Research Article
BibTex RIS Cite

Examining The Relationshıp Between The Talent Grades and The Final Grades of Second Class Students

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 88 - 97, 01.11.2019
https://doi.org/10.21666/muefd.574661

Abstract

This study aims to examine the relationship between
the talent exam grades (2016) of 2 voice hearing, 3 voice hearing, 4 voice
hearing, melody repetition, rythym repetition, dictation and solfege and the
implementation exam grades which is a part of final exam (2018) of second class
undergraduate music education students of a University located in Blacksea
reagion. The same questions were directed to the students both in talent exam
and the final exam of Musical Hearing, Reading and Writing lesson at the end of
the second semester of the second year, and the corelation among two exam
scores are examined. The data is obtained from the talent exam  and implementation exam. In 2016, 44 of 50
students who became successfull in talent exam of the related university Fine
Arts Faculty Fine Arts Education Branch Music Education Department registered
to the school.  The study group consists
of the same 44 students who were 2nd class students in 2016. The talent exam
grades and implementation exam grades which was held at the end of the second
year are analysed and compared by using statistical analysis programs that
frequently used in social sciences. The relationship between the grades is
measured with Pearson Correlation Coefficient.. As the result of the study,
it’s understood that there low relationship, which is not meaningful, between
talent exam grades and implementation exam grades of two voice hearing, three
voice hearing, four voice hearing, melody repetition, rythym repetition,
dictation and solfege. Dictation grades are higher in implementation exam.

References

  • 1. Aksu, C., ve Kurtuldu, M. K. (2016). Gsl Mezunu Öğrencilerin Lisans Yetenek Sınav Puanlarının Bazı Lise Derslerine Göre Karşılaştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 36, Aralık 2016, s. 191-206.
  • 2. Albayrak, A. S., Eroğlu A., vd. (2005). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil yayın Dağılım Ltd. Şti.
  • 3. Alpan, O., Arpacık, R. (1990). İstatistik uygulamalar. Ankara: Veteriner fakültesi.
  • 4. Altunışık, R.,Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Baskı: Avcı Ofset.
  • 5. Arapgirlioğlu, H., Tankız. K. D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 28(2), 14-26 [2013].
  • 6. Arıcı, H. (2005). İstatistik Yöntem ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan AŞ.
  • 7. Avşar, M. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının özel yetenek sınavındaki müziksel işitme okuma yazma başarıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul.
  • 8. Aypay, A., Cemaloğlu, N. ve diğerleri. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 9. Bağcı, H. (2003). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi öğrencilerinin girişte aldıkları özel yetenek sınavı sonuçlarının ve bölüm programlarının öğrencilerin yaratıcılık düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul.
  • 10. Baykul, Y. (1999). İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 11. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K. ve diğerleri. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • 12. Coşkun, G. (2008). Müzik eğitimi anabilim dalı özel yetenek sınavını kazanan öğrencilerin ezgi işitme ve ritim işitme boyutu başarı düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı. Ankara.
  • 13. Ece ve Sazak, (2006). Özel Yetenek Sınavlarında Öss Puanı ile Yetenek Puanları (İşitme Alanı, Ses Alanı, Çalgı Alanı) Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran, Cilt 8 Sayı 1 133-144.
  • 14. Eroğlu, Ö. ve Ataman, Ö. G. (2013). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Mezunlarının Yetenek Sınavı Puanları ile Mezuniyet Notlarının Karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching. Mayıs Cilt:2 Sayı:2, Makale No:36, ISSN: 2146-9199.
  • 15. Güneştan, S., Ayrancıoğlu, G. (2018). Özel Yetenek Sınavlarının Mezun Olunan Ortaöğretim Kurumuna Göre Karşılaştırılması ve Alan Derslerine Ait Akademik Başarıyla İlişkisi, İdil Sanat ve Dil Dergisi, cilt / volume 7, sayı / issue 47.
  • 16. Kılavuz. (2016). Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü 2016 Yılı Özel Yetenek Sınavları Kılavuzu. Temmuz, Trabzon
  • 17. Köklü N., Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal bilimler için istatistiğe giriş, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 18. Köklü, N., -Büyüköztürk, Ş., -Bökeoğlu, Ö. Ç. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 19. Kurtuldu, M. K. ve Aksu, C. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Yetenek Sınavı Puanları İle Lisans Akademik Başarı Puanları Arasındaki İlişki. Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, Volume 5, Issue 1. DOI: 10.7816/sed-05-01-03.
  • 20. Özal, İ. (1995). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Giriş Yetenek Sınavındaki Başarıları ile Anaçalgı Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişkiler, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • 21. Özgür, Ü. Aydoğan, S. (2015). Müziksel işitme okuma eğitimi ve kuram. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • 22. Polat, A. A. (2013). Özel Yetenek Sınavı Sonuçları ile Lisans Eğitim Sürecindeki Alan Derslerine Dayalı Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). T.C. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı.
  • 23. Sağer, T. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü İle Diğer Liselerden Mezun Öğrencilerin Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Giriş Sınavındaki Başarı Durumlarının İncelenmesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2 212-221.
  • 24. SAĞER, T., ZAHAL, O. ve arkadaşları. (2015). Özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme yolları ile sınav başarısı ve yerleştirmeye esas olan puanları arasındaki ilişkiler. VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara. Türkiye.
  • 25. Tankız, K. D. (2011). Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına Başvuran Adayların Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.c. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. Malatya.

