BibTex RIS Cite

The Evaluation of Articles on Educational Supervision in Turkey

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 47 - 63, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.09324

Abstract

Supervision in Education is a tool for making education experiences qualified. Both supervision applications and researches on supervision are important for the development of educational system. As research and development activities getting intensified in the world, education is an area that research and development studies have to be increased. Evaluation of the studies in the area of educational supervision is an important contribution for researchers and practitioners in terms of providing feedback. The purpose of this study is the evaluation of the articles on educational supervision between 2000 and 2015 in Turkey. The study is designed in scanning model. Sampling of the study is composed of open access articles which were published between 2000 and 2015 in Turkey. The articles were evaluated by content analysis and findings were given through descriptive statistics. According to the results the number of the studies in educational supervision has increased in recent years. On the other hand, it is seen that there are articles having problems about methodology. The ratio of quantitative and qualitative studies is equal and the ratio of mixed type studies is less when compared. In the evaluated articles, results and suggestions are suitable with the purposes in general, on the other hand, it is determined that suggestions for researchers are not in an adequate level.

 Keywords: Education, educational supervision, article analysis

References

  • Ağaoğlu, E., Ceylan, M., Kesim, E., Madden, T. ve Altınkurt, Y., (2005). Okul yönetimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sözlü Bildiri, II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 26-28 Ekim 2005. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Altınkurt, Y., Demir, S., Akbaba Dağ, S., ve Erol, E.(2010). Türkiye’de eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. Sözlü Bildiri, II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, 23-25 Haziran 2010. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Aydın, A. ve Uysal, Ş. (2014). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 177-201.
  • Aydın, A., Erdağ, C., ve Sarıer, Y. (2010). A comparison of articles published in the field of educational administration in terms of topics, methodologies and results. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 39, 37-58.
  • Aydın, İ. (2013). Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başar, H. (1998). Eğitim denetçisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bilir, A. (2013). Eğitimde denetimsel davranışın amaç ve ilkeleri. Eğitim Bilim Toplum, 11 (44), 8-31.
  • Çakırer, İ. (2010). Türkiye eğitim denetimi sistemi ile Finlandiya eğitim denetimi sisteminin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Demirtaş, H. (2006). Yönetim kuram ve yaklaşımları eğitiminin ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi paradigmalarına etkileri. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi (INASED), 1(1), 49-70.
  • Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. A. ve Oğuz, K. (2014). Türkiye’deki üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (1), 25-40
  • Gay, L. R. ve Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies foranalysis and application. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933'den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1 (1), 1-22.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A. Ş., Deliveli, K. ve Hoşgörür, V. (2015). Eğitim denetiminde yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi: 1990-2015. Sözlü Bildiri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 12-14 Kasım 2015, Muğla.
  • Kırcaali, İ. G. (2005). Sosyal bilimler araştırmalarını değerlendirme ölçütleri. Yayımlanmamış Araştırma Raporu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Marzano, R. J., Frontier, T. ve Livingston, D. (2011). Effective supervision - supporting the art and science of teaching. Virginia: ASCD Member Book.
  • MEB (2011). Öğretmen Denetim Rehberi. http://rdb.meb.gov.tr/yayinlar/%C3 %96%C4%9Fretmen_Denetim_Rehberi.pdf. adresinden 10 Aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • MEB (2015). Araştırma- Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı. http://tegm.meb.gov.tr/www/arastirma-gelistirme-ve-projeler-daire-baskanligi/icerik/27#. adresinden 10 Aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Sarpkaya, R. (2004). İlköğretim denetmenlerinin denetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. SDÜBurdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 114-129.
  • Sergiovanni, T. J. ve Starratt, R. J. (1979). Supervision human perspectives.USA: McGraw-Hill, Inc.
  • Taymaz, H. (2011). Eğitim sisteminde teftiş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Töremen, F. (2000). Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22, 203-219.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YÖK (2015). Yükseköğretim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden 12 Kasım 2015 tarihinde edinilmiştir.

