Sport sponsorship is used to support marketing and corporate objectives, such as improving brand image and brand awareness, creating positive attitudes towards the sponsor brand and purchase intentions. Prior research suggests that team’s image is transferred to the sponsor brand. In order to investigate the impact of image transfer this study focuses on relationships between brand attitude and purchase intentions of the spectator with fan identification. By using regression the main purpose of this study is to identify the relationship between team identification, attitude and purchase intentions towards the brands
Spor sponsorluğu marka imajının ve marka farkındalığının güçlendirilmesi, olumlu tutumların ve satın alma niyetinin yaratılmasında kullanılmaktadır. Geçmiş çalışmalar sponsorluk aracılığı ile takımın imajının sponsor marka imajı ile ilişkilendirildiğini göstermektedir. Bu geçişi belirleyebilmek amacıyla bu çalışma takımla özdeşleşme, markaya ilişkin tutum ve satın alma niyeti arasındaki ilişkilere odaklanmıştır. Regresyon analizi kullanılarak bu çalışmanın temel amacı takımla özdeşleşme, markaya ilişkin tutum ve satın alma niyeti arasındaki ilişkileri saptamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 16, 2015 |
Submission Date | March 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.