Bu çalışmada futbolcuların sportif performanslarının ve tanınırlıklarının piyasa değerlerine olan
etkileri araştırılmaktadır. Bunun için Türkiye Futbol Süper Liginde yer alan en değerli oyuncuların
son piyasa değerlerini; sportif performans ve medyadaki tanınırlığın ne kadar etkilediği test edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre; sportif performans, futbolcuların piyasa değerinin en önemli belirleyicisi
olup, tanınırlığın da piyasa değerine anlamlı etkisi bulunmaktadır. Çalışmada, oyuncuların popülaritesi
Google’da aranma yoğunluğu ile temsil edilmiştir. Popülaritenin sportif performans üzerine kurulan
regresyonundan elde edilen kalıntılar ise tanınırlık olarak tanımlanmış olup, performanstan bağımsız
bu etki piyasa değerini anlamlı bir şekilde açıklamaktadır. Çalışmada en dikkat çeken sonuç; Türkiye
Süper Liginde piyasa değeri yüksek futbolcuların tanınırlığının, piyasa değerlerine doğrusal ilişkiden
daha fazla bir etkisinin olmasıdır. Yani, tanınırlık arttıkça piyasa değeri daha fazla oranda artmakta ve
bu Adler (1985)’in Süper Yıldız Teorisini açıklamaktadır. Kantil regresyon yönteminden de yararlanan
çalışma özellikle süper yıldız etkisine Türkiye Futbol Süper Liginden olumlu kanıt sunması bakımından
literatüre katkı sağlamaktadır.
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 19, 2017 |
Submission Date | July 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.