Research Article
BibTex RIS Cite

Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği

Year 2017, Issue: 76, 41 - 62, 01.10.2017
https://doi.org/10.25095/mufad.400069

Abstract

Bu çalışmada üniversitede bulunan öğrencilerin muhasebe dersine ilişkin başarılarını etkileyen faktörlerin tespit edilip elde edilen sonuç doğrultusunda bu faktörlerle ilgili çalışmalar yapılarak bireyin akademik eğitim kalitesinin arttırılması amaçlanmıştır. Yapılan bu araştırmanın ana kütlesi için Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde okuyan Genel Muhasebe-1 dersini almış, birinci sınıf (İkinci Öğretim) öğrencileri ve aynı dersten tekrara kalan (İkinci Öğretim) öğrenciler başarı düzeylerinden dolayı seçilmiştir. Doldurulması istenilen 63 sorudan oluşan toplam 180 anketin tamamı öğrenciler tarafından cevaplanmış olup çalışmada bu anketlerden elde edilen veri setinden yararlanılmıştır. Sorular, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, alınmış olan Genel Muhasebe-1 dersiyle ilgili mevcut durum ve düşünceler ile muhasebe dersinde başarıyı etkileyebileceği düşünülen faktörlerden oluşmaktadır. Çalışmada muhasebe eğitimi ile ilgili genel bilgiler verilmiş ve başarı düzeyinde etkili olan 16 açıklayıcı değişkenin varlığı tespit edilmiştir.

Anketlere verilen cevaplar SPSS paket programından yararlanılarak değerlendirilmiştir.

References

  • Ayboğa, H. (2003), “Globalleşme Sürecinde Ülkemizde Muhasebe Mesleği ve Meslek Mensuplarının Eğitimi”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 18 (1), ss. 327-359.
  • Bilginer, N. (1999), “Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminde Bir Motivasyon Aracı Olarak Sunum Kalitesinin Etkileri”, MuhasebeBilim Dünyası Dergisi, 1(3), Eylül.
  • Çukacı, Y. C. - Elagöz, İ. (2006), “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri İle Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması Ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 21 (1),ss. 147-164.
  • Demir, M.- Çam, M.(2006), “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (32), ss. 1-11.
  • Demirkan, Ş. (2001), “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • Dursun, A. (2006), Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gücenme Gençoğlu, Ü .(2009), Türkiye’de Harf Devriminin Muhasebe Eğitimi Ve Muhasebe Uygulamalarına Etkisi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 1 (1), ss. 30-37.
  • Güney, A.(2015), “Muhasebe Eğitiminde Uygulamalı Bilimler Yüksekokullarının Yeri”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3), ss. 81-85.
  • Kızıl, C.- Gencer, K.(2016), “Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Başarısına Etki Eden Faktörlerin Tespiti: Yalova Üniversitesi’nde Bir Uygulama” İstanbul Medeniyet üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1 (2), ss. 67-110.
  • Kutlu, H. A.- Öztürk, S.(2015), “Muhasebe Eğitiminde “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri” Üzerine Görüşler”, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies 1 (4), ss. 1-22.
  • Özkan, F.- Aksoy, C. (2015), “Ticaret Meslek Lisesi Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin İşletmelerde Beceri Eğitimi Uygulaması, Gaziantep İlinde Bir Alan Araştırması”, Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (12), ss. 283-305.
  • Özkul, A. S. (2012), “19. Yüzyıl Türk Yükseköğretiminde İşletme Eğitimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), ss. 223-241.
  • Şengel, S. (2010), “Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (47), ss. 81-94.
  • Tekşen, Ö.- Tekin M.- Gençtürk, M. (2010),“Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma” Muhasebe ve Finansman Dergisi, 46, ss. 100-112.
  • Tuğay, O.(2014), “Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Üniversitesinde Bir Araştırma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 9 (3), 48-68.
  • Yıldırım, S., (2015), “Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi “ Muhasebe ve Denetime Bakış, 14 (44), ss. 1-14.
  • Yürekli, E.- Gönen, S. (2015), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Nitelikli Meslek Mensubu Yetiştirilmesine Yönelik Önlisans Programından Beklentileri”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi KAÜ İİBF Dergisi, 6 (10), ss. 301-316.
  • Zaif, F.- Ayanoğlu, Y.(2007), “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), ss. 115- 136.
Year 2017, Issue: 76, 41 - 62, 01.10.2017
https://doi.org/10.25095/mufad.400069

Abstract

References

  • Ayboğa, H. (2003), “Globalleşme Sürecinde Ülkemizde Muhasebe Mesleği ve Meslek Mensuplarının Eğitimi”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 18 (1), ss. 327-359.
  • Bilginer, N. (1999), “Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminde Bir Motivasyon Aracı Olarak Sunum Kalitesinin Etkileri”, MuhasebeBilim Dünyası Dergisi, 1(3), Eylül.
  • Çukacı, Y. C. - Elagöz, İ. (2006), “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri İle Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması Ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 21 (1),ss. 147-164.
  • Demir, M.- Çam, M.(2006), “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (32), ss. 1-11.
  • Demirkan, Ş. (2001), “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • Dursun, A. (2006), Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gücenme Gençoğlu, Ü .(2009), Türkiye’de Harf Devriminin Muhasebe Eğitimi Ve Muhasebe Uygulamalarına Etkisi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 1 (1), ss. 30-37.
  • Güney, A.(2015), “Muhasebe Eğitiminde Uygulamalı Bilimler Yüksekokullarının Yeri”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3), ss. 81-85.
  • Kızıl, C.- Gencer, K.(2016), “Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Başarısına Etki Eden Faktörlerin Tespiti: Yalova Üniversitesi’nde Bir Uygulama” İstanbul Medeniyet üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1 (2), ss. 67-110.
  • Kutlu, H. A.- Öztürk, S.(2015), “Muhasebe Eğitiminde “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri” Üzerine Görüşler”, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies 1 (4), ss. 1-22.
  • Özkan, F.- Aksoy, C. (2015), “Ticaret Meslek Lisesi Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin İşletmelerde Beceri Eğitimi Uygulaması, Gaziantep İlinde Bir Alan Araştırması”, Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (12), ss. 283-305.
  • Özkul, A. S. (2012), “19. Yüzyıl Türk Yükseköğretiminde İşletme Eğitimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), ss. 223-241.
  • Şengel, S. (2010), “Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (47), ss. 81-94.
  • Tekşen, Ö.- Tekin M.- Gençtürk, M. (2010),“Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma” Muhasebe ve Finansman Dergisi, 46, ss. 100-112.
  • Tuğay, O.(2014), “Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Üniversitesinde Bir Araştırma” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 9 (3), 48-68.
  • Yıldırım, S., (2015), “Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi “ Muhasebe ve Denetime Bakış, 14 (44), ss. 1-14.
  • Yürekli, E.- Gönen, S. (2015), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Nitelikli Meslek Mensubu Yetiştirilmesine Yönelik Önlisans Programından Beklentileri”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi KAÜ İİBF Dergisi, 6 (10), ss. 301-316.
  • Zaif, F.- Ayanoğlu, Y.(2007), “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), ss. 115- 136.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Şerbetçi This is me

Mahmut Yardımcıoğlu

Publication Date October 1, 2017
Submission Date March 28, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 76

Cite

APA Şerbetçi, A., & Yardımcıoğlu, M. (2017). Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance(76), 41-62. https://doi.org/10.25095/mufad.400069
AMA Şerbetçi A, Yardımcıoğlu M. Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. October 2017;(76):41-62. doi:10.25095/mufad.400069
Chicago Şerbetçi, Ahmet, and Mahmut Yardımcıoğlu. “Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, no. 76 (October 2017): 41-62. https://doi.org/10.25095/mufad.400069.
EndNote Şerbetçi A, Yardımcıoğlu M (October 1, 2017) Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance 76 41–62.
IEEE A. Şerbetçi and M. Yardımcıoğlu, “Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”, The Journal of Accounting and Finance, no. 76, pp. 41–62, October 2017, doi: 10.25095/mufad.400069.
ISNAD Şerbetçi, Ahmet - Yardımcıoğlu, Mahmut. “Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance 76 (October 2017), 41-62. https://doi.org/10.25095/mufad.400069.
JAMA Şerbetçi A, Yardımcıoğlu M. Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2017;:41–62.
MLA Şerbetçi, Ahmet and Mahmut Yardımcıoğlu. “Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, no. 76, 2017, pp. 41-62, doi:10.25095/mufad.400069.
Vancouver Şerbetçi A, Yardımcıoğlu M. Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2017(76):41-62.