Firmalar açısından çok önemli bir fonksiyon olan muhasebe fonksiyonunu icra edecek olanların öğrenimi ve mesleğe bakış açıları mesleğin geleceği açısından önemlidir. Bu çalışmada, farklı cinsiyet ve öğrenim seviyelerinde muhasebeci olmaya aday öğrencilerin, muhasebecilik mesleğine bakış açıları incelenmiştir. Bu amaçla, Kilis’te halen öğrenim gören 256 öğrenci üzerinde yapılan anketten elde edilen veriler, SPSS 15 programına aktarılmıştır. Çalışmanın amacına uygun şekilde oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde varyans analizi (anova) ve t testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, muhasebecilik mesleğinin itibarlı bir meslek olarak algılanmasında cinsiyet farklılığının; muhasebecilik mesleğinin itibarlı, kazançlı, iş imkanı geniş, geleceği açık, problem çözme ve strateji geliştirme yeteneğinin artırılması ve masa başı bir meslek olarak algılanmasında ise öğrenim farklılıklarının istatistiki olarak anlamlı faktörler olduğu gözlemlenmiştir.
It is important the education and viewpoint of persons who will be responsible for the accounting function of a firm. In this study the viewpoint to accounting profession of the candidate students from different gender and education background. For this purpose, a survey which implemented to 256 students in Kilis transferred to SPSS15 version. ANOVA and t test used to test the hypothesis. There is a difference between genders in dignity of accounting profession. There is a statistically significant difference between education in dignity of accounting profession, wide range of job opportunities, open to future, increasing the ability of problem solving and developing strategies and desk job.
Other ID | JA78MH99ME |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Submission Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 52 |