Bu çalışmada, havayolu işletmelerinin uçakların idame ve işletilmesinde katlandığı maliyete ve bunu
azaltmak için alınan önlemlere değinilmiştir. Yedek parçaların aditif imalat teknolojisi ile imal edilmesiyle hava araçlarının yerinde bakım ve tamirini gerçekleştirmenin hedeflendiği vurgulanmış;
yönlendirilmiş enerji yayılımı teknolojisinin kapsadığı üç yöntemden söz edilmiştir. Konunun ülkemizdeki gelişiminin sivil ve askeri havacılık açısından ayrı değerlendirilmesinin gerekliliğine işaret
edilmiştir. Çalışmada, aditif imalatın barındırdığı bazı zorluklardan da söz edilmiş; savunma ve havacılık sanayinin özellikle bakım ve onarım alanında bu teknolojiyi kullanması ve yaygınlaştırmasının
önemli olduğu vurgulanmıştır.
Cost of maintenance and repair for the airliners and some measures taken to reduce them are mentioned on this paper. Target of achieving on site maintenance and repair of air vehicles by manufacturing of spare parts by additive manufacturing is mentioned; directed energy deposition is reviewed.
The possible future of the issue in our country is evaluated on the basis of civil and military usage.
Also some difficulties of this technology is reminded and it is emphasized that aerospace and defence
industry would drive application of this process on the maintenance and repair jobs.
Additive manufacturing defence and aerospace maintenance repair
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2015 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 57 Sayı: 672 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520