Eğitim Denetimine İlişkin Türkiye’de Yayımlanmış Makalelerin Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 47 - 63, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.09324

Abstract

Eğitimde denetim, eğitim öğretim yaşantılarını nitelikli hale getirmek için bir araçtır. Hem denetim faaliyetleri hem de denetim konusunda yapılan araştırmalar eğitim sisteminin gelişimi açısından önemlidir. Araştırma geliştirme faaliyetlerinin günden güne arttığı ve yaygınlaştığı dünyada eğitim de araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yoğunlaşması gereken bir alandır. Eğitimde denetime ilişkin yapılan araştırmaların değerlendirilmesi, uygulayıcılara ve araştırmacılara bu doğrultuda geri bildirim sunulması alana getirilecek önemli bir katkıdır. Bu araştırmanın amacı, 2000-2015 yılları arasında Türkiye'de eğitimde denetim konusunda yayımlanmış makalelerin değerlendirilmesidir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2000-2015 yılları arasında Türkiye'de eğitimde denetim konusunda yayımlanmış ve erişime açık olan makaleler oluşturmaktadır. Makaleler içerik analizi ile değerlendirilmiş, bulgular betimsel istatistiklerden yararlanılarak sunulmuştur. Elde edilen bulgulara göre eğitim denetimi alanında yapılan çalışmaların sayısı son yıllarda artış göstermiştir. Diğer yandan yöntem sorunu olan makalelerin olduğu görülmektedir. Nicel ve nitel çalışmaların oranı eşit olmakla birlikte karma araştırmaların görece daha az yapıldığı görülmektedir. Araştırmalarda genel olarak sonuç ve öneriler bölümü amaca uygun olmakla birlikte, çalışmadan elde edilen bulgulara göre araştırmacılara yönelik önerilerin yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir.

 

Anahtar KelimelerEğitim, eğitim denetimi, makale analizi.

References

  • Ağaoğlu, E., Ceylan, M., Kesim, E., Madden, T. ve Altınkurt, Y., (2005). Okul yönetimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sözlü Bildiri, II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 26-28 Ekim 2005. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Altınkurt, Y., Demir, S., Akbaba Dağ, S., ve Erol, E.(2010). Türkiye’de eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. Sözlü Bildiri, II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, 23-25 Haziran 2010. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Aydın, A. ve Uysal, Ş. (2014). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 177-201.
  • Aydın, A., Erdağ, C., ve Sarıer, Y. (2010). A comparison of articles published in the field of educational administration in terms of topics, methodologies and results. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 39, 37-58.
  • Aydın, İ. (2013). Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başar, H. (1998). Eğitim denetçisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bilir, A. (2013). Eğitimde denetimsel davranışın amaç ve ilkeleri. Eğitim Bilim Toplum, 11 (44), 8-31.
  • Çakırer, İ. (2010). Türkiye eğitim denetimi sistemi ile Finlandiya eğitim denetimi sisteminin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Demirtaş, H. (2006). Yönetim kuram ve yaklaşımları eğitiminin ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi paradigmalarına etkileri. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi (INASED), 1(1), 49-70.
  • Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. A. ve Oğuz, K. (2014). Türkiye’deki üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere göre incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (1), 25-40
  • Gay, L. R. ve Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies foranalysis and application. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933'den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1 (1), 1-22.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A. Ş., Deliveli, K. ve Hoşgörür, V. (2015). Eğitim denetiminde yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi: 1990-2015. Sözlü Bildiri. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 12-14 Kasım 2015, Muğla.
  • Kırcaali, İ. G. (2005). Sosyal bilimler araştırmalarını değerlendirme ölçütleri. Yayımlanmamış Araştırma Raporu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Marzano, R. J., Frontier, T. ve Livingston, D. (2011). Effective supervision - supporting the art and science of teaching. Virginia: ASCD Member Book.
  • MEB (2011). Öğretmen Denetim Rehberi. http://rdb.meb.gov.tr/yayinlar/%C3 %96%C4%9Fretmen_Denetim_Rehberi.pdf. adresinden 10 Aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • MEB (2015). Araştırma- Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı. http://tegm.meb.gov.tr/www/arastirma-gelistirme-ve-projeler-daire-baskanligi/icerik/27#. adresinden 10 Aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Sarpkaya, R. (2004). İlköğretim denetmenlerinin denetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. SDÜBurdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 114-129.
  • Sergiovanni, T. J. ve Starratt, R. J. (1979). Supervision human perspectives.USA: McGraw-Hill, Inc.
  • Taymaz, H. (2011). Eğitim sisteminde teftiş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Töremen, F. (2000). Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22, 203-219.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YÖK (2015). Yükseköğretim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden 12 Kasım 2015 tarihinde edinilmiştir.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Tahir Yılmaz This is me

Burcu Altun This is me

Himmet Uygun This is me

Vural Hoşgörür

Publication Date May 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, T., Altun, B., Uygun, H., Hoşgörür, V. (2016). The Evaluation of Articles on Educational Supervision in Turkey. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 47-63. https://doi.org/10.21666/mskuefd.09324