BibTex RIS Cite

(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)

Year 2007, Issue: 34, 74 - 86, 01.04.2007

Abstract

In order to survive in intense competitive environment, businesses suffering the influence of rapid developments in globalization and technology, started to make radical changes in their management and production structures. With the aim of adapting the changes, being less influenced by fluctuations, benefiting more from current technology and information, outsourcing method is widely used. The aim of the study is to identify the general thoughts of hotel businesses in Antalya about outsourcing utilization. In the first section of the study, literature review about outsourcing, in the second section identification of departments using or planning to use are stated. Specifically, accounting transactions are stressed in the research results.

Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): Antalya Yöresindeki 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma

Year 2007, Issue: 34, 74 - 86, 01.04.2007

Abstract

Küreselleşme ve teknolojideki hızlı gelişmelerin etkisindeki işletmeler, bu yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için yönetim ve üretim yapılarında radikal değişimler yapmaya başlamışlardır. Son yıllarda değişim ve değişkenliğe uyum sağlayabilmek, ekonomideki ve sektördeki dalgalanmalardan daha az etkilenmek, güncel ve en son teknolojilerden, bilgi birikiminden hızla yararlanabilmek amacıyla işletmelerde “dış kaynak kullanımı (outsourcing)” uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, turizmin kalbi olarak kabul edilen Antalya yöresindeki otel işletmelerinin dış kaynak kullanımıyla ilgili genel düşüncelerinin neler olduğunun tespit edilmesidir. Bu amaçla çalışma-nın birinci bölümünde dış kaynak kullanımı ile ilgili literatür taramasına, ikinci bölümünde ise, otel işlet-melerinin hangi departmanlarda dış kaynak kullandıkları ve/veya kullanmayı düşündüklerini, özellikle muhasebe işlemlerinde dış kaynaklardan faydalanma durumlarını belirlemeye yönelik araştırma sonuç-larına yer verilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA48CV33JU
Journal Section Research Article
Authors

Nilüfer Tetik This is me

V. Erdinç Ören This is me

Publication Date April 1, 2007
Submission Date April 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Issue: 34

Cite

APA Tetik, N., & Ören, V. E. (2007). (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance(34), 74-86.
AMA Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. April 2007;(34):74-86.
Chicago Tetik, Nilüfer, and V. Erdinç Ören. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance, no. 34 (April 2007): 74-86.
EndNote Tetik N, Ören VE (April 1, 2007) (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance 34 74–86.
IEEE N. Tetik and V. E. Ören, “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”, The Journal of Accounting and Finance, no. 34, pp. 74–86, April 2007.
ISNAD Tetik, Nilüfer - Ören, V. Erdinç. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance 34 (April 2007), 74-86.
JAMA Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. 2007;:74–86.
MLA Tetik, Nilüfer and V. Erdinç Ören. “(Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya)”. The Journal of Accounting and Finance, no. 34, 2007, pp. 74-86.
Vancouver Tetik N, Ören VE. (Outsourcing: A Reseacrh in Five Star Hotels in Antalya). The Journal of Accounting and Finance. 2007(34):74-86.