Suspension system parameters of a vehicle are defined by considering the ride and handling
attributes which are based on vehicle’s dynamic characteristics. For a comfortable ride,
required vertical springing parameters are not only enough for a good handling. In order to
provide two attributes together, additional preventions should be taken that improves cornering
capability. In this study, front and rear axle vertical ride frequencies of a midibus are calculated
for different spring stiffness values, cornering characteristics of the vehicle is investigated by
keeping the ratios of front and rear axle ride frequencies constant. Full vehicle model is set
up by using MSC Adams software, and vehicle rolling characteristics is defined for different
suspension parameters by performing cornering scenario. The effect of antiroll bar usage over
vehicle dynamics is investigated by keeping the ratio of lateral acceleration and rolling angle
constant, then the relation between the ride and handling is presented.
Suspension system ride handling full vehicle model roll characteristics
Bir aracın süspansiyon sistemi parametreleri, aracın dinamik karakteristiğini oluşturan konfor
ve yol tutuş özellikleri dikkate alınarak belirlenir. Konforlu bir sürüş için gerekli olan dikey
yaylanma parametreleri, iyi bir yol tutuş kabiliyeti için tek başına yeterli değildir. Bu iki özelliği
bir arada sağlamak için aracın viraj kabiliyetini arttırıcı ilave önlemler alınması gerekir. Bu çalışmada, bir midibüsün konfor özelliğini sağlayan ön ve arka aks dikey doğal frekansları farklı
yay katsayıları için hesaplanmış, ön ve arka aks doğal frekanslarının birbirlerine olan oranları
sabit tutularak aracın viraj dönme karakteristiği incelenmiştir. MSC Adams yazılımında tam
araç modeli kurulmuş ve oluşturulan viraj senaryosu ile aracın farklı süspansiyon parametreleri için yalpa karakteristiği belirlenmiştir. Viraj dönme esnasında oluşan yanal ivmenin yalpa
açısına oranı aynı kalacak şekilde viraj denge çubuğu kullanımının araç dinamiğine olan etkisi
incelenmiş, konfor ve yol tutuş arasındaki ilişki ortaya koyulmuştur.
Süspansiyon sistemi konfor yol tutuş tam araç modeli yalpa karakteristiği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 58 Sayı: 689 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520