Çok
Gevşetme Zamanı Örgü Boltzmann Metodu (MRT LBM), bir kapak tahrikli boşlukta
sabit viskoz sıkışmaz akışın sayısal olarak simule edilmesi için kullanılır.
Simülasyonlar, 100 ile 1000 arasında bir dizi Reynold sayısına göre
gerçekleştirilir. Simülasyon sonuçları, birincil ana vorteksin ve iki yan
vorteksin yerini açıkça gösteren akış akış çizgileri, içindeki diğer bölümlerin
farklı bölümlerinde yatay ve dikey hız bileşen profillerini içerir. boşluk ve
vorteks merkezlerinin yeri. Sayısal sonuçlar, yayınlanan sonuçlara göre
mukayese edilir ve mükemmel bir anlaşma gösterir. Simülasyon sonuçları,
yayınlanmış literatürde bildirilmeyen bir dizi Reynold sayısı için verilmiştir.
Sunulan sonuçlar Reynolds sayısının bildirilen aralığında diğer sayısal
yöntemlerin kıyaslanması için kullanılabilir. MRT LBM, açık bir yöntem olmanın
avantajlarına sahip olduğu, karmaşık sınırları kolaylıkla ele alabileceği ve
paralelleştirilebildiği için kullanılır.
Çok Gevşetme Zamanı Örgü Boltzmann Yöntemi Kapı tahrikli Boşluk akışı girdap hız profilleri
The Multi-Relaxation-Time Lattice Boltzmann Method (MRT LBM) is used to numerically simulate the steady viscous incompressible flow in a lid-driven cavity. The simulations are performed for a range of Reynolds numbers between 100 and 1000. The simulation results include the flow streamlines which clearly show the location of the primary main vortex and the two side vortices, the horizontal and vertical velocity component profiles at different sections inside the cavity and the location of the vortices centers. The numerical results are compared against published results and show a perfect agreement. The simulation results are given for a range of Reynolds numbers not reported in the published literature. The presented results can be used for benchmarking other numerical methods in the reported range of the Reynolds number.
Multi-Relaxation-Time Lattice Boltzmann Method Lid-driven Cavity flow vortex velocity profiles
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Mechanical Engineering |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |