Maddi varlıkların bileşenlerinin farklı faydalı ömürlere sahip olması veya işletmeye farklı şekillerde fayda sağlaması halinde; maddi varlığın mali tablolara ilk alındığı tutar bileşenlere tahsis edilir ve her bir bileşen ayrı ayrı muhasebeleştirilir. Bu durumda, farklı amortisman yöntemleri ve oranlarının uygulanması şarttır. Örneğin bir uçağı ve onun motorlarını tek bir varlık olarak kabul etmek yerine, faydalı ömürleri bir bütün olarak uçağınkinden daha kısa olan makineleri (uçak motorlarını) ayrı bir varlık olarak muhasebeleştirmek ve farklı oranda amortismana tabi tutmak daha uygundur.
In certain circumstances, it is appropriate to allocate the total expenditure on an asset to its
component parts and account for each component separately. This is the case when the component
assets have different useful lives or provide benefits to the enterprise in a different pattern thus
necessitating use of different depreciation rates and methods. For example, an aircraft and its engines
need to be treated as separate depreciable assets if they have different useful lives.
Other ID | JA22FT44NA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Submission Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 29 |