Bu çalışma, bir model arayışı olarak dünyanın gündemine sunulan Uluslararası İHL’lerin amaç, misyon ve vizyonuna ilişkin temel problemleri gündeme taşıyarak, pratikte karşılaşılan sorunlarını tespit etmeye ve buradan hareketle bu okullarla ilgili içten bir bakışın hakim olduğu bir durum tespitine odaklanmaktadır. Türkiye’nin özellikle son yıllarda ekonomik, sosyal ve siyasal anlamda kat ettiği mesafe ve kendi içerisinde ve bölgesinde yükselen grafiği, tarihi arka planda önderlik etmiş olduğu halklara birçok konuda olduğu gibi eğitim alanında örneklik teşkil etmektedir. Bu anlamda ülkemizde geçmişten günümüze büyük bir birikimin ürünü olarak İmam Hatip Okulları da bugün sınırlarını aşan ve geniş bir coğrafyada model olarak kullanılması sık sık gündeme getirilen okullar olarak karşımıza çıkmaktadır. 2006 yılında Kayseri’de akabinde İstanbul ve Konya’da
(72 ülkeden 790 öğrenciye) eğitim vermeye başlayan bu okulların amaçları, işleyişi ve gelecek perspektifini konu alan bu çalışma, konunun tüm taraflarını kuşatacak yöntemi ile de bir ilk olma özelliği taşımaktadır. Bu kapsamda Konya, Kayseri ve İstanbul’da öğrenim gören toplam 790 öğrenciden 420’sine (okulların öğrenci sayıları da göz önünde bulundurularak) anket formu uygulanmış, yine tüm okullarda öğrencilerle odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiş ve kurum yöneticileri ve öğretmenler ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Ayrıca elde edilen veriler bağlamında Din Eğitimi Genel Müdürlüğü (DEGM) ve Türk Diyanet Vakfı (TDV) yetkilileri ve konunun uzmanları ile fikir ve veri alışverişinde bulunulmuştur. Elde edilen anket verileri SPSS programında çeşitli analiz teknikleri ile değerlendirilmiş, odak grup görüşmeleri ve mülakatlardan elde edilen veriler ise sorun analizi, tespitler ve çözüm önerileri başlıkları altında sınıflandırılmış, ardından tüm bilgiler temel problem alanlarına göre bir araya getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Political Science |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 10 Issue: 40 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi