BibTex RIS Cite

Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması

Year 2008, Issue: 38, 210 - 219, 01.04.2008

Abstract

Marka değeri ile ilgili yapılan farklı tanımlamalar, marka değerinin hesaplanmasında kullanılan yöntem sayısının artmasına neden olmakta, dolayısıyla da, hesaplanan marka değerleri arasında büyük farklar ortaya çıkmaktadır. Bu farklar, marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve bilânçoya yansıtılmasında sorunlar yaratmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, marka değerinin anlamı, hesaplama yöntemleri üzerinde genel olarak durulmuş, marka değerinin işletme bilânçosuna yansıtılmasına ilişkin uluslararası muhasebe standartlarındaki düzenlemeler ile Türkiye muhasebe uygulamasına ilişkin düzenlemeler karşılaştırılmalı olarak incelenmiş, son bölümde bir öneri sunulmuştur.

Brand Valuatıon Methods And Reflection of Brand Value to Balance-Sheet

Year 2008, Issue: 38, 210 - 219, 01.04.2008

Abstract

(Brand Valuation Methods And Reflection of Brand Value to Balance-Sheet)Different definitons of brand value is excited different brand valuation methods and arised big differences among brand values that are calculated by different methods. However, true calculation of brand value is an important point for especially accounting. Only if, it can be used in accounting and reflected in balance-sheet. Because of this reasons, this study, is emphasized on meaning of brand value, brand valuation methods, checked out comperatively, settings in international accounting standarts with settings in Turkish accounting application, and at last, a suggestion is offered.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA58PM84VP
Journal Section Research Article
Authors

Duygu Fırat This is me

A Cemkut Badem This is me

Publication Date April 1, 2008
Submission Date April 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 38

Cite

APA Fırat, D., & Badem, A. C. (2008). Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe Ve Finansman Dergisi(38), 210-219.
AMA Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. April 2008;(38):210-219.
Chicago Fırat, Duygu, and A Cemkut Badem. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, no. 38 (April 2008): 210-19.
EndNote Fırat D, Badem AC (April 1, 2008) Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi 38 210–219.
IEEE D. Fırat and A. C. Badem, “Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, no. 38, pp. 210–219, April 2008.
ISNAD Fırat, Duygu - Badem, A Cemkut. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 38 (April 2008), 210-219.
JAMA Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2008;:210–219.
MLA Fırat, Duygu and A Cemkut Badem. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, no. 38, 2008, pp. 210-9.
Vancouver Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2008(38):210-9.