daha az maliyetli bir toplu taşıma aracı üretme imkânı elde edilmiştir. Değerlendirmelerimiz, yakıta göre 30 kat daha az karbon ayak izine sahip fotovoltaik (PV) panellerin kullanımının yaygınlaşmasının ve zamanla tüketilebilecek enerjilere tercih edilmesinin kaçınılmaz olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, bu çalışmanın sonuçları aynı zamanda gemi teknolojisinde alternatif olan enerji sistemlerinin kullanımına yönelik istatistiki bilgi hizmeti de vermektedir. Ayrıca akülü elektrikli geminin elde edilebileceğini göstermeyi temsil eden yeni tasarımı düşünülen kabin, denizcilik sektörü temsilcilerinin gelecek odakları için ilgi çekici olacaktır.
Batarya Elektrik Bot Küçük deniz Araçları Çevre Dostu Gemi Yeşil Deniz taşımacılığı Güneş Enerjisi
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Maritime Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 1 |