Bu araştırma, öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğini seçme nedenlerini çeşitli değişkenler (cinsiyet, öğrenim görülen
bölüm -sözel ve sayısal-, mezun olunan okul türü ve sınıf düzeyi) açısından
incelemeyi amaçlamıştır. Betimsel nitelikte tasarlanan araştırmada veriler Gazi
Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilere anket
uygulaması yapılarak elde edilmiştir. Araştırmada
amaçlı örneklem tekniği ile belirlenen çalışma grubu 475 öğrenciden oluşmuştur.
Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğini seçme nedenlerinin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, sınıf
düzeylerine ve son olarak mezun oldukları okul türüne göre anlamlı bir
farklılık göstermediği; ancak, öğrenim gördükleri bölümlere göre, anlamlı bir
farklılık gösterdiği (p≤0,05) görülmüştür. Araştırma sonuçlarının, öğretmen
eğitiminde görev yapan öğretim elemanları, öğretmen adayları ve araştırmacılar
için önemli olabileceği umulmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |