In todays competitive aerospace environment, it is very important to design and produce aircrafts with high performance and lightweights and in this context, to find new production processes and new production materials. Forth is reason, Fiber metal laminates (FML) developed by Delft University, are special composite materials that can be used as an alternative to the conventional aluminium materials used in aircrafts for their high fatigue resistance. The aim of this study is to provide a broad literature review about the history of FML, their usage areas, variants and properties (static, fatigue, impact, corrosion and thermal resistance) and to suggest research areas in the future.
Günümüzün rekabetçi havacılık ortamında, yüksek performanslı ve hafif uçakların tasarlanması, üretilmesi ve bu kapsamda, yeni üretim metodlarının ve yeni üretim malzemelerinin kullanılması önem arz etmektedir. Bu amaçla, Delft Üniversitesi tarafından geliştirilen Fiber metal laminatlar (FML), yüksek yorulma dirençlerinden dolayı, uçaklarda kullanılan geleneksel alüminyum malzemelere alternatif olarak kullanılabilecek özel kompozit malzemelerdir. Bu çalışmanın amacı FML’lerin tarihçesi, kullanım alanları, çeşitleri ve özellikleri (statik, yorulma, darbe, korozyonve ısı dayanımı) hakkında geniş bir literatür özeti sunmak ve ilerde yapılabilecek çalışmalar hakkında fikir vermektir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 60 Sayı: 697 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520