Marka değeri ile ilgili yapılan farklı tanımlamalar, marka değerinin hesaplanmasında kullanılan yöntem sayısının artmasına neden olmakta, dolayısıyla da, hesaplanan marka değerleri arasında büyük farklar ortaya çıkmaktadır. Bu farklar, marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve bilânçoya yansıtılmasında sorunlar yaratmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, marka değerinin anlamı, hesaplama yöntemleri üzerinde genel olarak durulmuş, marka değerinin işletme bilânçosuna yansıtılmasına ilişkin uluslararası muhasebe standartlarındaki düzenlemeler ile Türkiye muhasebe uygulamasına ilişkin düzenlemeler karşılaştırılmalı olarak incelenmiş, son bölümde bir öneri sunulmuştur.
(Brand Valuation Methods And Reflection of Brand Value to Balance-Sheet)Different definitons of brand value is excited different brand valuation methods and arised big differences among brand values that are calculated by different methods. However, true calculation of brand value is an important point for especially accounting. Only if, it can be used in accounting and reflected in balance-sheet. Because of this reasons, this study, is emphasized on meaning of brand value, brand valuation methods, checked out comperatively, settings in international accounting standarts with settings in Turkish accounting application, and at last, a suggestion is offered.
Other ID | JA58PM84VP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Submission Date | April 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 38 |