İkinci Sınıf Öğrencilerinin Müzik Yetenek Sınav Puanları ile Uygulamadan Elde Edilen Puanlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 88 - 97, 01.11.2019
https://doi.org/10.21666/muefd.574661

Abstract

Bu çalışmada, Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınavı
(2016) 2 ses, 3 ses, 4 ses, ezgi tekrarı, ritim tekrarı, dikte ve solfej
deşifre sorularının sınav puanları ile aynı soruların aynı öğrencilere 2018
yılında, (ikinci sınıf sonunda) Müziksel İşitme Okuma Yazma dersi final
sınavının bir bölümü olan “Uygulama” sınavında tekrar sorulması sonucu
aldıkları puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Veriler, Özel Yetenek Sınavından ve M.İ.O.Y. sınavı Uygulama aşamasından elde
edilmiştir. 2016 yılında ilgili üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında yapılan Yetenek Sınavını kazanan
50 öğrenciden 44’ü kayıt yaptırmıştır. 
Araştırmanın çalışma grubunu, 2018 yılında ikinci sınıf olan aynı 44
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubunun Yetenek Sınavı puanları ile ikinci
sınıfın sonunda yapılan Uygulama puanları, SPSS 21 programı ve Microsoft Excel
kullanılarak analiz edilmiş ve gerekli karşılaştırmalar yapılmıştır. Yetenek
Sınavı puanları ve Uygulama puanları arasındaki ilişki, Pearson Korelasyon
Katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda yetenek sınavı ile uygulama
puanları arasında 2 ses işitme, 3 ses işitme, 4 ses işitme, ezgi tekrarı, ritim
tekrarı, dikte ve solfej deşifrede anlamlı olmayan düşük düzeyde bir ilişki
olduğu görülmüştür. Dikte puanı uygulamada daha yüksek çıkmıştır.

References

  • 1. Aksu, C., ve Kurtuldu, M. K. (2016). Gsl Mezunu Öğrencilerin Lisans Yetenek Sınav Puanlarının Bazı Lise Derslerine Göre Karşılaştırılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 36, Aralık 2016, s. 191-206.
  • 2. Albayrak, A. S., Eroğlu A., vd. (2005). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil yayın Dağılım Ltd. Şti.
  • 3. Alpan, O., Arpacık, R. (1990). İstatistik uygulamalar. Ankara: Veteriner fakültesi.
  • 4. Altunışık, R.,Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Baskı: Avcı Ofset.
  • 5. Arapgirlioğlu, H., Tankız. K. D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 28(2), 14-26 [2013].
  • 6. Arıcı, H. (2005). İstatistik Yöntem ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan AŞ.
  • 7. Avşar, M. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının özel yetenek sınavındaki müziksel işitme okuma yazma başarıları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul.
  • 8. Aypay, A., Cemaloğlu, N. ve diğerleri. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 9. Bağcı, H. (2003). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi öğrencilerinin girişte aldıkları özel yetenek sınavı sonuçlarının ve bölüm programlarının öğrencilerin yaratıcılık düzeyine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul.
  • 10. Baykul, Y. (1999). İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 11. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K. ve diğerleri. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • 12. Coşkun, G. (2008). Müzik eğitimi anabilim dalı özel yetenek sınavını kazanan öğrencilerin ezgi işitme ve ritim işitme boyutu başarı düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı. Ankara.
  • 13. Ece ve Sazak, (2006). Özel Yetenek Sınavlarında Öss Puanı ile Yetenek Puanları (İşitme Alanı, Ses Alanı, Çalgı Alanı) Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran, Cilt 8 Sayı 1 133-144.
  • 14. Eroğlu, Ö. ve Ataman, Ö. G. (2013). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Mezunlarının Yetenek Sınavı Puanları ile Mezuniyet Notlarının Karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching. Mayıs Cilt:2 Sayı:2, Makale No:36, ISSN: 2146-9199.
  • 15. Güneştan, S., Ayrancıoğlu, G. (2018). Özel Yetenek Sınavlarının Mezun Olunan Ortaöğretim Kurumuna Göre Karşılaştırılması ve Alan Derslerine Ait Akademik Başarıyla İlişkisi, İdil Sanat ve Dil Dergisi, cilt / volume 7, sayı / issue 47.
  • 16. Kılavuz. (2016). Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü 2016 Yılı Özel Yetenek Sınavları Kılavuzu. Temmuz, Trabzon
  • 17. Köklü N., Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal bilimler için istatistiğe giriş, Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • 18. Köklü, N., -Büyüköztürk, Ş., -Bökeoğlu, Ö. Ç. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 19. Kurtuldu, M. K. ve Aksu, C. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Yetenek Sınavı Puanları İle Lisans Akademik Başarı Puanları Arasındaki İlişki. Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, Volume 5, Issue 1. DOI: 10.7816/sed-05-01-03.
  • 20. Özal, İ. (1995). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Giriş Yetenek Sınavındaki Başarıları ile Anaçalgı Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişkiler, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • 21. Özgür, Ü. Aydoğan, S. (2015). Müziksel işitme okuma eğitimi ve kuram. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • 22. Polat, A. A. (2013). Özel Yetenek Sınavı Sonuçları ile Lisans Eğitim Sürecindeki Alan Derslerine Dayalı Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). T.C. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı.
  • 23. Sağer, T. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü İle Diğer Liselerden Mezun Öğrencilerin Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Giriş Sınavındaki Başarı Durumlarının İncelenmesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:2 212-221.
  • 24. SAĞER, T., ZAHAL, O. ve arkadaşları. (2015). Özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme yolları ile sınav başarısı ve yerleştirmeye esas olan puanları arasındaki ilişkiler. VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara. Türkiye.
  • 25. Tankız, K. D. (2011). Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına Başvuran Adayların Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.c. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. Malatya.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles - Articles
Authors

Meltem Erol Dübastılar 0000-0001-8346-596X

Publication Date November 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Erol Dübastılar, M. (2019). İkinci Sınıf Öğrencilerinin Müzik Yetenek Sınav Puanları ile Uygulamadan Elde Edilen Puanlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 88-97. https://doi.org/10.21666/muefd.574661